fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד ליגת העל: צו 8 לאוהדי מכבי מוצקין

שימו לב אוהדים יקרים. מכבי קרית מוצקין עומדת לעשות בשישי בשעה 16:00 היסטוריה בהיכל גושן. הקבוצה עשויה לעלות לפיינל פור, לראשונה בתולדותיה. בשישי שעבר גברה מוצקין במשחק חוץ על בני הרצליה 23:26 וניצחון בבית יבטיח לה את העלייה לפיינל פור נגד מכבי תל אביב. תבטלו תוכניות, תבואו למלא את ההיכל עם זמבורות, תופים, חצוצרות ודגלים
מתכוננים למפגש עם בוטוליה? משמאל: מילוסביץ' וראדוייביץ' צילום: איסר רביץ
מתכוננים למפגש עם בוטוליה? משמאל: מילוסביץ' וראדוייביץ' צילום: איסר רביץ

עכשיו זה כבר מוחלט וסופי. העונה הכי משוגעת של מכבי קרית מוצקין ממשיכה לספק לנו הפתעות ודרמות. בשישי שעבר יצאה מוצקין למשחק רבע גמר הפלייאוף של ליגת ווינר בכדוריד נגד בני הרצליה. כיוון שהרצליה סיימה את הליגה הסדירה במקום הרביעי היא נהנתה מיתרון ביתיות על מוצקין, שסיימה במקום החמישי. למי ששכח נזכיר כי בעונה שעברה שתי הקבוצות נפגשו באותו שלב ובאותה סיטואציה, עם יתרון ביתיות של הרצליה.

חניכיו של נדצ'קו מאטיץ' ידעו שכדי לעלות לפיינל פור הם חייבים לנצח בהרצליה. בתחושה הזו יצאה הקבוצה ביום שישי למשחק, אלא שהיו שני סימני שאלה גדולים, מה מצבו של הזר איגור ראדוייביץ', שחזר מפציעה לאחר שלא שיחק חודש וחצי? ומה מצבו של הזר השני, וליקו מילוסביץ', שנפצע שבוע קודם בברך באימון של הקבוצה. שני הזרים התייצבו למשחק כשהם נחושים לשחק ולתת מעצמם הכול. כך הם עשו.

מתכוננים למפגש עם בוטוליה? משמאל: מילוסביץ' וראדוייביץ'  צילום: איסר רביץ
מתכוננים למפגש עם בוטוליה? משמאל: מילוסביץ' וראדוייביץ' צילום: איסר רביץ

אלא שבעונה המטורפת שמוצקין עוברת, שום דבר לא הולך חלק, כשמאטיץ' נראה מרוצה מכך שכל הסגל עומד לרשותו נפצע הקיצוני ברק עמר בחימום למשחק, ככל הנראה מתיחה במפסעה. עקב כך עמר כמעט לא שיחק. לפני פגרת נבחרת העתודה עמר חזר לכושר מצוין, אחרי שהחלים מכל הבעיות הבריאותיות מהן סבל. איזה נאחס.

פתיחה מדהימה של מוצקין

לקח לשחקני מוצקין 5-6 דקות להתאושש מהפציעה של עמר, ואחרי שוויון 3 החל בליץ בצהוב. מוצקין ברחה ל- 4:9, 5:12 ו- 8:16 בתום המחצית הראשונה. הרצליה הייתה בהלם. לספוג 16 שערים במחצית אחת, וגרוע מכך, להבקיע רק 8 שערים במחצית שלמה, במשחק העונה, זה משהו שאיש במחנה של הרצליה לא חלם עליו בחלומות הכי שחורים. הרצליה הייתה כנראה תחת הרושם של המפגש האחרון בין השתיים, שהיה באותו אולם, פחות מחודשיים קודם (14.2) בו הרצליה הביסה את מוצקין 16:29. מה שמוצקין כבשה באותו משחק במשחק מלא, היא עשתה הפעם במחצית אחת.

שחקני הרצליה התעשתו במחצית השנייה, היה ברור להם שאם הם ימשיכו כך הם יפסידו. הרצליה השתפרה, מוצקין התקשתה, באופן טבעי, לשמור על הקצב, מה

עוד שעמר לא שותף כמעט, ושוב הרוטציה הייתה קצרה. עד אמצע המחצית השנייה מוצקין שמרה על הפער בשיניים 14:21 לזכותה, אבל מכאן ועד הסיום הרצליה החלה בהדרגה לנגוס בהפרש. רגע משבר היה כשהפער צומק לארבע הפרש ומוצקין נותרה במגרש לשתי דקות עם ארבעה שחקני שדה. מאטיץ' עשה את התרגיל הידוע שלו והוציא את השוער אורן מאירוביץ' והכניס את עמר שעלה עם גופיה כשוער.

דווקא בשלב הזה מוצקין לא ספגה, יתרה מכך, היא כבשה ובשלב הזה היה ברור שאף אחד לא יצליח למנוע ממוצקין את הניצחון. עוד רגע חשוב היה, עדיין במומנטום של הרצליה, כשהשופטים פסקו על זריקה חופשית מ- 7 מ' להרצליה.

מאטיץ הורה למאירוביץ', שנתן תצוגה גדולה במשחק, לצאת ובמקומו נכנס שוער הנוער רן גוטרמן. ברור לכם שגוטרמן הדף את הזריקה, אחרת לא הייתי מציין את העניין. כבשו למוצקין: ולדי קופמן 7, איתי גושן, וליקו מילוסביץ' וטונדיי עבדול ראשיד 4 כ"א, איגור ראדוייביץ' 3, מור קמחי 2, מאור אפוטה וברק עמר 1 כ"א.

עוד לא עשיתם שום דבר
כדי לנצח משחק כזה מוצקין צריכה להיות במיטבה, הקפטן ולדי קופמן, הותיק איתי גושן ומאירוביץ' היו מצוינים, אבל כולם שיחקו בצורה נפלאה. שני הזרים, המתאזרח טונדיי עבדול ראשיד, מור קמחי, מאור אפוטה ואפילו ברק עמר, במעט ששיחק, תרמו את חלם לניצחון הגדול.

בתום 60 דקות מתישות מוצקין ניצחה 23:26 ושלחה מסר למכבי ת"א, אבל, וזה האבל הגדול. למעשה זוהי תוצאת מחצית. שום דבר לא נסגר, נכון שמוצקין עשתה דבר גדול כשביטלה את הביתיות של הרצליה, זה משהו שהיא לא עשתה בעבר, נכון גם שהרצליה בדרך כלל מקבלת בראש בהיכל גושן, העונה היא אומנם סחטה תיקו בהיכל, כשבעונות הקדומות היא נוצחה, אבל באותה מידה שמוצקין ניצחה בהרצליה, גם הרצליה יכולה לנצח במוצקין. אם מוצקין לא תבוא חדה ומוכנה, כפי שהגיעה להרצליה, היא עלולה להצטער.

קבוצה של גלדיאטורים מדהימים
אני לא זוכר את היו"ר פיני לייבוביץ' באטרף כזה. ליבוביץ': "יש לנו קבוצה של גלדיאטורים מדהימים. הקבוצה ניצחה עם הלב והנשמה. כמעט כל מה שרצינו הלך לנו, בעיקר במחצית הראשונה. כולם היו מצוינים ותרמו חלק חשוב לניצחון. צריך לזכור, עוד לא עברנו את הרצליה. שמחתי לראות את וליקו לוקח אחריות. הוא אסף את השחקנים ואמר להם שיפסיקו לשמוח, כי שום דבר לא נגמר. כולם הבינו את המסר שלו. אני קורא לאוהדים שלנו לבוא למלא את ההיכל, אתם  השחקן השמיני שלנו והיום אנחנו זקוקים לכם יותר מתמיד".

שימו לב אוהדים. המשחק יחל בשעה 16:00 (ולא כרגיל ב-16:30) כיוון שהוא ישודר בערוץ הספורט. זו לא סיבה להישאר בבית, אוהד אמיתי חייב לעבור את החוויה במגרש ולהיות שותף ברגע היסטורי של המועדון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות