fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית: סדנאות הכנה לכיתה א' בקבוצות קטנות

בעקבות שנת הקורונה בה נוצרו פערים לימודיים וחברתיים, כללית יזמה סדנאות הכנה איכותיות לכיתה א' שנערכו ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי.
סדנת הכנה לכיתה א' | צילום: דוברות כללית
סדנת הכנה לכיתה א' | צילום: דוברות כללית

מרפאת כללית ערכה ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי סדנאות הכנה מקצועית לכיתה א' בקבוצות קטנות של 10 ילדים בכל קבוצה, כאשר כל סדנא כללה 8 מפגשים.

"המעבר לביה"ס הינו שלב משמעותי המהווה שינוי דרמטי ותובעני בחיי הילד. כל ילד, גם ללא בעיות התפתחותיות ורגשיות, זקוק להכנה והדרכה כדי להבטיח את השתלבותו הטובה מבחינה חברתית ולימודית, כי הדרישות בחיי ביה"ס שונות מאד ממה שמוכר להם בגן. השנה הצורך כפול כי במהלך הקורונה הילדים שהו בבית ללא כל מסגרת ולכן לא רכשו הרגלים שנלמדים בדרך כלל בגן חובה ואצל רבים התפתחו בעיות רגשיות והתערערו הרגלי חיים", מסביר צוות הריפוי בעיסוק במכוני התפתחות הילד של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי, שמוביל את הסדנאות ההכנה לקראת כיתה א' שנערכות במכוני התפתחות הילד ובמרפאות כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי.

במהלך הסדנאות נלמדים היבטים שונים, כגון: התארגנות, פתרון בעיות, ריכוז, זיכרון חזותי, העתקה מהלוח, אחיזת עיפרון ועוד. החלק האחרון של המפגש מוקדש לשיחה והדרכת ההורים כיצד להיות תומכים ומסייעים, אך גם הצבת גבולות ומודעות לכך שימנעו מהחלפת תפקיד המורה וכן את הילד בהכנת משימות. הכוונה היא להבטיח שהילד יתחיל את הלימודים עם כישורים מיטביים ולא ללמדו מראש מה שילמד עם הכיתה כולה, רק כדי שיתבלט בימים הראשונים, כי אז הוא עלול להשתעמם.

ההשתתפות בסדנה תורמת משמעותית גם להורדת המתח המתעורר בקרב הילדים וההורים לקראת הכניסה לביה"ס. במהלך הסדנאות נתנה גם להורים הדרכה ראשונית להורים בנושאים כגון חיזוק וגמישות תנועת אצבעות, ארגון הילקוט והקלמר לילדים עם קושי בהתארגנות וריכוז או השתלבות חברתית וכאשר מאותרות בעיות שמחייבות טיפול נוסף, מפנות המנחות את תשומת לב ההורים ודואגות להפנות את הילד לטיפול מתאים.

היתרון בסדנאות בכללית, בשונה מההיצע הגדול בשוק הפרטי, הוא ברמה הגבוהה של המנחות, שכולן מרפאות בעיסוק שעברו הכשרה והסמכה בטיפול בילדים והכנתם לביה"ס. הסדנאות אינן כלולות בסל הבריאות ולכן מוצעות במחירי עלות, אך נערכות לא למטרות רווח כך שמחירן נח ביותר ועמיתי כללית מושלם נהנים מהנחה משמעותית נוספת.

סדנת הכנה לכיתה א' | צילום: דוברות כללית
סדנת הכנה לכיתה א' | צילום: דוברות כללית

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות