fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיפט קארד VS כסף – יש מנצח?

כסף הוא מתנה ורסטילית במיוחד, שפותחת אינסוף אפשרויות. גיפט קארד הוא אופציה אישית יותר, שיכולה גם להגיע עם הטבות מיוחדות. מתלבטים איזה מהם לתת במתנה? הכתבה הבאה תעזור לכם לעשות החלטה מושכלת 

יש אנשים שזה פשוט וקל לקנות להם מתנות: יש להם תחביבים ספציפיים, חיבה לפריטים מסוימים או שהם פשוט טורחים לספר לכולם מה הם היו רוצים לקבל ליום הולדת כבר כמה חודשים מראש. עבור כל השאר הומצא פתרון נפלא: גיפט קארד או כסף מזומן בתור מתנה שתשמח אותם ותסגור לנו את הפינה. בהתלבטות בין גיפט קארד לכסף אין אופציה אחת שהיא טובה יותר אובייקטיבית: לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו, שכדאי לשקול לפני שבוחרים איזה מהם להעניק לבעלי השמחה.

גמישות לעומת יחס אישי

היתרון הכי גדול של כסף כמתנה הוא הגמישות שלו: כשאתם נותנים כסף, מקבל המתנה יכול להחליט בעצמו בדיוק מה הוא רוצה לקנות לעצמו, וכך יצא שבעצם הענקתם לו את הדבר שהוא הכי רצה. מצד שני, דווקא מהסיבה הזאת מדובר בסוג הכי לא אישי של מתנות, כזה שלא ניכרת בו יותר מדי מחשבה.

מצד שני, לעתים קרובות אנחנו באמת נדרשים לתת מתנה לאנשים שאנחנו לא הכי בטוחים מה הם אוהבים. גיפט קארד הוא פתרון ביניים מוצלח: לרוב יש לנו מושג כלשהו בנוגע לתחומי העניין של מקבל המתנה, ואפשר לקנות לו גיפט קארד לחנות שמתמחה בתחום העניין הזה – מה שיצור מתנה אישית יותר.

מתנה משתלמת

יתרון נוסף של כסף כמתנה הוא שהערך של הכסף לא בהכרח שווה לערך של המתנה שתירכש בו: בניגוד לגיפט קארדים, כסף אפשר לחסוך, ויכול להיות שהמתנה שלכם תצטרף לקופת חיסכון שמיועדת למימון צניחה חופשית, כרטיסים להופעה בחו"ל או ארוחה במסעדת יוקרה. עבור מי שמעדיפים לקבל במתנה חוויות ולא מוצרים חדשים, כסף הוא הפתרון המושלם.

גיפט קארד בדרך כלל מיועד לקניות בחנות ספציפית או במספר חנויות, כך שהכסף הזה לא יוכל להתאים לכל מתנה. מצד שני, גיפט קארד יכול לכלול גם הטבות מסוימות לאותה חנות או רשת. אנשים שבכל מקרה אוהבים לנצל הטבות ורוכשים לעצמם קופונים וגיפט קארדים ישמחו לקבל גיפט קארד לחנות שהם קונים בה הרבה.

מתנה בהגדרה

מתנה טובה היא משהו שהאדם שמקבל אותה רוצה, אבל לא היה קונה לעצמו. בתחום הזה, לכסף דווקא יש חסרון משמעותי: הרבה אנשים מעדיפים לנסות להתנהל באחריות עם הכסף שהם קיבלו, ויכול להיות שבמקום לקנות איתו משהו שהוא בגדר פינוק, הם ישכחו שמדובר במתנה ויוציאו אותו על קניות בסופר או על משהו הכרחי אחר.

היתרון של גיפט קארד בנושא הזה הוא שאי אפשר לשכוח שמדובר במתנה, ויש הרבה יותר סבירות שמי שיקבלו אותו במתנה ינצלו זאת כדי לקנות לעצמם משהו נחמד שהם תמיד רצו.

 

הכתבה בשיתוף לאומי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות