fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירות חדש ברמב"ם מאפשר קיצור תורים לטיפול בסרטן הערמונית

קידום תפיסת טיפול חדשה. ביחידת המאיצים (צילום: עופר גולן)
קידום תפיסת טיפול חדשה. ביחידת המאיצים (צילום: עופר גולן)

בשורה לתושבי הצפון: במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה השיקו שירות חדש שמאפשר קיצור תורים באחד הטיפולים הידועים בחולי סרטן הערמונית, הברכיתרפיה.

הטיפול מבוצע ברמב"ם זה כ-20 שנה וזה בית החולים היחיד בצפון הארץ ובין הבודדים בישראל המבצעים את הפרוצדורה. במהלך השנים צבר צוות בית החולים ניסיון רב בטיפול באמצעות ברכיתרפיה, עם תוצאות מצוינות. אולם, ההצלחות הטיפוליות והביקוש הגבוה מצד מטופלים, משמעותם  גם תורים ארוכים לביצוע הפעולה. שירות חדש שנחנך לאחרונה ברמב"ם, יאפשר מעתה קיצור תורים משמעותי לביצוע טיפולי הברכיתרפיה למטופלי בית החולים, שיוכלו לעבור את הפרוצדורה תוך מספר ימים מקבלתם.

במסגרת השירות החדש, החלו הצוותים המטפלים ביחידת הקרינה של רמב"ם לבצע את טיפולי הברכיתרפיה באחד מחדרי המאיצים, שנבנה כחדר ניתוח לכל דבר, וזאת מבלי להיות תלויים בחדרי הניתוח האמבולטוריים של בית החולים, בהם מרוכזת הפעילות הניתוחית היומיומית.

"כבית החולים הגדול בצפון, חדרי הניתוח של רמב"ם פועלים מסביב לשעון ולעיתים קרובות ניתנת עדיפות לניתוחים מצילי חיים המגיעים אלינו ללא כל התראה", אמר היום מנהל תחום אונקו-אורולוגיה ביחידת הקרינה שבמערך האונקולוגי של רמב"ם ד"ר תומר חרס, "הדבר עלול לגרום לעיכובים בביצוע פעולות אמבולטוריות ולתורים ארוכים בהמתנה לטיפולים חיוניים לסרטן כמו ברכיתרפיה. החלטנו לנצל את המשאבים של בית החולים בצורה מיטבית ולתת מענה למטופלים שלנו, כאשר נכון להיום אנחנו מבצעים בחדר הניתוחים במאיץ את הפרוצדורה הזו בלבד".

לדבריו של ד"ר חרס, השירות החדש הינו צעד ראשון בקידום תפיסת טיפול חדשה בתחום האונקולוגיה הקרינתית ברמב"ם. באוקטובר האחרון נחנכה במרכז האונקולוגי ע"ש פישמן יחידת מאיצים חדשה ומתקדמת, אשר משתרעת על פני כ- 1,500 מ"ר וכוללת ארבעה בונקרים מרווחים, אזורי קבלה למטופלים, אזורי שירות וגלריה טכנית מרכזית. בעתיד הקרוב מיועד להיפתח במרכז האונקולוגי חדר ניתוחים ייעודי לטיפולים אונקולוגיים קרינתיים, אז תעבור הפעילות המתקיימת כעת בחדר המאיצים לשם, כחלק ממכלול הניתוחים הרלוונטיים לתחום הרפואי הנרחב הזה. בין הטיפולים אשר יתאפשרו בעתיד בחדר הניתוחים של יחידת הקרינה ניתן למנות את טיפולי הברכיתרפיה, טיפולי קרינה תוך ניתוחיים לשד, טיפולי קרינה משולבים בניתוחים בגידולים בטניים מורכבים ועוד.

"טובתו של המטופל עומדת לנגד עיננו כל הזמן", מסכם ד"ר חרס את המהלך, "בעזרת חשיבה יצירתית וארגון אופטימלי אנחנו יכולים להעניק למטופלים שלנו שירות טוב יותר ושקט נפשי שמגיע עם המתנה לניתוח בפרק זמן סביר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות