fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך לבחור את העמוד הגמיש

כל מי שנכנס לחניון תת קרקעי רואה את העמודים הכתומים בצידי מסלול הנסיעה ומתייחס ברצינות רבה להכוונה שלהם. לעמודים אלה ולדומים אחרים יש תפקיד מהותי בעולם התעבורה.
עמודים גמישים | צילום: ארבל שטראוס בע"מ

כיום ישנם בשימוש כמה וכמה סוגים של עמודים גמישים הנבדלים זה מזה מתכונות של העמוד ובייעוד שלו:

  • עמוד בגובה 45 ס"מ – עמיד ונמוך ומתאים להכוונת התנועה אך קשה מאד, עד בלתי אפשרי להבחין בו מתוך האוטו ולכן יש בו שימוש במדרכות, למשל.
  • עמודים גמישים בגובה 75 ס"מ – נחשבים ליותר נפוצים בשל הגובה האידאלי למרבית השימושים. רואים אותו מתוך הרכב. העמוד נחשב לגבוה מספיק וניתן להבחין בו דרך המראה האחורית גם מתוך האוטו.
  • עמודים בגובה 1 מטר – מתאימים לשימוש כאשר יש חשיבות לגובה ויש צורך שהעמוד ייראה היטב ובקלות מכל מקום. יחד עם זאת – עמוד זה נחשב לפחות עמיד בשל הגובה של מרכז הכובד שלו המשפיע על יציבותו.

מיקום נכון של עמודים גמישים

כאשר מכינים חניון לשימוש חשוב להצטייד בכמה סוגי אביזרים של ציוד לחניון – עמודים גמישים בגובה שעליו הוחלט, התאמת התאורה לאור הטבעי שנכנס מבחוץ (אם יש אזורים כאלה), הנחת מפרידי נתיבים ומיקום נכון של שלטי הכוונת התנועה.  חשוב לקחת בחשבון את תנאי הסביבה, את סוגי הנהגים והרכבים שיגיעו לחניון, את תנאי התאורה בשעות שונות של היממה או פעילות החניון, הצורה שבה צריך העמוד להיות ממוקם (כלומר – האם יש סיכון לפגיעה בעמוד על ידי כלי רכב ועוד.

החשיבות של שימוש בעמודים בחניון

אל החניון מגיעים מדי יום נהגים שלא מכירים את המבנה שלו ולא יודעים היכן לחנות, היכן היציאה או מה כיוון הנסיעה. כל אלה חייבים להיות ברורים על ידי אביזרי ציוד לחניון ועמודים בצבעים בולטים. הימצאותם של עמודים אלה יכולה לעשות את השינוי בין חניון שקל ונוח להתמצא בו לבין חניון שייווצרו בו עומסים בשל אי הבנה על דרך הנסיעה בו. העמודים הגמישים הם רק חלק ממגוון רחב של אביזרים שמתאימים לשימוש ויכולים להפוך את חוויית הנסיעה בחניון לטובה, נעימה ובטיחותית עבור כל נהג.

חשוב לבחור את העמודים המתאימים לדרישות ולתנאי החניון ולוודא שהם אכן נראים מכל מקום ויכווינו את התנועה כפי שמצופה. אפשר לעשות זאת על ידי ניסיון לראות את העמוד ממיקומים שונים של הרכב או מסקר שיבוצע לנהגים שמגיעים אל החניון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות