הגורמים שיכולים להגביר את כאבי הגב שלכם

כאבים גב הם נפוצים מאוד בקרב אנשים רבים באוכלוסייה אך הגורמים להופעתם יכולים להיות מגוונים. אורח החיים המודרני נע בין אינטנסיביות ולחצים רבים לצד ישיבה ממושכת במהלך היום וחוסר תנועתיות. שני המצבים הללו יכולים להביא לשחיקה של הגב, יצירת לחצים על החוליות ואף הופעת דלקות. הנה מספר גורמים נפוצים שעשויים להביא להגברת כאבי הגב שלכם.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on print
הגורמים שיכולים להגביר את כאבי הגב שלכם | צילום: pexels

בעיות מפרקים

הגב מורכב מחלקים רבים המאפשרים את גמישותו והתנועתיות שלו. לצד השרירים והעצמות ישנם גם מפרקים הנמצאים לצד עמוד השדרה משני צדדיו. המפרקים מסייעים בשמירה על יציבות הגב ומאפשרים לו גם תנועה לכיוונים השונים.

עם הגיל המפרקים נוטים להישחק בשל השימוש הרב שבהם והעומס המופעל עליהם. לכן, אנשים רבים חווים הופעה של בעיות מפרקים שונות באזורים רבים בגוף ובגב גם כן. בין מחלות המפרקים הנפוצות ביותר המשפיעות על הגב ניתן למצוא דלקת מפרקים שגרונית, דלקת גב מקשחת ודלקת מפרקים ניוונית.

הדלקות מביאות לקשיחות המפרקים וכך למעשה יוצרות תחושה של קשיחות בעת ביצוע תנועות. תסמין נוסף הוא הופעה של כאבים בעת ביצוע פעולות עם המפרק ואף בעת מנוחה. לעיתים הגורם להופעת בעיות המפרקים הוא גנטי, לעיתים מדובר בביצוע תנועות לא נכונות ולעיתים הדבר נגרם בשל פציעה.

מתיחה של השרירים

כאשר מבצעים פעילות גופנית מאומצת, לפעמים בעת ביצוע פעולה פשוטה כמו התכופפות בצורה לא נכונה, שרירי הגב עשויים להימתח. מתיחת שריר למעשה נגרמת עקב יצירת קרעים מיקרוסקופיים ברקמות השריר, דבר המוביל להופעת כאבים, נפיחות והגבלה בתנועה. גב תפוס הוא אומנם תופעה לא נעימה, אך באמצעות טיפול נכון ניתן להעביר אותה בקלות.

עם זאת, חשוב ללמוד להבא מהי התנועה אשר הוביל למתיחת השרירים בגב ולשנות את הפעולה כדי להימנע מפציעה משמעותית יותר. ישנם מקרים שבהם מתיחה של שרירי הגב נגרמת דווקא בשל מתח נפשי והגוף למעשה מאותת לנו שאנו זקוקים למנוחה. חשוב לבחון מתי הופיעה המתיחה וכמה זמן היא נשארת.

עקמת

סקוליוזיס או עקמת היא תופעה שבה אדם סובל מעיוות בעמוד השדרה. כלומר, צורתו של עמוד השדרה אינה ממורכזת בצורה טבעית אלא חוליות הגב נוטות לכיוון שונים. בעיה זו נגרמת עקב גנטיקה ואין כל קשר לפעילות לא נכונה של הגב.

הסטייה של חוליות הגב יוצרת כאבים חוזרים ונשנים בגב, התעייפות של הגב בעת עמידה לאורך זמן, קשיים בביצוע תנועות מסוימות ועוד. אנשים רבים אינם מודעים כלל לכך שיש להם עקמת, לכן אם אתם סובלים מכאבים בגב בדרך קבע מומלץ לשלול את האפשרות שיש לכם עקמת.

בלט דיסק

בין חוליות עמוד השדרה ישנם סחוסים שטוחים המזכירים בצורתם דיסק. דיסקים אלה נועדו לסייע בבלימת זעזועים הנגרמים לגב, כמו גם לחבר בין החוליות השונות. בלט דיסק הוא מצב שבו מעטפת הדיסק נפגעת מגורמים שונים כמו פציעה או תנועה לא נכונה.

בעקבות הפגיעה במעטפת, נוצר פתח למילוי הרך של הדיסק לצאת מתוכו. כתוצאה מפגיעה זו אתם עשויים לחוש בכאבים המורגשים לא רק בגב אלא גם באזורים אחרים בגוף. תסמינים נוספים לבעיה זו הם הירדמות של הגפיים, הגבלה בתנועה ותחושת חולשה בשרירים.

הטיפול במקרים קלים של בלט דיסק אינו מחייב התערבות כירורגית. לרוב ניתן יהיה לטפל בבעיה באמצעות שינויים של הרגלים. מומלץ לשלב פעילות גופנית זהירה, מנוחה ואף ירידה במשקל. כל אלה תורמים לשיקום התנועתיות בעמוד השדרה כמו גם להפחתת הלחצים על חוליות הגב.

אהבתם? שתפו!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on print

תגיות

אולי גם יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ברשתות החברתיות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram