fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל הסיבות איך התפתח תחום המשלוחים בארץ בעקבות הקורונה

בעוד שעסקים רבים חוו לא מעט אתגרים במהלך תקופת הקורונה, תחום המשלוחים דווקא החל לשגשג, כשהוא חושב על פתרונות חדשים ויעילים יותר, כדי להתמודד עם אתגרים יומיומיים.
משלוחים בקורונה | צילום: Pixabay
משלוחים בקורונה | צילום: Pixabay

הרגלי צריכה השתנו מקצה לקצה בתקופת הקורונה

אחד השינויים שאפשרו לתחום המשלוחים לצמוח הוא השינוי בהרגלי הצריכה. אם עד הקורונה אנשים רבים העדיפו את הקנייה הפרונטלית, במהלך הקורונה המון צרכנים החלו לעבור לקניה מקוונת, בעיקר בתחילת הדרך, אז הוגבלו התקהלויות והוטלו סגרים שמנעו את היציאה מהבית.

ברגע שהצרכנים כבר עשו את הצעד ועברו לעולם הצרכנות המקוון, כבר אין דרך חזרה, וסביר להניח שהרגלים אלו יישארו אתנו לאורך זמן, במיוחד כאשר הם מציעים המון נוחות וחוסכים את הזמן והטרחה. מלבד מוצרי פנאי, רבים עברו לקנות אונליין גם מוצרי מזון, וחברות שלא סיפקו שירותי משלוחים ללקוחות, החלו ליישר קו, ולהתאים את עצמן לשינויים כדי שלא להישאר מאחור. כל אלו ועוד הגדילו את הביקוש לחברת המשלוחים.

כאשר הביקוש גדל, צריך להיערך בהתאם

הכל טוב ויפה, אך אם חברת המשלוחים לא תהיה ערוכה לכל השינויים שחלים, השירות שהיא מספקת ללקוחות לא יהיה ברמה הדרושה, מה שיגרום להמון עיכובים במשלוחים, לזמן המתנה הרבה יותר גבוה ולתסכול של הלקוחות שמצפים לקבל את ההזמנות שלהם כמה שיותר מהר.

חוויית המשלוחים יכולה לשנות מקצה לקצה את מדד שביעות הרצון של הצרכנים, ולכן תחום המשלוחים היה צריך להעלות את הרף כדי לעמוד בעומסים, להתמודד עם פיקים בזמנים מיוחדים ולספק לאתרים עצמם, כמו גם ללקוחות הקצה, את השירותים הטובים ביותר.

כאן החלו להגיח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שלוקחים את תחום המשלוחים אל השלב הבא.

עבודה עם פתרונות מתקדמים

לטכנולוגיה מתקדמת יש הרבה מקום בתחום משלוח החבילות בארץ ובכוחה להפוך תהליכים שלמים לאוטומטיים וכתוצאה מכך, ליותר יעילים ומהירים.

  • מערכות ממוחשבות ששומרות על קשר עם הלקוח – מערכות אלו מעדכנות אל הלקוחות במועד האספקה המשוער וככה שומרות עליהם מרוצים. הן מתריעות על מיקום השליח בזמן אמת, שולחות הודעה על זמן הגעת החבילה ועוד הודעה לאחר שהחבילה נמסרת. שמירה על קשר חשובה, הלקוח מעודכן לכל אורך הדרך ומרגיש שלא שוכחים ממנו ושהוא נמצא תמיד בתודעה.
  • מערכות מתקדמות למעקב אחר משלוחים – טכנולוגיית מעקב ובקרה מתקדמת גם מציעה פתרון הרבה יותר יעיל למעקב ובקרה על משלוחים, והיא מעולה במיוחד בזמנים של עומסים. מערכות אלו מעניקות שיקוף מלא על תהליך המשלוח, מאפשרות לעקוב אחר החבילה בכל רגע נתון ולנהל את תהליך ההפצה ביתר יעילות.
  • התממשקות לאתר של חברת המשלוחים – אפשרות זו חוסכת את ההתעסקות של האתר עם חברת המשלוחים ומאפשר לחברה לקבל את כל המידע הדרוש על המשלוח באופן אוטומטי, יעיל ומהיר. בדרך זו המערכת משדרת את פרטי המשלוח לחברת השילוח וחוסכת את הצורך בהקלדה ידנית ובזבוז של זמן יקר.
  • סוגים שונים של משלוחים – דבר נוסף שאפשר לתחום המשלוחים לשגשג הוא המגוון הרחב של סוגי משלוחים לבחירה. יש לקוחות שמעדיפים שהמשלוח יגיע אליהם עד הבית, בעוד שאחרים לא נמצאים בבית, ולכן יעדיפו לאסוף את המשלוח בעצמם מנקודת איסוף קרובה. המגוון הרחב של אפשרויות המשלוח מעניק יותר גמישות מהצד של לקוחות הקצה, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת התקציב.
  • החזרות נוחות יותר – עקב האכילס של עולם המשלוחים המקוון הוא כל נושא ההחזרות והשאלה "מה עלינו לעשות כאשר המידה גדולה מדי, או שלא קיבלנו את מה שציפינו לו"? תמיד עומדת על הפרק. כיום חברות משלוחים מתקדמות נותנות מענה גם לנקודת הכאב הזאת עם תיבות החזר אוטומטיות שפרושות ברחבי הארץ ובהן ניתן להשאיר את המוצרים שמחזירים לאיסוף של חברת המשלוחים.

 

מעבר לכך, חברות המשלוחים עובדות עם כוח אדם גדול יותר, צי של שליחים ורכבים בפרישה ארצית, מחסן לוגיסטי ענק, מכונות מיון אוטומטיות שיכולות לקצר תהליכים גם בזמני שיא ועומסים ושלל פתרונות מתקדמים שרואים את כל האתגרים, אך לא מתעלמים מהם, אלא משתמשים בהם כמנוף לצמיחה, למידה והתפתחות.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות