fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

די לפאניקה של מחירי הדיור – יש אלפי דירות למכירה בחיפה והקריות

מוטי כליפה, מנכ"ל רשת התיווך next level עולה להתקפה: "יוצרים כאן פאניקה ולחץ על כלום ושום דבר. יש אלפי דירות לשיווק שממתינות לרוכשים בעיקר בקריות. הפאניקה המדומה שיוצרים, תעלה לנו האזרחים, מיליוני שקלים"
מוטי כליפה, מנכ"ל רשת התיווך next level | צילום: טודומדיה

באמצע חודש מרץ יצאנו חלקית ממשבר הקורונה, רוכשים רבים "שישבו על הגדר" יצאו בהמוניהם למצוא את הבית הבא שלהם. בנוסף מס הרכישה עודכן למשקיעים על 5% וכתוצאה מכך החל ביקוש גדול ברכישת דירות. משווקים ויזמים שזיהו ביקוש כזה גדול לדירות, העלו מחירים כדי למקסם את מחיר המכירה.

הסוכנים שלנו ב- Next Level  פוגשים זוגות צעירים ש"חייבים לקנות דירה" כי "המחירים יעלו"  (הנדסת התודעה עובדת שעות נוספות). השאלה הנפוצה של לקוחותינו היא "האם מחירי הדיור באמת עולים ויעלו בעתיד?"

התשובה שלי לשאלה הזאת היא: כן!

המחירים יעלו, אך זה לא תואם את ההיסטריה והפאניקה הגדולה לרכישת דירה וחשוב להבין זאת! כשמדברים על עליות מחיר בדיור, מדברים על עליית מחירים ברמה הארצית ולא בטוח שאם למשל מחיר דירה בתל אביב עלה ב-5%, אז גם בקריית ביאליק או בשכונת רוממה בחיפה עלה המחיר באופן דומה.

הנתונים מלמדים כי באזור הקריות מחירי הדיור ירדו מעט או התייצבו ברוב האזורים; כיום באזור חיפה מוצעות למעלה מ-4000 דירות למכירה באתר יד 2, ובנוסף יותר מ600 דירות חדשות למכירה. האם הביקושים בחיפה הם קרוב ל-5000 יחידות דיור היום? לא.

גם בקריות כיום מוצעות למכירה למעלה מ-4000 דירות יד ראשונה ויד שניה למכירה. האם הביקושים בקריות הם ל- 4000 יחידות? ממש, ממש לא!

הנתונים הללו מלמדים שיש מספיק יחידות דיור למכירה בחיפה והקריות, ואפילו הרבה מעבר למה שדרוש, אז כדאי ואפילו חובה לצנן את ההיסטריה והפאניקה סביב מחירי הדיור.

הצעתנו לרוכשים לפני רכישת דירה, היא לעשות בדיקות מקיפות ומעמיקות לפני רכישה ולא לתרום לעליית מחירי הדיור ואף לשלם הרבה יותר בחלק מהמקרים, על הדירה הבאה שלהם.

ההמלצה החשובה ביותר; לפני שאתם רוכשים או מגישים הצעת מחיר לרכישה, הזמינו שמאות מוקדמת לרכישה וכך תוכלו להעריך את מחיר הדירה על ידי איש מקצוע שיודע לתמחר את הבית באמצעות בדיקות שמבוצעות באופן שגרתי, וכך למעשה תדעו האם אתם משלמים את המחיר הנכון.

לסיכום, הפאניקה סביב מחירי הדיור ורכישת דירה- מיותרים. יש מספיק היצע של דירות למכירה בחיפה והקריות ורצוי להירגע ולהיאזר בסבלנות.

רוכשי דירות יקרים, דעו לעשות את הבדיקות הנכונות לפני רכישת דירה/נכס ולהיעזר באנשי מקצוע כמו מתווך אמין ומקצועי ושמאי מקרקעין, שידעו להוביל אתכם לעסקה בטוחה ובמחיר הנכון של הנכס.

בהצלחה!

מוטי כליפה, מנכ"ל רשת התיווך next level | צילום: טודומדיה

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות