fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחות בישראל בעלי נדל"ן אבל לא רק

נדלן הוא לא סתם מנוע הצמיחה של העולם כולו, שכן אנחנו כולנו צריכים מקום לגור בו. אם לא נמצא מקום להניח בו את הראש בסוף היום, לא נהיה מי שאנחנו בסופו של יום. בעלי אחזקות בתחום הנדלן, בייחוד לאור משבר הקורונה שהפך את עולם השקעות הנדלן לאופק הבטוח של משקיעים מכל רחבי העולם, הם הדבר החם היום, הם מי שעל פיהם יישק דבר.
בעלי נדל"ן בישראל | צילום: PEXELS

משפחות עשירות בישראל יש הרבה, חלקן עשו את ההון על ידי השקעה בשוק ההון, אבל קבוצה לא קטנה של משקיעים עשו את דרכן לתחום הנדלן הפופולארי כל כך. על המשפחות הללו עוסק המאמר שלנו היום, על אלו שלקחו צעד קדימה, באו עם נחישות ותעוזה לעולם שלנצח יישאר אחד ממקורות הפרנסה המשמעותיים ביותר בכל העולם.

האחים נפתלי

אולי לא שמעתם את שמם אבל אין זה אומר כי לא מדובר על מי שמשפיעים על החיים שלכם באופן ישיר ועקיף כבר לא מעט שנים. האחים נפתלי הם בני משפחה אחת, רוני, גיורא ויהודה שבתחילה שמם נקשר בחיבור עם חברת מי עדן בה אלו היו בעלי השליטה.

השליטה בחברת המים הכניסה להם רווחים רבים וברבות השנים אלו הפכו למשקיעים מובילים בתחום הנדלן. בין היתר אנחנו מדברים על מי שהונם עומד על קצת יותר ממליארד דולר הודות למרכזי הקניות העצומים שנמצאים בבעלותם. מרכז הקניות בבאר שבע, המרכזים בארצות הברית, בסרביה, בצרפת, כל אלו הפכו אותם, את האחים הללו, האחים נפתלי, לעשירים של ממש. אנשים שכל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא להביט אליהם ולשאוף להיות כמותם.

משפחת דיין

הסיפור של משפחת דיין הוא בהחלט סיפור מופלא. אלו שהשורשים שלהם מגיעים מאירן, בני משפחה המונה מעל לעשרה ילדים וילדות, הפכה, לאורך השנים, בייחוד בזכות הפעילות של האחים מיקי וכמובן אמיר דיין , למעצמה הכוללת אחזקות בשווי העולה על מליארד דולר.

מי את משפחת דיין, שמהמרת בכמיליארד שקל על מלונאות? על איזה עוד תחומים חולשת המשפחה? מעולם הרכב, מלונאות, מההשקעות בבורסא לעולם הנדל"ן כמובן, בו אנו עוסקים כעת. לא רק שמשפחת דיין, לאור הפעילות של אמיר דיין הפכה למשפחה המשקיעה לא מעט באירופה וגרמניה, אלא שאנחנו יכולים להעיד על דך שהמשפחה , בין היתר, פועלת לצד משפחת המלוכה בקטאר ועוד ועוד.

אלו שמעיזים, חולמים, מגשימים. אלו שהולכים קדימה ומייצרים כר פורה לפעילות ענפה, זו משפחה דיין. אמיר דיין הוא ללא כל ספק איש מפתח בסיפור הזה , כל מי שחולם להשקיע צריך ללמוד מאמיר דיין כיצד לנהל ולהקים יש מאין.

האחים נקש

אף אחד לא היה יכול לחשוב כי אותם בני משפחה צעירים שהחלו בתור יצרנים של ג'ינס יהפכו לאימפריה שמגלגלת מליונים נכון להיום. ככל הנראה סוד ההצלחה של הזוג שהיום מחזיק ברווחים העומדים על מליארד וחצי דולר הוא היכולת לראות את הפוטנציאל במקומות שאיש לא חשב לעצמו כי אכן יש בהם פוטנציאל. בין היתר אנחנו מדברים על רכישות נרחבות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית במדינת ישראל כמו קרית שמונה, מקום בו איש לא חשב להשקיע עד עתה ונראה נכון להיום בתור ההשקעה הטובה ביותר של האחים לבית משפחת נקש.

כמובן שלא רק ברכישות כאלו עסקינן, שכן הבעלות על רשת המלונות אורכידיאה כמו גם השליטה בחברת 'אמקור' משאירים את האחים הללו על המפה.

אנחנו כמובן לא יכולים לציין את השמות של כולם

משפחת זליקנד, כמו גם משפחת עזריאלי ומשפחת שבתאי לקחו להן מקום של כבוד בעולם הנדלן הישראלי. מה שחשוב להבין הוא שלאור העובדה כי מדינת ישראל היא מדינה קטנה מאוד בה השטחים שייכים למדינה ולא נמכרים בזול, מדובר על אנשים שבאמת הצליחו לעשות משהו שאף אחד אחר כנראה לא היה יכול לעשות.

שכן מהרגע בו רוכשים קרקע במדינת ישראל ועד היום בו מביאים למימוש מלא של הפוטנציאל שלה עלולות לעבור כמה עשרות שנים. כך שאנחנו יכולים ללמוד הרבה מדרכם של אלו שבהתמדה ונחישות חצבו את דרכם לפסגת הנדלן הישראלית.

עולם הנדלן עוד צפוי להשתנות

אנחנו לא יודעים מה יקרה לתחום הנדלן, בייחוד הנדלן העיסקי לאור משבר הקורונה. אבל אנחנו כאן מחכים לשמוע עוד על המשפחות שעשו את זה בגדול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות