fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלוואה לעסק בעקבות משבר הקורונה

משבר הקורונה יצר בעיות כלכליות קשות מאד לעסקים רבים וכל אחד מבעלי העסקים חיפש דרכים יצירתיות כדי להתגבר על המשבר שארך כשנה.
הלוואה לעסק בעקבות משבר הקורונה | freepik

מאת: צוות מומחי www.expert.co.il

מצבם של העסקים השונים

עסקים רבים נקלעו לבעיות תזרימיות רבות, מכיוון שבאופן שוטף הם משלמים לספקים שלהם בהמחאות דחויות שמועברות אליהם מראש. באופן טבעי הם מסתמכים על ההכנסות החודשיות שלהם כשהצפי ידוע פחות או יותר בהתאם להיקפי העבודה בכל עסק, על פי עונתיות ועל פי גורמים נוספים שמשפיעים על תחום העיסוק.

עסקים רבים חוו ירידה דרמטית בהכנסות כיוון שהחנויות שפעלו בקניונים ובמרכזי הערים היו סגורות במשך תקופות ארוכות ולכן הפעילות היחידה בחשבון הבנק הייתה ההוצאות, כיוון שבמקרים רבים העסקים המשיכו לשלם שכר דירה ועלויות נלוות.

לחלק מהעסקים הללו היו אתרי אינטרנט פעילים, או שהם הקימו במהירות אתרי אינטרנט וכך הם יצרו הכנסות מסוימות, אך לא תמיד הם לא הגיעו לרמת ההכנסות שאליה הורגלו בשנים האחרונות.

פתרונות למצוקה התזרימית

במצבים הללו אנשי העסקים חיפשו פתרונות זמניים עד חלוף המשבר כדי שלא יקרסו כמו אנשי עסקים רבים אחרים שלא הצליחו לעמוד בנטל וקרסו בזה אחר זה.

אחד הפתרונות הטובים ביותר הוא קבלת הלוואה לעסק, כדי להזרים לו כספים עד שהעסק יתאושש מהמשבר העולמי.

הלוואה בערבות המדינה

ההלוואה הנוחה ביותר היא הלוואה בערבות המדינה אשר ניתנת על ידי כמה מהבנקים הגדולים במשק. מדובר בהלוואות שכוללות תנאים מסחריים טובים מאד, ריביות נמוכות, עמלות מופחתות ותנאי החזר לכמה שנים. כדי להקל על הלווים אפשר בחצי השנה הראשונה לקבל תקופת גרייס וכך לא לשלם החזרים כלל, אלא להתחיל לשלם רק לאחר כחצי שנה וכך לפחות בתקופה הראשונית תשלומי ההלוואה אינם מתבצעים ודבר זה מקל על תזרים המזומנים.

סכום ההלוואה בערבות מדינה נקבע על פי קריטריונים שקבע משרד האוצר על פי המחזורים העסקיים של כל עסק בשנים קודמות, עוסק מורשה, שותפות או חברה בע"מ. הסכומים נעים ממאות אלפי שקלים ועד כמה מיליוני ₪.

הגשת מסמכים עבור קבלת ההלוואה

לצורך קבלת הלוואה בערבות מדינה, נציגי הבנק בוחנים את הנתונים של ספרי העסק. בהתאם לסיווג שלו הם מבקשים לראות דוחות מע"מ ודוחות ניכויים לעובדים ששולמו לרשויות השונות כמו מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. העתקי הפעילות הפיננסית בחשבון הבנק בחודשים האחרונים ועוד.

כאשר מדובר בעסקים גדולים כמו חברות בע"מ, נדרשים הבעלים בנוסף לכך להציג גם תוכנית עסקית תזרים מזומנים, תקציב שנתי ועוד.

אם הלוואה זו מאושרת, בעלי העסק נושמים לרווחה, הם מעבירים ביטחונות והכספים מועברים לחשבון הבנק וכך נוצרת רגיעה, רמת הלחץ יורדת ובעלי העסקים מסוגלים לעבוד כדי ליצור הכנסות בראש שקט כאשר יש  שקט תעשייתי מכיוון הבנק.

הלוואות מגורמים נוספים

קיימות גם קרנות נוספות וגורמים חוץ בנקאיים אשר מציעים הלוואות שונות. חשוב לבדוק את התנאים שמציע כל אחד מהגופים הללו באופן מוקפד, כדי לא ליפול לאופציה של הלוואה מגורמים שליליים. ההמלצה היא לבצע את כל התהליך בסיוע ובהדרכה של רואה החשבון או יועץ כלכלי מנוסים, כדי לבחון את כל המסגרות הללו מכל היבטיהם.

הלוואות חברתיות

אופציה נוספת היא להיעזר בהלוואות חברתיות. מדובר בכספים שמועברים מבעלי ממון ישירות לאנשי עסקים אשר זקוקים לכספים עבור הון חוזר. בעלי הממון אינם מעוניינים להפקיד את הכספים בבנק לאור הריבית האפסית ולכן הם מעדיפים לחתום על הסכם עם אנשי עסקים ולקבל מהם ריבית מכובדת עבור הלוואה זו. בדרך זו בעל העסק מקבל הלוואה מהירה ללא בירוקרטיה מיותרת, הוא חותם על ההסכם עם המלווה ומעניק לו את הביטחונות הנדרשים.

בדרך זו בעל העסק מעביר לחשבון הבנק שלו סכום כסף משמעותי שפותר לו את הבעיה הזמנית של התזרים. לאחר מכן הוא משלם מדי חודש את התשלומים, על פי הסיכום בין הצדדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות