fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משלחת מליגת ה-NBA הגיע לקרית ים

בשבוע שעבר התארחה בקרית ים משלחת מצומצמת של שני שחקנים ומאמן מליגת הכדורסל הטובה בעולם. זו הייתה חגיגת ספורט מרגשת לילדי העיר ולילדים אורחים מרמת ישי וכפר דבוריה, שקיבלו אימון מיוחד וכמה טיפים

משלחת של אנשי NBA שכללה שני שחקני עבר ומאמן הגיעה ביום ראשון לאולם הספורט החדש סביונים בקרית ים. המשלחת הגיעה לישראל כאורחי שגרירות ארה"ב, בשיתוף פעולה עם תכנית הפעילות הקהילתית של ה-NBA. במהלך ביקורם בארץ הגיעו השלושה לכמה ישובים בארץ וקיימו אימונים לדוגמה לילדים הנרגשים שהגיעו מרקעים שונים בארץ, ועל הדרך חלקו חוויות וסיפרו לילדים על הקריירה שלהם בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

במסגרת הפעילות שהתקיימה בקרית ים הוזמנו שתי קבוצות אורחות, אחת מכפר דבוריה והשנייה מרמת ישי. אלה הצטרפו ביחד עם המאמנים שלהם לקבוצות הילדים והילדות של קרית ים.

yam03
המאמן ניל מאייר (צילום: פוטו כרמלי)

מטרת התכנית היא להשתמש בספורט על מנת לחזק את היחסים בין ארה"ב וישראל, כמו גם בין קהילות שונות בישראל. התכנית מתקיימת בשיתוף פעולה עם החברה למתנ"סים, איגוד מנהלי מחלקות ספורט ברשויות המקומיות ומנהל הספורט במשרד התרבות והספורט.

אם שאלתם למה דווקא קרית ים, אז חלק מהקרדיט צריך לזקוף לזכות של מנהל מחלקת הספורט של העירייה שי טפליצקי, שיצא בדצמבר 2015 לארצות הברית להשתלמות ספורט של שלושה שבועות במכללת מייסין בארצות הברית. במשלחת היו 14 מנהלי מחלקות ספורט שנענו לאתגר של שגרירות ארצות וביקשו להצטרף למשלחת. מתוך מאות מנהלי מחלקות שביקשו להצטרף למסע זכו 14 בלבד וטפליצקי בתוכם. מכיוון שטפליציקי השתתף בהשתלמות באופן טבעי קרית ים שובצה לפרוייקט ה-NBA של ארצות הברית ונבחרה לארח את האירוע באזור הצפון.

שלושת האורחים היו שחקנית העבר המצוינת טמיקה ג'ונסון (34) ששיחקה בשלוש קבוצות ב-WNBA – לוס אנג'לס ספארקס, וושינגטון מיסטיקס ופיניקיס מרקורי, איתה זכתה ג'ונסון באליפות ה-WNBA. בנוסף שיחקה ג'ונסון בשלוש קבוצות בארץ: בני יהודה, מכבי רעננה ומכבי אשדוד. השחקנית נמוכת הקומה, 1.60, בלבד הייתה מרכזת מעולה והסבירה לילדות ולילדים שהשתתפו באימון, כי היא עבדה קשה כדי לחפות על חיסרון הגובה והצליחה.

yam02
טמיקה ג'ונסון בפעולה (צילום: פוטו כרמלי)

ביחד עם ג'ונסון הגיע קלנה אזובויקה (33) 1.95, ששיחק בגולדן סטייט, ניו יורק ניקס, דאלאס מאבריקס וקליבלנד קאבלירס. אזובויקה היה שחקן מצוין אך הוא סבל מפציעות חוזרות ונשנות. הוא הסביר לילדים שסוד ההצלחה של השחקן היא עבודה קשה ויסודית, והדגיש כי באמצעות הכדורסל היה במקומות רבים בעולם, הכיר אנשים וחברים חדשים וזה הייחוד של הספורט. את הטריו מהליגה הטובה בעולם השלים המאמן ניל מאייר אשר מנהל את המסעות של ה-NBA  לאירופה ולאפריקה. בעברו היה בצוות האימון של סאן אנטוניו ספרס, קליבלנד, פורטלנד בלייזרס ולוס אנג'לס קליפרס.

yam01
קלנה אזובויקה מפעיל את הילדים (צילום: פוטו כרמלי)

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, הדגיש את חשיבות התכנית: "כולנו אוהבים ספורט, ולכן הספורט נותן לנו אפשרות יוצאת דופן לקדם מפגשים בין אוכלוסיות שונות שלרוב אינן נפגשות, שכן הספורט יוצר אזור מפגש ניטרלי".

השגריר הוסיף והדגיש: "בשנה שעברה שגרירות ארה"ב בישראל שלחה משלחת של 14 מנהלי מחלקות ספורט לארה"ב על מנת ללמוד דרכים לשימוש בספורט ככלי לקידום לכידות חברתית. ביקור שחקני ה-NBA מהווה המשכיות של אותה התכנית ומייצג את ההמשכיות בשותפות בין השגרירות והחברה למתנ"סים, אשר פועלות יחדיו במגוון תחומים מעבר לספורט. כאוהד כדורסל מושבע אני שמח במיוחד לקבל את פני ה-NBA בישראל, ולקדם את הפעילות החשובה שלהם בקהילה".

שי טפליצקי: "זוהי הזדמנות פז לילדים לפגוש צוות מה-NBA. זה מוסיף הרבה כבוד לעיר, אני גם בטוח שהאירוע ישמש כמקפצה למועדון הכדורסל העירוני מכבי מתנ"ס קרית ים ואני מודה באופן אישי לשגרירות ארה"ב על ההזדמנות שנתנה לילדינו להשתתף בפעילות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות