fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים שלמים נשרפו

לפני כשבועיים נשרפה כליל דירת מגורים בקרית מוצקין. לדירה ולתכולתה לא היה ביטוח, והמשפחה נשארה חסרת כל. הצוות וההורים בגן הילדים, בו עובדת אם המשפחה כסייעת, התגייסו לעזרה. נפתח חשבון בנק לתרומות. בואו תעשו מצווה לחג
שריפת הדירה בקרית מוצקין
שריפת הדירה בקרית מוצקין (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

ביום רביעי לפני כשבועיים יצאו בני זוג מביתם שבקרית מוצקין לעוד יום של עבודה. הם לא תיארו לעצמם ששעה לאחר מכן דירתם תעלה באש וכל עולמם ייחרב. מכיוון שלדירה ולתכולה לא היה ביטוח בני המשפחה נשארו חסרי כל. א', אם המשפחה, משחזרת: "זה היה בוקר רגיל. בעלי לקח אותי לעבודה בגן הילדים בקרית חיים. בסביבות השעה שמונה וחצי צלצל אליי בנה של השכנה שלי, שעובדת איתי בגן, ואמר לה שהבית שלי נשרף. היא אמרה לי שהבית שלי עולה באש. עזבתי הכל ורצתי לשם. כשהגעתי, ראיתי את הבית שלי עולה בלהבות".

כשהגיע למקום מפקד תחנת קרית ביאליק, רשף הרצל אהרון, הוא קיבל מידע מאחד הדיירים, שייתכן שאחד מילדי המשפחה נמצא בתוך הבית. הכבאים, למרות הלהבות הגדולות, הפנו את כל המאמצים לטובת סריקות מדוקדקות בדירה. למרבה המזל, בתום הסריקות התברר שאין לכודים. א': "בתוך חצי שעה הלך הבית. הכל נשרף. גרנו בדירה הזו 30 שנה, את כל החיים העברנו שם, הילדים נולדו שם, ועכשיו הכל נשרף. שום דבר לא נשאר. בהתחלה חשבתי שאני בחלום בלהות, לקח לי זמן עד שעיכלתי, קשה לעכל כזה דבר שכל החיים שלך הלכו". מאז השריפה גרים בני הזוג ושניים מילדיהם אצל אחיו של הבעל בקרית אתא. הם סיימו מזמן לשלם את המשכנתה, אך לא חשבו לבטח את הדירה באופן פרטי. חוקר דלקות מצא שהשריפה פרצה כתוצאה מקצר באחד המכשירים החשמליים.

שריפת הדירה בקרית מוצקין
שריפת הדירה בקרית מוצקין (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

בגן הילדים בו עובדת א', החליטה המנהלת, רחל חן, להתגייס למען הסייעת האהובה. "ברגע שההורים והצוות שמעו על השריפה, שכילתה את הבית, לא היססנו לרגע. כולנו החלטנו להתגייס לעזור", סיפרה חן השבוע, "פתאום קיבלתי עשרות טלפונים מהורים שביקשו לעזור, אם זה בהובלות, עורכי דין, חשמלאים, אנשים ממקומות עבודה שמעולם לא פגשתי. הרבה זמן לא ראיתי כזו התגייסות המונית.כולם רוצים לעזור לה, כי היא אשה מאוד טובה, כל המשפחה שלה טובה. במשך שנים היא עובדת עם הילדים ונותנת את הנשמה, ועכשיו ההורים מכירים לה תודה".

לדברי חן, נפתח חשבון נאמנות המיועד רק לתרומות. "אנחנו יודעים שהבית נשרף כליל, מהמרצפות ועד התקרה. הם יצטרכו לשלם גם על הנזקים צריך לגייס עוד הרבה כסף כי הכל נשרף, לא נשאר להם שום דבר. חן: "כרגע אנו מתמקדים באיסוף כסף למטרת השיפוץ ואחר כך נתפנה לתרומות של הרהיטים והבגדים. מדובר באשה כל כך צנועה ונחבאת אל הכלים. היא מתביישת מהמצב שאליו נקלעה, וכל הזמן אומרת שלא נעים לה. אמרנו לה שבמקרים כאלה אין מה להתבייש".

תרומות אפשר להעביר לבנק לאומי סניף 705 מספר חשבון: 100499/92

הסיפור המלא יתפרסם מחר "בהד הקריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות