fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה דברים שכדאי לעשות כשיוצאים לפנסיה מוקדמת

רובנו זוכים לפרוש אי־שם בשלבי גיל 65–70, כאשר בימים אלה נערכים דיונים על העלאת גיל הפרישה במשק. עם זאת, ישנם אנשים שהתמזל מזלם לפרוש כבר בשנות ה־40 וה־50 לחייהם. אם אתם נמנים על קבוצה זו, אספנו עבורכם מספר דברים שיכולים לסייע למלא את הזמן הפנוי הרב המאפיין את תקופת הפרישה.
צילום: unsplash

לימודים לתואר שני

למדתם תואר ראשון בעבר ופיתחתם קריירה משגשגת. כעת, אתם יכולים ללמוד תחום נוסף בלי קשר לצורך לחפש עבודה. זה הזמן לפתוח אופקים וללמוד נושא שתמיד ריגש או אתגר אתכם כמו – פילוסופיה, פסיכולוגיה, משפטים או כל נושא אחר. כאשר לומדים מתוך חדוות הידע, בקצב שלכם, ללא צורך לזגזג בין העבודה למשפחה, הרבה יותר קל להתעמק בחומר הנלמד. כמו כן, מי יודע? אולי יתחשק לכם פתאום לחזור לשוק העבודה ולעסוק בתחום שבו השגתם תואר שני ולדחות את הפנסיה לעוד כמה שנים.

יוצאים לגלות עולם

אם תמיד חלמתם לראות את החומה הגדולה בסין, להתנשק ליד מגדל אייפל או לצאת לטיול ארוך בדרום אמריקה, גיל הפרישה יכול להיות הזמן המושלם. בניגוד לטיול שאחרי הצבא שבו הייתם מוגבלים בתקציב, כעת אתם יכולים להגיע לכול מקום וליהנות בצורה בוגרת יותר מהטיול בחו"ל. כאשר הילדים גדלו, ואינכם צריכים להתקשר כול רגע לבייביסיטר, אתם יכולים להתפנות באמת לאטרקציות שעושות לכם טוב. תוכלו לצנוח צניחה חופשית, לבקר בג'ונגל פראי או אפילו לצאת לטיול ג'יפים נפלא בבלקן. בתחום הזה השמיים הם הגבול – תרתי משמע.

מתחברים חזרה לתחביב אהוב

תמיד אהבתם לנגן בגיטרה ולא התפניתם לכך בין העבודה למשפחה, או שאולי חלמתם לחזור לצייר ולפסל. תקופת הפנסיה יכולה להיות הזמן המושלם לרענן כישורים ישנים או ללמוד חדשים. יש מגוון חוגים שפתוחים בדיוק לבני גילכם, ושם תוכלו גם להכיר חברים חדשים שיכולים להיות פרטנרים לגולף, פיסול ויצירה או גננות. חשבו איזה תחום קרוב לליבכם והתחילו לגלות אילו קורסים מוצעים באזור שלכם בתחום זה.

חוזרים לקשר עם חברים מהעבר

תקופת הפרישה היא הזמן המושלם לחזור לקשר עם חברים מהעבר שהקשר עימם התנתק. כעת, יש לכם זמן להשלים את כל השיחות הקטנות שפספסתם. תוכלו לצאת לבילויים משותפים במסעדות, לצעידה בפארק או להזמינם למנגל בחצר הביתית. אפשר גם למצוא את קרובי המשפחה המורחבת ולהרחיב את חוג המכרים. חשוב לזכור כי היציאה לפנסיה עשויה לגרום לעיתים לבדידות כאשר אינכם פוגשים את העמיתים למשרד, והרחבת חוג החברים יכולה להיות התחליף המושלם.

לומדים להשקיע כדי לחוות את הפנסיה בצורה מושלמת

אם הספקתם לצבור הון קטן לאורך השנים, וחלק מהפנסיה משתחרר כתשלום אחד, זה הזמן ללמוד איך להשקיע אותו בתבונה. תוכלו לבחור מנהל השקעות שיעשה זאת עבורכם, ללמוד קורסים בתחום שוק ההון או להתמקצע באופן מקצועי בתואר שלם בתחום. בניגוד לשנים שעברו, כעת אתם יכולים להשקיע את השעות הדרושות לבצע גם השקעות אקטיביות ופאסיביות. חשוב כמובן לזכור לבצע את ההשקעה בזהירות, לא "לשים את כל הביצים בסל אחד" ולדאוג תמיד לשמור חיסכון נזיל בצד, שתוכלו להשתמש בו לאורך השנים שלאחר הפרישה.

לסיכום, תקופת הפרישה יכולה להיות זמן מצוין ליהנות משעות הפנאי עם המשפחה ולהשקיע גם בעצמכם. למדו תואר נוסף, השקיעו בתחביבים וצאו לטיולים. אם זכיתם לצאת לגמלאות בגיל צעיר זוהי הזדמנות פז לגלות את החיים החדשים שמחכים לכם בלי ההתחייבות היום־יומית של העבודה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות