fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה ארצית: מכבי קרית מוצקין שברה את המנחוס

בעונה שעברה מכבי קרית מוצקין לא עלתה ליגה רק בגלל קבוצה אחת - הפועל קלנסווה, שניצחה אותה פעמיים. השבוע נפגשו השתיים ומוצקין ניצחה בשיניים.
מכבי מוצקין (צילום: איסר רביץ)
מכבי מוצקין (צילום: איסר רביץ)

משחק פתיחת העונה של מכבי קרית מוצקין זימן לה את הקבוצה הכי שנואה מבחינתה – הפועל קלנסווה, הקבוצה שניצחה אותה בעונה שעברה פעמיים. בגללה מוצקין לא עלתה לליגה הלאומית, למרות שהייתה הקבוצה הכי טובה בליגה.

מוצקין עשתה במהלך הקיץ מתיחת פנים, עזבו אותה שחקנים בכירים כמו: רז מנשה, לירן מורן, שקד שוהם ושלמה יאסו. במקומם הגיעו שלושה שחקנים בכירים לא פחות, ששיחקו בליגה הלאומית: טל פרסלני וליעד פורמן, שהגיעו ממכבי קרית ביאליק, ואבי נניקשווילי, שהגיע מעירוני קרית אתא.

הנהלת הקבוצה החליטה בקיץ להעביר את הביתיות מאולם בגין לאולם אבישי, עובדה זו לא גרמה לנהירה של קהל לאולם. רק 70 צופים הגיעו למשחק. מוצקין פתחה עם: בני אלשיר, ליעד פורמן, טל פרסלני, אבי נניקשווילי ואסף רוטנשטיין. מהפתיחה מוצקין הכתיבה את הקצב והובילה 0:7. קלנסווה צמצמה ובדקה השלישית מוצקין הובילה 7:9. תוך דקות מוצקין ברחה 8:20 ועד תום הרבע הראשון הגדילה את יתרונה וסיימה אותו ביתרון מבטיח 15:30. פרסלני, ביחד עם הרכז אסף רוטנשטיין, שהיה מצוין בדקות אלה, ועם עזרה של המחליף הצעיר עמית וייס הובילו את מוצקין להפרש הגבוה.

בשלב הזה היה נדמה שמוצקין תמשיך לשייט עד הסוף, מול קבוצה שנראתה רע ברבע הראשון. יצוין כי הפתיחה הגרועה של האורחים נבעה בין השאר מההגעה המאוחרת של הקבוצה לאולם במוצקין. הקבוצה הגיעה לאולם חמש דקות לפני מועד תחילת המשחק. כמובן שהשחקנים היו צריכים להתלבש ולעשות חימום, שהיה קצר מאוד, והמשחק החל באיחור של כעשרים דקות.

ברבע השני האורחים התאוששו מהאיחור והחלו אט אט לצמק את הפער. 2:30 דקות לסיום המחצית הראשונה הפער צומק עד חמש נקודות – 38:43. שלשה של נניקשווילי וסל של פורמן הורידה את מוצקין למחצית ביתרון 42:48. שבע שניות קודם החליט מאמן מוצקין ירון אריאל להוריד אל הספסל את נניקשווילי ופורמן. השניים לא אהבו את ההחלטה. בסך הכול המאמן רצה לשמור עליהם מעבירה שהייתה עלולה להיות קריטית בהמשך.

מוצקין פתחה את הרבע השלישי בדיוק כפי שפתחה את המשחק ותוך דקות ספורות עלתה ליתרון שיא 45:62. עמית וייס כיכב בדקות אלה עם שבע נקודות. ואולם כמו שקרה ברבע השני גם הפעם האורחים לא הרימו ידיים והחלו לצמצם 53:63 והרבע השלישי הסתיים בתוצאה 56:64 למוצקין.

שתי דקות בתוך הרבע הרביעי קלנסווה הורידה את ההפרש עד נקודה אחת בלבד 63:64. חמש דקות לסיום מוצקין ברחה קצת 67:71, אבל שתי דקות לסיום שלשה אדירה של קלנסווה הכניסה את השחקנים והאוהדים הביתיים להלם, כשלוח התוצאות הראה שוויון 73:73, לראשונה במשחק. בשתי הדקות האחרונות של המשחק הותיקים פורמן ונניקשווילי לקחו אחריות וקלעו נקודות חשובות, גם פרסלני קלע סל ומוצקין ניצחה 74:82.

בתום המשחק נראו שחקני מוצקין גמורים, אבל מרוצים. הם השיגו את המטרה, גם ניצחו במחזור הפתיחה, שזה תמיד חשוב, וגם הסירו את המנחוס של הקבוצה מקלנסווה. יחד עם זאת במוצקין יודעים כולם שמצפה להם עבודה קשה. הקבוצה הפגינה במהלך המשחק חוסר יציבות בצורה מדאיגה. לצד דקות גדולות, הן בהגנה והן בהתקפה, היו דקות של רפיון, של חוסר ריכוז, איבודי כדור בצורה שלומיאלית וקבלת החלטות לא נכונה. את כל אלה יצטרך אריאל לתקן.

קלעו למוצקין: פרסלני 25 נק' (8 רב'), פורמן 18 נק' (9 רב', 6 אס'), וייס 12 (4 חט'), נניקשווילי 11 (3 שלשות, 4 חט'), אלשיר 5, מאור עמר 4, אסף רוטנשטיין 3 (8 אס', 7 חט'), גיא בר שלום ורון לווינזון 2 כ"א.

ביום ראשון תצא מוצקין למשחק דרבי נגד מכבי קרית ביאליק. המשחק יתקיים באולם אפק בשעה 20:00.

יש עוד הרבה עבודה. מכבי מוצקין (צילום: איסר רביץ)
יש עוד הרבה עבודה. מכבי מוצקין (צילום: איסר רביץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות