fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לגור בקיבוץ יחיעם? מושלם לגדל כאן ילדים

סביבה פסטורלית, תחושת מרחב וביטחון לכל המשפחה, חינוך מעולה, מגוון פעילויות ערכיות לילדים, קהילה חברית ותומכת ובונוס נוסף - רק 15 דקות מהים. מעל 100 משפחות צעירות מכל רחבי הארץ עברו בשנים האחרונות לגור בקיבוץ יחיעם. הכירו את המשפחות שעשו את המהלך, הצטרפו לקהילה ונהנות מכל רגע
תושבי קיבוץ יחיעם, משפחת בן הרוש | צילום: באדיבות המשפחה

עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, החלה המגמה שבמסגרתה משפחות רבות, מכל רחבי הארץ, בחרו לשנות את אורח חייהם, להצטרף לקהילה ולעבור לגור בסמוך לטבע, בקיבוצים.

הקליטה בקיבוץ יחיעם החלה למעשה כבר בשנת 2010. עד כה שווקו שלושה שלבים  שבמסגרתם נקלטו מעל 100 משפחות צעירות. מסתבר שהקיבוץ הפך להיות מוקד עלייה לרגל של משפחות צעירות, שכן הוא מונה כיום כ-650 איש, מתוכם כ-200 ילדים.

לצד המעבר לבית צמוד קרקע, המעבר לקיבוץ יחיעם מציע סביבה בטוחה לילדים, מרחבים פתוחים, קהילה איכותית וקבלה כחבר קיבוץ בעצמאות כלכלית. משמעות הדבר היא חברות במעמד עצמאי – פתרון שמאפשר לבנות את ביתכם בקיבוץ כחברי קיבוץ מבלי להיות חברי קיבוץ מלאים, מה שהיה מצריך שינוי בסגנון החיים.

חיי קהילה וחינוך מעולה

"העיר הייתה יותר מדי עמוסה עבורנו", מספרת ורדית בן הרוש. ורדית ובעלה אלדד עברו יחד עם שלושת ילדיהם לקיבוץ יחיעם לפני שלוש שנים מחיפה. "בין אם זה גינות המשחקים העמוסות או המרחב המצומצם לילדים להסתובב בחופשיות – רצינו מסגרת שתאפשר לילדים לבלות במרחב הטבעי כפרי ופחות בקניונים או במסכים". בעיר ליווינו את הילדים מחבר לחבר, כאן אנחנו מרגישים בטוחים כשהם יוצאים החוצה לשחק .

אירוע קהילה בקיבוץ יחיעם | צילום: עידן רז

ליחיעם יתרונות רבים. ראשית, הקיבוץ מחובר תחבורתית. פיתוח הכבישים שבוצע באזור מאפשר ניידות יעילה. כמובן שגם למעבר לבית צמוד קרקע יש יתרונות רבים, אבל גולת הכותרת זה ללא ספק חיי הקהילה. זה ה-בונוס. לצד מערכת חינוך פורמלית מצוינת , הילדים נהנים ממערכת חינוך א-פורמלית נהדרת בקיבוץ וזוכים למגוון עצום של פעילויות באוויר הפתוח.

"חיי הקהילה בקיבוץ יחיעם הם בונוס אדיר", מספר לנו חן דוד, שעבר ליחיעם עם אשתו רותם ושלושת ילדיהם לפני שנה וחצי מקריית מוצקין. "אפילו אם נתקעת עם פנצ'ר, איבדת משהו, צריך להתייעץ או לקבל המלצה, פשוט כותבים בוואטסאפ של הקהילה ותמיד יבואו לעזרתך. יש פה עזרה וערבות הדדית שאין כמותה בעיר, בטח לא ברמה שכזאת. אם מוסיפים לזה את החופשיות והעצמאות שממנה הילדים נהנים, אז בהחלט מדובר על גן עדן לילדים, זה חד משמעית תורם לדינמיקה של חיי המשפחה ולהתפתחות של הילדים".

"גם תקופת הקורונה והמגבלות שהגיעו עמה פחות הורגשו בקיבוץ", מוסיף דוד. "ראשית, עניין הערבות ההדדית מאוד חזק פה ושנית, יש פה מגוון אדיר של פעילויות בטבע לעשות עם הילדים. סוסים, אופניים, יערות, הרבה פחות מעיק מאשר לחוות את התקופה בעיר".

דוד מוסיף ומציין שמערכת החינוך הקיימת בקיבוץ יחיעם מאוד מקלה על ההורים העובדים, הן מבחינת שעות הפעילות וגם מבחינת החופשים. "חופשת הקיץ בגנים למשל, היא בת שבוע בלבד. זה נותן מרחב תמרון אדיר להורים שעובדים".

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן
שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן

בחברת "תקומה", שבונה ומנהלת את שלב ד' בקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, מזהים ביקושים רבים בקרב זוגות צעירים מכל רחבי הארץ. אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת "תקומה", מציין כי משבר הקורונה חיזק את הביקושים ואת ההתעניינות ברכישת בית במסגרת שלב ד' בשכונה, המשווקת בימים אלו. "מיקומו של הקיבוץ מספק לתושבים יתרון אסטרטגי ברור – סביבה מושלמת לגדל ילדים במרחב הכפרי", אומר שטמרמן.

השקעה נדל"נית נבונה

קיבוץ יחיעם ממוקם קרוב מאוד לעורקי תחבורה ראשיים וכמובן לרכבת, מה שמאפשר ניידות גבוהה גם למי שעובד בחיפה או במרכז. בעתיד הלא רחוק גם ייפתח מקטע נוסף של כביש 6 בצומת כברי הסמוך, ויחבר אותו לכביש המהיר המרכזי במדינה. "הקרבה לכביש 6 תסייע בניידות לעבודה וללא ספק תעלה את ערך הבית", אומר שטמרמן, "בנוסף, קיבוץ יחיעם מוכר

כיישוב באזור עדיפות לאומית, ומתוקף כך נהנה מהקלות מס. על רקע עלייה במחיר הקרקעות וירידה בהתחלות הבנייה, צפויה על פי ההערכות עלייה במחירים בסדר גודל של 5 עד 10 אחוזים, כך שלצד השדרוג באיכות החיים בהחלט מדובר גם בהשקעה נדל"נית נבונה".

במסגרת שלב ד' הוצעו לשיווק 26 יחידות בשני מתחמים, ד1', ד2'. בחודש האחרון פנו מעל 80 משפחות שהביעו התעניינות בפרויקט והתקבלו כבר 9 משפחות, חלקם כבר הופנו לקבלת היתרי בנייה. העבודות בשטח בעיצומן, בימים אלה עובדת "תקומה" על תשתיות השכונה ופיתוח המגרשים.

ניתן כיום לרכוש בית צמוד קרקע חד משפחתי בקומה אחת בשלושה דגמים 128, 150, 170 מ"ר. למי שמעוניין ניתן לבנות קומה שנייה עד 225 מ"ר. תקציב התחלתי למשפחה להצטרפות לפרויקט כ-1.9 מיליון שקלים כולל אגרות והיטלים.

 

לפרטים נוספים:

התקשרו לליאת – 054-2638160

לאתר – לחץ כאן!

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות