fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קרית ים תשמור גם בעתיד על צביונה כעיר בוטיק"

קרית ים. צילום: דוברות העירייה
קרית ים. צילום: דוברות העירייה

קרית ים עומדת בפתחה של מהפכת התחדשות עירונית כוללת בהיקף של קרוב ל-6000 יחידות דיור,   חלקן במסגרת פינוי בינוי וחלקן במתחמי שינוי ייעוד. מעיר אינטימית של כ-40 אלף תושבים היא עומדת להפוך בעשור הקרוב לעיר שוקקת המונה כ-65 אלף תושבים, הכוללת שכונות חדשות וחדישות, שדרות רחובות ונאות, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל ולאורכה וטיילת חוף מרהיבה באורך של כ-3 קילומטרים הנמתחת ומתחברת לטיילת החוף של העיר חיפה הסמוכה.

שכונת הדגל החדשה היוצאת בימים אלה לדרך היא שכונת  "גלי ים" הממוקמת במזרח העיר ובמרחק של עשר דקות הליכה בלבד מחוף הים. שכונת "גלי ים" אשר תושלם עד  שנת 2022, תכלול כ-1250 יחידות דיור חדשות, חלקן במגדלים בני כ-25 קומות וחלקן בבניה מתקדמת של כ-10 קומות. חברות הבנייה המובילות בישראל. כמו:  חברת שגראוי, פפושדו, כפיר נדל"ן, שובל ועוד, כבר זכו במכרזים להקמת מתחמי המגורים בשכונה והבנייה נמצאת כבר בעיצומה.

שיר הספרי (צילום: יח"צ)
שיר הספרי (צילום: יח"צ)

מחצית מהדירות בשכונה מיועדות לרוכשים   במסגרת תכנית מחיר למשתכן, בשטח של כ- 80 מ"ר ומחציתן מיועדות לשוק  החופשי, בגדלים סטנדרט משתנה.

לצד הבנייה למגורים ייבנו בתחומה של שכונת "גלי ים" כ-5000 מ"ר לתעסוקה, משרדים, מסחר ובילוי, כולל בתי קפה ומסעדות וכן פארק עירוני ייחודי על פני שטח של כ-10 דונם אותו תכנן  משרד אדריכלות הנוף מילר בלום.

שיר הספרי  אחראית על מיתוג שכונת גלי ים מסבירה: "מרבית הדירות בשכונה תוכננו כך שייהנו מנוף ישיר לים ומקצתן עם נוף לפארק הירוק. בתוך השכונה מתוכננים לקום בית ספר יסודי וכן שורה של גני ילדים ומעונות יום. השכונה ממוקמת במרחק הליכה קצר  מבית הספר התיכון על שם יצחק רבין. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לכך שלדיירי השכונה יהיה  ממשק הליכה או רכיבה על אופניים עד מרכז העיר וטיילת שלחוף העירונית.

רצועת החוף של קריית ים  עוברת בימים אלה מהפך כללי  באמצעות תוכנית מתאר כוללת שהפיק משרד האדריכלים המוביל מייזליץ-כסיף. רצועת החוף   כוללת 3 חופים מוכרזים אשר אחד מהם אף נושא את תו ה"דגל הכחול" הבינלאומי ו ובקרוב עומד לקום לאורכו פארק חוויתי בשם "ארץ ים" , בית ספר לחינוך וספורט ימי ומתחם קמפינג מודרני ומשוכלל. בהמשך תתחבר הטיילת לזו של חיפה שמדרום ותהפוך לאחת המרהיבות, הארוכות והמגוונות בישראל.
עוד הוסיפה הספרי: "עוד כ-1580 יחידות דיור מתוכננות לקום בשכונת אגש הוותיקה במסגרת פינוי בינוי, 1900 יחידות נוספות מתוכננות  במתחם צה"ל, ובמתחמים נוספים . ברחבי העיר עתידה לקום רשת ענפה של שבילי אופניים באורך כולל של כ-20 קילומטרים עובדה שתהפוך את הטיול בעיר לחוויה, הן לתושבים והן למבקרים.

קרית ים תשמור  גם בעתיד על צביונה כעיר בוטיק קומפקטית יחסית, בשטח כולל של כ-4000 דונם, תשמר את האופי והאווירה המיוחדים שלה כעיר חוף קהילתית ושוקקת חיים המבטיחה איכות חיים יוצאת דופן לתושביה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות