fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה חשוב לדעת כשרוכשים פוליסת ביטוח חדשה?

רכישת פוליסת ביטוח חדשה היא פעולה שרבים מאיתנו עושים מידי תקופה. דוגמאות מרכזיות ובולטות לכך הן כמובן ביטוח רכב, אותו כל בעל רכב מחויב לרכוש על פי חוק, וביטוח דירה. מה חשוב לדעת, אם כך, לפני שרוכשים ביטוח רכב או דירה?
צילום: istockphoto
צילום: istockphoto

ביטוח רכב – מה חשוב לדעת ולשים לב בעת הרכישה?

ביטוחים לרכב הם כאמור הביטוחים הנפוצים ביותר במשק, והיחידים אשר ברכישתם אנו מחויבים על פי חוקי המדינה, במידה ויש רכב בבעלותנו כמובן…. 

מה חשוב להכיר ולקחת לתשומת הלב בנוגע לביטוח רכב? ובכן, בתור התחלה חשוב לדעת כי ביטוח החובה מכסה אך ורק עבור נזקי גוף (פציעות כתוצאה מהשימוש ברכב, שלכם או של כל אחד מהנוסעים עמכם או ברכבים אחרים אשר מעורבים בתאונה עם הרכב שלכם), ולא עבור נזקי רכוש. כלומר, מי שמחזיק רק בביטוח חובה לרכב אינו מכוסה עבור מצבים בהם הוא פוגע עם רכבו ברכב אחר. במקרה כזה האחראי לתאונה יהיה מחויב לשלם מכיסו עבור הוצאות התיקון של הרכבים האחרים, מה שיכול להגיע גם לסכומים לא מבוטלים.

בנוסף, כדאי לבצע השוואת מחירי ביטוחים לפני שסוגרים עם חברת ביטוח זו או אחרת. השוואה זו יכולה לסייע לכם למצוא פוליסה משתלמת יותר עבורכם, הן מבחינת מחיר והן מבחינת תנאים.

בעלות על הנכס ומה מכסה הביטוח – נקודות לרכישת ביטוח דירה

גם בכל הנוגע לביטוח דירה ישנן כמה נקודות שכדאי להכיר ולקחת לתשומת הלב. למשל – בעלות על הדירה. האם הדירה שייכת לכם במלואה או שהיא משועבדת לבנק עבור ההלוואה/משכנתא באמצעותה רכשתם את הדירה? במידה וכן, קיימות פוליסת ביטוח דירה ייעודיות עבור מצב זה, וכדאי לבחון הצעות ספציפיות של חברות ביטוח לפוליסות לבעלי משכנתא או לביטוח מבנה דירה משועבד.

בנוסף, חשוב לשים לב מה בדיוק כוללת פוליסת הביטוח המוצעת לנו –האם היא כוללת כיסוי לתכולת הדירה? אם כן – לאיזו תכולה בדיוק? ועבור אילו נזקים פוטנציאליים? ביטוח דירה הוא תחום רחב ועשיר באפשרויות שונות ובפוליסות מסוגים שונים, וחשוב להבין בדיוק מה כוללת הפוליסה שאתם שוקלים לרכוש, והאם זה בכלל רלבנטי עבורכם.

גם ביטוח צד ג' מהווה סוגיה שכדאי לקחת בחשבון בעת החיפוש אחר ביטוח דירה. ביטוח זה מכסה אתכם מפני תביעות אפשריות של אנשים אשר אינם מתגוררים בבית ועלולים להיפצע באופן זה או אחרת בזמן שהם שוהים בו. גם כאן, ביטוח מתאים עשוי לחסוך עבורכם הרבה מאוד כסף ועגמת נפש.

השוואות מחירים ותשומת לב יתרה לפרטי הפוליסה הם טיפים רלבנטיים וחשובים עבור קנייה של כל סוג של ביטוח. ההיצע הרחב בשוק הביטוח כיום הופך את החיפוש אחר הפוליסה המתאימה והמושלמת עבורכם לשלב מתבקש ביותר אשר פעמים רבות מתגלה כהכרחי, ומסייע לחסוך משמעותית בהוצאות הביטוח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות