fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמש בעיות וכאבים כרוניים שתוכלו להקל בעזרת טיפול אלטרנטיבי

טיפולים אלטרנטיביים שמו לעצמם למטרה לטפל בשורש הבעיה, ולא רק להפחית כאב, אך מהם הדרכים האלטרנטיביות והטבעיות לטיפול בכאב הכרוני?
צילום: PEXELS
צילום: PEXELS

כולנו חווים כאבים כאלו ואחרים מדי פעם בפעם. למעשה, כאב פתאומי הוא תגובה חיונית ביותר של המערכת העצבית המתריעה בפני פגיעה אפשרית. כאשר הפגיעה אכן מתרחשת עוברים אותות הכאב מהאזור הפגוע דרך עמוד השדרה אל המוח.

בדרך כלל, חומרת הכאב תפחת ככל שהפציעה תלך ותחלים, אבל כאבים כרוניים הם לא כמו כאבים רגילים. עם כאב כרוני, הגוף ממשיך לשלוח אותות כאב למוח, גם לאחר החלמת הפציעה ומצב זה יכול להימשך מספר שבועות עד שנים. כאב כרוני עלול להגביל את הניידות ולהפחית את הגמישות, את הכוח ואת הסיבולת של הגוף, מה שעשוי בסופו של דבר להפוך כל משימה ופעילות יומיומית למאתגרת ביותר. להלן מספר בעיות שכיחות שלעתים מלוות בכאבים כרוניים למדי:

  1. פיברומיאלגיה
  2. פציעות ספורט.
  3. דורבן בעקב.
  4. אטופיק דרמטיטיס.
  5. כאבי מחזור.

לפעמים, השימוש בתרופות מרשם שמציעה הרפואה הקונבנציונלית אינו יעיל לטיפול בכאב הכרוני הקשור למצבים הרפואיים הללו ואחרים, מצב הגורם לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים לפנות לעזרת הרפואה האלטרנטיבית כדי שזו תקל על מצבם. החל בפיברומיאלגיה וכלה בכאבי מחזור – הרפואה האלטרנטיבית יכולה לסייע ולהקל על התסמינים, כולל במקרים של כאבים או גירודים מציקים, כמו בתרחיש של אטופיק דרמטיטיס, ולהעניק איכות חיים טובה יותר.

אפשרויות הטיפול האלטרנטיביות שכדאי להכיר

בקליניקת Pura Vida Therapy, בהובלת אוריאל פז מטפל מוסמך ומיומן ברפואה סינית, תוכלו למצוא מרפא לכאבים או לגירודים המציקים לכם ללא הרף. הניסיון הרב שצבר אוריאל במהלך השנים מלמד ששילוב של מספר שיטות טיפול שונות, יכול להקל על התסמינים הקשים שלא הצלחתם למצוא להם מרפא עד כה. הקליניקה של אוריאל מתמחה במספר שיטות טיפול אלטרנטיביות וביניהן:

קריותרפיה (Cryotherapy) – קריותרפיה היא סאונת קור למשך כשלוש דקות החושפת את הגוף לטמפרטורה של בין מינוס 150-120 מעלות, חשיפה זו מכניסה את הגוף ללחץ שגורם בסופו של דבר להגברת זרימת הדם ולהקלה על דלקות וכאבים.

דיקור סיני בשיטה הדיסטלית (Distal) – באופן כללי, דיקור סיני, הנקרא אקופונקטורה (Acupuncture), משתמש במחטים עדינות המסייעות לתהליך הריפוי ומספקות הקלה משמעותית מהכאב לאנשים שעוברים טיפולי דיקור באופן קבוע. הדיקור פועל להחזרת זרימה בריאה של כוח האנרגיה הנקרא צ׳י, משחרר את ערוצי הצ׳י בגוף ומאפשר לאנרגיית הצ׳י לזרום בחופשיות לאורך כל הגוף ובסופו של דבר להפחית את הכאבים. לעומת הדיקור הסיני הרגיל, הדיקור הדיסטלי ממקם את המחטים הרחק מאזור הכאב. לדוגמה, כדי לטפל בכאבי ראש ומיגרנות, ממקמים את המחטים בכפות הרגליים.

עיסוי מיוחד – עיסוי שמנים או עיסוי הנעזר גם במכשיר שנקרא פרוקוסור (Percussor), מאיץ את זרימת הדם בגוף ומקל על מצבים דלקתיים. למטופלים המתלוננים על כאבים כרוניים הקליניקה מציעה עיסוי מיוחד שבכוחו להקל על הכאב, להפחית מתחים ולהפחית תחושות חרדה ודיכאון. העיסוי הידני מתנהל תוך כדי לחיצה ותפעול השרירים והרקמות הרכות. הטיפול עשוי לשלב עיסוי רקמות עמוק עם שימוש באבנים חמות, תלוי במצב הספציפי של המטופל. באופן כללי, עיסוי הוא דרך מצוינת ויעילה להרפיית הגוף ולהקלה על דלקות וכאבי שרירים.

צמחי מרפא – ישנם מצבים רבים הקשורים לכאבים כרוניים ומגוון של צמחי מרפא שעוזרים להפחית את הכאב במצבים אלה. הטיפול שלנו יאבחן את המצב הספציפי שלכם ויתאים את צמחי המרפא שיעזרו ויקלו על הכאבים שלכם. לדוגמה, צמחי מרפא כמו פרימרוז (Primrose) וג׳ינג׳ר עשויים לסייע להפגת כאבי שרירים כרוניים הקשורים לפיברומיאלגיה.

יוגה תרפיה – היוגה ידועה כדרך להפחתת מתחים, לשיפור הכושר הגופני ולהפחתת אי הנוחות כתוצאה מכאבים כרוניים, כמו כאבי גב תחתון. היוגה גם משפרת את איכות החיים של מטופלים המחלימים מסרטן. יוגה תרפיה מלמדת אתכם שהנשימה היא הגשר המקשר בין הגוף לנפש. שימוש נכון בשאיפה ובנשיפה יחד עם תנוחות היוגה, יאפשרו לכם להשיג תחושת רגיעה עמוקה, תוך כדי חיזוק הגמישות והכוח של הגוף.

לפרטים וייעוץ לגבי שיטת הטיפול שתסייע להקל על הכאב של. ניתן ליצור קשר במספר 052-2661268 (אוריאל פז) או לבקר באתר הקליניקה 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות