fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתונה נגישה- כך תהפכו את החתונה שלכם לנוחה עבור כולם

כל אירוע אהבה הוא מרגש- בין אם מדובר ביום הגדול של בן משפחה, קרוב או רחוק, או של חבר קרוב, מכר, עמית לעבודה או מכל מסגרת אחרת, תמיד כיף לקבל הזמנה לחתונה, שמראה על קרבה, אהבה ורצון לחגוג במשותף.
חתונה | FREEPIK

בור אנשים רבים, אירועים וחגיגות רבות, שנראות עבור אחרים מהנות, וההגעה וההתניידות אליהם נראית בהם ברורה מאליה, הם הרפתקה מסובכת, קשה, מפרכת ולעיתים גם ממש בלתי אפשרית. אדם המתנייד בעזרת מכשיר עזר, אינו מסוגל לעבור באותם המקומות המאתגרים בהם עובר אדם של מתקשה סביב ההתניידות- ולכן הגעה למקומות רבים עבורו הם בגדר הרפתקה של ממש, כך שהוא עלול לוותר בלית ברירה על ההגעה, או במקרה לא נעים אחר, להגיע לאירוע ו"להתקע".

בין אם הכלה או החתן סובלים מנכות כל שהיא, או בין אם יקירים מרשימת המוזמנים סובלים ממנה, חשוב מאוד לערוך אירוע נגיש ונוח לכולם, אליו כולם יוכלו להגיע בקלות, להתנייד בו בקלות, ולחגוג בו בקלות- כדי להפיק את החוויה המוצלחת ביותר עבור כלל המשתתפים.

בחירת האולם

למרבה הצער, רבים מגני האירועים ואולמות אינם מתאימים להשתתפותם של נכים- קיימים בהם מדרגות, גם אם גרמי מדרגות קטנים, החוסמות את דרכם של המתקשים בהליכה, ופעמים רבות גם לא קיימים בהם שירותים נגישים ומותאמים, אלא תאי שירותים רגילים בלבד. במקרים רבים בהם רחבת הריקודים או רחבת הבופה אינה עשויה קרקע נוחה וישרה, ומלאה בגורמים רבים היכולים להציב מכשול בפני המשתתפים- אולם האירועים אינו מתאים לבעלי מוגבלויות.

חשוב לבחור באולם בעל נגישות, בו לא קיימות מדרגות המפריעות למעבר, או לחלופין, קיימות בו רמפות או משטחים למעבר קל של כיסא גלגלים או קלנועית . חייבים להיות בו שירותי נכים בגודל מתאים אליו ניתן להכניס קלנועית, כיסא או מטפל שיוכל לסייע, וכן חייבת להיות בו רחבת ריקודים חלקה, שטוחה ונוחה ללא כל מכשולים.

בנוסף, צוות האולם צריך להיות אדיב וסבלני, מודע לקושי ומעוניין לעזור ככל האפשר- כלל המלצרים, הברמנים ועוזרי האולם צריכים לנהוג ביתר התחשבות ולתת תשומת לב מיוחדת לאלו הזקוקים לעזרתם. גם תשומת לב קטנה של עובד, עבור אדם המתקשה, המעוניין לאכול, לבלות ולהנות כמו כולם- יכולה לשנות את חווייתו מהאירוע לחלוטין.

הכנות לחתונה

לקראת היום הגדול, ישנם פריטים חשובים אותם יש לרכוש מראש, כמו טבעות, שמלה, סידורי פרחים ועוד. ישנם סגנונות שונים של טבעות, בהן טבעות אירוסין סוליטר, אשר יככבו בחן רב על אצבעותיהם של החתן והכלה. בעת בחירתן של טבעות אירוסין סוליטר, חשוב להתאימן לטעמכם המדויק כחתן וכלה, ולבחור את הטבעות שייצגו אתכם באופן הטוב ביותר, שכן גם בהמשך לטבעות אלו תהיה משמעות עבורכם. טבעות אירוסין סוליטר הם יוצאת דופן, כיוון שהן ניחנו בסגנון ייחודי ובולט, סטייל בניחוח אחר, שלא קיים בטבעות אירוסין רבות.

שמלת הכלה, במיוחד במידה והכלה סובלת בעצמה מנחות, חייבת להיות נוחה ולא מסורבלת. כדאי שהיא תתאים לישיבה בכיסא באין מפריע, לא תכיל השתלשלויות בדים אשר עלולות להסתבך בגלגלים ולא תקשה על הכלה במהלך הערב. במידה והכלה אינה מתניידת בכיסא גלגלים אלא עומדת, חשוב שהשמלה לא תהיה ארוכה מידי או תכיל ובל ארוך, וזאת כדי לא לסבך בה אנשים אחרים המתקשים בהתניידות.

במהלך האירוע, חשוב אומנם לקשט את החלל הגדול, למלא אותו בפרטי חן ובאטרקציות, אך חשוב מאוד שאף אחד מהם לא יהווה סיכון ויפריע בדרכם של המתניידים. את הקישוטים מומלץ להשאיר בשוליים, הרחק מרחבת הריקודים ודוכני האוכל, ועל כל אחת מהאטרקציות לעיל, לרבות דוכני אוכל, עמדות מתוקים, ברי משקאות או עמדות מגנטים (או אטרקציות אחרות)- להיות נגישות, נוחות לשימוש (או ללקיחת מזון), בעלות שולחנות נמוכים, או לחלופין, מצוידות בצוות סבלני ובעל מודעות שיטיב לסייע למבקשים עזרה.

רחבת ריקודים משודרגת

אם ברצונכם לקחת את נושא רחבת הריקודים הנגישה שלב אחד קדימה, ולהפוך אותה לרחבת החלומות של כל אדם המתקשה בהתניידות, תוכלו לשלב בה אטרקציה יוצאת דופן- עמדת קלנועיות, ובה לכל קלנועית מצבר משלה, ומתוגברת בעוד מצבר חלופי. בזכות עמדה זו, כל מתקשה בהתניידות יוכל להצטייד בקלנועית משלו, להתנועע איתה ברחבת הריקודים בחופשיות וללא כל מאמץ, ולחגוג כמו שאר המשתתפים. בכל קלנועית יהיה מקום נגיש ונוח עבור שתייה ומזון אותו יוכל לקחת מהבופה, אם ירצה, ולאכול בנוחות בקלנועית. במידה ויהיה צורך, יוכל למלא את מצבר הקלנועית בעמדת טעינה מתאימה, ולהמשיך בחגיגה.

הסעה נוחה לכולם

ברבות מהחתונות ושאר האירועים, מאורגנת הסעה מראש למשתתפים- המביאה אותם בתחילת הערב ובסופו בבטחה לאזור מגוריהם. אוטובוסים ומיניבוסים נוחים להסעה של משתתפים רבים, אך קשה מאוד, ולעיתים בלתי אפשרי, להסיע בהם משתתפים המתניידים בכיסא גלגלים או בקלנועית. בשביל לאפשר את הסעתם של משתתפים אלו, תוכלו לארגן הסעה מותאמת לכולם- מדובר ברכב המותאם להסעתם של נכים, מצויד במתקן להעלאת כיסא הגלגלים ובמטען מתאים להסעת הכיסא או הקלנועית. הסעה זו, כיוון שהיא יקרה יותר, תצטרכו לשלוח ספציפית לביתם של המתקשים בהתניידות, כדי שיוכלו להגיע בבטחה, ולארגן הסעה נפרדת לשאר המשתתפים, כדי לחסוך בעלויות.

לחלופין, תוכלו לצייד מראש מיניבוס בעל רצפה נמוכה בעובד (או קרוב משפחה, חבר או מכר שיסכימו להתנדב למשימה) שמטרתו לסייע בזמן הנסיעה לנזקקים לכך. הוא יוכל לסייע ליקיריכם לעלות להסעה, יקפל ויאפסן את כיסא הגלגלים שלהם בתא המטען, וכשיגיעו ליעד, יסייע לשלוף את כיסאם, להרכיבו ולהרכיבם עליו בזהירות. ארגון ההסעה הוא שלב חשוב ביותר בתכנון החתונה, שכן בלעדיו, רבים מיקירכם יתקשו להגיע.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות