fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישית כואבת

השחקנית שושי טל מקרית ים, והבמאי אורי אבירם מכרמיאל מעלים את ההצגה "קפצה למעלה" שנכתבה על ידי טל ומספרת את סיפור חייה האישי שלה ושל אחותה שהייתה אנורקסית
רזון לא מביא אושר ובריאות. שוש טל ( צילום: קרן בן עמי )
רזון לא מביא אושר ובריאות. שוש טל ( צילום: קרן בן עמי )

אחרי ההצגה "נחמה" שעסקה בנושא הכאוב של נשים מוכות, בחר הפעם הבמאי הכרמיאלי אורי אבירם לעסוק בנושא כאוב נוסף, בעיית האנורקסיה נרבוזה האופיינית בעיקר לנשים. הצגת היחיד "קפצה למעלה" היא הצגה המספרת את סיפור חייה של צעירה אנורקסית שהתאבדה מנקודת ראות של אחותה, שהיא גם השחקנית.

השחקנית שושי טל, תושבת קרית ים, כתבה את המחזה על פי סיפרה הנושא אותו שם, על אחותה האנורקסית. אבירם עיבד וביים את המחזה. ערן כרמלי עיצב פס קול מקורי. אבירם הוא גם המפיק והצגת הבכורה תעלה ב-13 ליולי בקרית ים, העיר שגם נותנת חסות להצגה. אבירם על הנושא שבחר לביים: "למידה והתנסות דרך חוויית התאטרון המשמש גם ככלי על מחלת האנורקסיה באמצעות יצירת מודעות בקרב צעירים, שיהיו קבוצת למידה שגם תלמד וגם תהיה שגרירה בהפצת המידע על המחלה".

רזון לא מביא אושר ובריאות. שוש טל ( צילום: קרן בן עמי )
רזון לא מביא אושר ובריאות. שוש טל ( צילום: קרן בן עמי )

טל, בת 39, אם לבן, היא שחקנית העוסקת גם בתיאטרון רחוב ומשחקת בהצגת ילדים לבתי ספר, בסדרות וסרטים ,"עדיין בתפקידים קטנים" כהגדרתה. בשנת 2013 הוציאה את ספר הביכורים "קפצה למעלה" המגולל את סיפור חייה של אחותה שסבלה מאנורקסיה.

טל: "למדתי משחק. אחריי שאחותי נפטרה הייתי מסוגלת רק לכתוב. הספר נכתב במשך שבע שנים. נטשתי אותו לפעמים כי היה קשה להכיל. לבסוף הוא ריפא את נשמתי הפצועה. לקח לי תשע שנים להשלים איכשהו, אם אפשר לקרוא לזה ככה, עם מותה הטראגי. עם הזמן קמתי על הרגליים וחזרתי לכתוב. החלטתי שאני חייבת לעשות הצגה לזכרה בעיקר כדי להעביר את המסר לחברה שרזון לא מביא אושר ובריאות. האושר האמיתי הוא לקבל את עצמינו כפי שאנחנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות