הגדרת המונח טרנספורמציה דיגיטלית
המהפכה הדיגיטלית לא פסחה על עולם העסקים, והטכנולוגיות החדשניות והמתקדמות יוצרות הזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשרות לעסקים לייצר בידול תחרותי, להתייעל, לצמוח ולשנות את הדרך שבה ארגונים עושים עסקים בארץ ובעולם. הטרנספורמציה הדיגיטלית, באנגלית Digital Transformation, הפכה למונח שגור למדי בקרב בעלי עסקים ובארגונים, ומתארת תהליך של אסטרטגיה עסקית הכוללת אימוץ טכנולוגיות חדשניות להתאמת העסק לעידן הדיגיטלי.
עסקים המאמצים את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית רותמים מגוון טכנולוגיות דיגיטליות שיסייעו להם לשנות את הדרך שבה הם עושים עסקים, ובנוסף התהליך מסייע להם לייצור בידול מהמתחרים, לנצל הזדמנויות עסקיות חדשות, להתייעל, לפתור בעיות ולשפר את השירות ללקוחות.
דוגמאות לטרנספורמציה דיגיטלית בעולם העסקים
הדוגמאות הנפוצות ביותר לאימוץ הטרנספורמציה הדיגיטלית שמשנה את עולם העסקים הן:
- מעבר למחשוב ענן, כולל אחסון וגיבוי בענן.
- תוכנות כשירות (SaaS).
- בינה מלאכותית בשימוש עסקים ותהליכי החלטות מבוססי מידע וטכנולוגיית AI.
- כלי אוטומציה ואימוץ טכנולוגיה להפיכת תהליכים לאוטומטיים.
- פיתוח ובנייה של אפליקציות ופתרונות דיגיטליים לעסק.
- BIG DATA.
- מעבר לתהליכים דיגיטליים ללא שימוש בנייר (Paperless).
- עבודה עם מסמכים וטפסים דיגיטליים.
- אינטגרציה בין מערכות מידע.
- בינה עסקית.
- מציאות וירטואלית ולמידת מכונה.
- צ'אטבוטים.
- מערכות CRM.
- עיצוב ואפיון חוויית משתמש (UX/UI).
מה החשיבות של הטרנספורמציה הדיגיטלית באקלים העסקי הנוכחי?
עולם העסקים של היום תחרותי יותר מתמיד, לכן עסקים נדרשים לגבש אסטרטגיה עסקית חדשה הכוללת אימוץ פתרונות טכנולוגיים, ייעול תהליכים פנים וחוץ ארגוניים, מעבר לשיטות עבודה חדשניות ויעילות יותר, יצירת בידול ושיפור השירות ללקוחות.
התהליך לשינוי בעולם העסקים נובע מהצורך להתאים את הפעילות העסקית לעידן הדיגיטלי, והמטרה היא לשפר ביצועים, ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות, לייעל תהליכי עבודה בארגון, לחסוך עלויות, לשפר רווחיות ולשדרג את חוויית הלקוח. כדי להתאים את העסק לעידן הדיגיטלי אין די באימוץ טכנולוגיות מתקדמות, מאחר שיש לשנות את הצורה שבה העסק מתנהל ומציע שירות, ויש לפתח תהליכים יעילים המבוססים על בחירה נכונה של כלים טכנולוגיים המותאמים לצורכי העסק.
עולם העסקים משתנה בקצב מסתחרר
עסקים רבים החלו לאמץ טכנולוגיות וכלים דיגיטליים חדשים ומתקדמים עוד לפני תקופת הקורונה, אך ללא ספק המגפה האיצה תהליך זה. עסקים שלא נערכו בזמן והתעכבו עם אימוץ הטכנולוגיות הדיגיטליות החדשות נותרו מאחור, ובעולם העסקים התחרותי הם נאלצו לגבש במהירות אסטרטגיה עסקית שתסייע להם להטמיע וליישם כלים דיגיטליים חדשים.
עולם העסקים משתנה בקצב מסתחרר לכן נוצרו הזדמנויות ייחודיות לצמיחה מהירה, להתפתחות וליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות. כדי להתאים את העסק לסביבת העבודה הדיגיטלית, וכדי לעמוד בדרישות החדשות והעדכניות של הלקוחות – יש לשלב טכנולוגיות דיגיטליות עדכניות ומתקדמות בתהליכים העסקיים המסורתיים והקיימים.
יתרונות הטרנספורמציה הדיגיטלית
גיבוש אסטרטגיה עסקית המותאמת לטרנספורמציה הדיגיטלית מבטיח יתרונות רבים לעסק, ובהם:
- קבלת החלטות מהירה המבוססת על מאגרי מידע גדולים, באמצעות כלים טכנולוגיים כמו בינה מלאכותית, על מנת לקבל תובנות עסקיות מעמיקות בזמן אמת.
- שיפור תהליכי עבודה, התייעלות ופרודוקטיביות.
- חוויית לקוח מותאמת אישית.
- ייעול אסטרטגיית הצמיחה של העסק ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.
- שיפור רווחיות.
- חיזוק ושיפור ערוצי ההכנסה של העסק.
- השגת לידים חמים ופנייה ישירה ללקוחות פוטנציאליים.
- עבודה ללא נייר ותדמית של עסק ירוק השומר על הסביבה.
למידע נוסף בנושא טרנספורמציה דיגיטלית בקרו באתר של חתימה ירוקה .