fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שגרירי העתיד

תלמידים מנהריה וקרית ים ביקרו לאחרונה ביוון, במסגרת מיזם לרכישת מיומנויות בתחום יחסי החוץ. המטרה: שילובם כמנהיגים בקהילה המקומית כעת, והכשרה להנהיג בעתיד בארץ ובעולם
משלחת שגרירים צעירים ליוון (תמונה: מרכז אופק למצוינות נהריה)
משלחת שגרירים צעירים ליוון (תמונה: מרכז אופק למצוינות נהריה)

תלמידי כיתה י' מנהריה יצאו לאחרונה לאתונה במסגרת תוכנית "שגרירים צעירים" של המרכז למנהיגות צעירה המתקיימת ב"אופק-מרכז מצוינות" בעיר.  התוכנית מופעלת באמצעות קדימה מדע WORLD ORT ובמימון המשרד לפיתוח  הנגב והגליל. בנוסף לתלמידים מנהריה – כ- 16 במספר, השתתפו בתוכנית גם תשעה תלמידי כיתות ט' מבית הספר רבין בקרית ים, שלמדו את הקורס במרכז you-niversity שבעיר ותלמידים נוספים מבתי ספר באשדוד.

הקורס, שארך כשנתיים, התקיים אחת לשבוע ובמסגרתו התלמידים רכשו כלים ומיומנויות בתחומי הדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, עמידה בפני קהל, עקרונות הדיבייט (עימות פוליטי), אנגלית, היסטוריה, אקטואליה, נימוסים והליכות ועוד.

מטרת התכנית היא להפוך את התלמידים למנהיגים בקהילה המקומית ולאחר מכן למנהיגים בארץ ובעולם. התכנית מתמקדת בערכי הסובלות מנהיגות, פלורליזם מעורבות ותרומה למדינה ומקנה יכולות ומיומנויות מנהיגות.

החודש, בשיאה של התכנית טסו הצעירים ליוון, בליווי איש משרד החוץ, הדיפלומט, יצחק אלדן וצוות מקצועי מטעם משרד החוץ, במטרה להביא לידי ביטוי את אותן מיומנויות וידע שנרכשו במהלך הקורס ולייצג את מדינת ישראל באמצעות הסברה ושיח עם גורמים ממשלתיים. כמו כן, נפגשו בני הנוער עם גורמים חשובים בקהילה היהודית במשרדי הממשלה, באקדמיה, באיחוד האירופי ועוד, במטרה לייצג את ישראל ולהילחם בתופעות כמו BDS ואנטישמיות למשלחת ביוון הצטרפה גם סאוסן נאטור חסון, סגנית השגרירה באתונה והאישה הדרוזית הראשונה במשרד החוץ.

התלמידים ביקרו במשרד החוץ ובפרלמנט היווני, פגשו את נציגי האיחוד האירופי וצעירים יוונים איתם ניהלו מעגלי שיח בבתי ספר מקומיים. כמו כן, ביקרו באגודת הסטודנטים היהודים של אוניברסיטת אתונה והתנדבנו בבית אבות יהודי.

השגרירים הצעירים התארחו גם בבית השגרירה הישראלית, אירית בן אבא וקיבלו שבחים על מעורבותם. כמו כן, נפגשו עם בני הנוער בבתי הספר היהודים בעיר לדיבייט ויום עיון שכלל שולחנות עגולים בנושאים הרלוונטיים לנוער. כמו כן, סיירו באקרופוליס ובאתרים היסטוריים, כמו המוזיאון היהודי, בו למדו על התרבות וההיסטוריה היהודית העשירה של יוון ועל מצבה של הקהילה היהודית כיום.

מנהלת אזור צפון, "אופק-מרכז מצוינות", אורית טיראן: "תכני המשלחת היו פורים ומעניינים, וריגש אותי לצפות בתלמידים מיישמים את כל מה שלמדו בשנתיים האחרונות. זוהי תוכנית חשובה, המעודדת את הנוער להביט קדימה, ולבחור כיצד ישפיעו על העתיד כמנהיגים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות