fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהצלחה בבחינה, חמסה חמסה – 5 שיטות להצלחה בבחינות

לא חשוב אם את סטודנטית לפסיכולוגיה או שאתה לומד לימודי תואר במדעי המחשב - כל אחד ואחת יכולים להיעזר בשיטות להצלחה בבחינות. הכתבה תציג 5 שיטות כאלה.
חמש שיטות להצלחה בבחינות | צילום: studying-pixabay

1 – תכננו בצורה מסודרת את לוח הזמנים

בין אם אתם לומדים תואר במדעי המחשב ובין אם פסיכולוגיה עליכם לתכנן בצורה מפורטת כיצד תלמדו, כמה ומתי. מרגע שאתם יודעים על תאריך הבחינה הכינו טבלה עם תאריכים, שעות, תכני הלימוד והפסקות. ברגע שיהיה לכם קו מנחה תוכלו לעמוד בו וללמוד בצורה מסודרת ויעילה.

2 – פתרו מבחנים קודמים

על מנת לעבור את המבחן בהצלחה הקדישו זמן נקוב בלו"ז שתכננתם לפתירת מבחנים משנים קודמות. ייתכן ובמבחן יופיעו שאלות דומות שחוזרים עליהן בצורה אחרת במבחן. בנוסף, הוציאו גם את דף התשובות כדי לבדוק את עצמכם. ככל שתתרגלו יותר פתרון בחינות ישנות, כך תהיו מוכנים יותר למבחן. מומלץ לעשות את המבחנים עם סטודנטים נוספים. ישנם אנשים שלמידת עמיתים מסייעת להם להבין טוב יותר את החומר ולהישאר קשובים. ביחד עם זאת השאירו גם מבחנים שתוכלו לפתור באופן אינדיבידואלי. האפשרות ללמוד בקבוצות קטנות של 3-4 סטודנטים תעניק לכם בטחון ותסייע לכם לתקן שאלות שעליהן טעיתם.

3 – צורת הלמידה

לכל אדם יש את הטכניקות שלו כדי להיות מרוכז וללמוד לפני בחינה. ישנם כאלו הלומדים עם מוסיקה או כאלו שחייבים שקט מוחלט. ישנם כאלו הלומדים בשכיבה וכאלו שרק ישיבה ליד שולחן יעילה להם. מצאו את הצורה בה אתם הכי מרוכזים גם אם היא אינה קונבנציונאלית. למשל, סטודנטים רבים מוותרים על ההקלדה במחשב ומעדיפים לכתוב את הדברים בכתב יד כי זה מסייע להם לריכוז ולזיכרון. על פי מחקרים אכן כתיבת החומר ביד מסייעת יותר לתפקודי המוח. גם אנשים הקוראים את החומר בקול רם מטמיעים אותו בראשם טוב יותר מאלו הקוראים ללא קול. כשתשמעו את עצמכם תוכלו להבין האם טעיתם ולשפר את הבנתכם. גם הליכה מסייעת ללמידה. מדובר על תנועה רציפה של הליכה תוך כדי דיבור, כך המוח קולט טוב יותר.

4 – עשו הפסקות קבועות

הלמידה לפני מבחן צריכה להיערך כ-45 דקות ולאחריה הפסקה של 15 דקות בה רצוי לאכול משהו ולהתרענן. כשמתעייפים חשוב גם להכניס הפסקות הכוללות שנת צהריים קצרה ולישון היטב בלילה.

5 – הלמידה צריכה להיות מהנה

למידה למבחן לא צריכה להיות מסיבית וחשוב גם להתפנק בצורות שונות בסוף כל יום או בסוף כל למידה של פרק מסוים. ניתן לעשות כושר גופני שיסייע למיקוד שלכם, לבלות בסוף היום עם חברים בפאב המקומי, לצפות בסרט או סדרה אהובה ולהרגיע את פעילות המוח. לסיכום, דאגו לישון היטב בלילה, להירגע ולאכול היטב בבוקר לפני הבחינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות