fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים בדגניה: ההתחדשות העירונית תפגע בנו

עורכת דין בעלת דירה ברחוב טוענת כי היזם יעקב מזרחי לא נוהג בשקיפות מול התושבים. מזרחי: "אין פה שום שטיקים או החתמת מסמכים סמויה"
"בואו נדבר על הבעיות". המפגש עם התושבים צילום: נטע פלג
"בואו נדבר על הבעיות". המפגש עם התושבים צילום: נטע פלג
"בואו נדבר על הבעיות". המפגש עם התושבים צילום: נטע פלג
"בואו נדבר על הבעיות". המפגש עם התושבים צילום: נטע פלג

מפגש סוער נערך ביום חמישי שעבר בקרית חיים, בין תושבים ברחוב דגניה לנציגי עיריית חיפה, משרד השיכון והיזם היחיד כעת בפרויקט ההתחדשות העירונית, יעקב מזרחי, כלפיו מופנות טענות קשות בנוגע לשקיפות כוונותיו. מרסלה רוטשטיין, מהנדסת וחברת צוות התכנון של משרד השיכון, ציינה כי המשרד מקדם פרויקט התחדשות שיבוצע בבניינים מספר 35 עד 77 – בחלקם 20 דירות ובאחרים 40. במהלך דבריה התפרצו מספר תושבים וצעקו: "בואו נדבר על הבעיות שלנו".

יוסף ג'יבלי מחברת י. מזרחי בנייה ויזמות שהחתימה מחצית מהתושבים על הסכמה אמר: "אנחנו לוקחים את הפרויקט לוועדה המחוזית כי העירייה ומשרד הפנים לא יכולים לעשות כלום. רק חברה פרטית יכולה לפעול". כג'יבלי אמר כי בכוונתו להגן על התושבים, התפרץ לעברו תושב ואמר: "אתם חברה מפרה חוק". התושבים התפזרו לבתיהם בתום ויכוח סוער

עורכת דין בעלת דירה ברחוב דגניה מסייעת לדיירים בהתנהלות מול היזם: "אנחנו לא יודעים מי הוא, וכשאנחנו מבקשים מידע על החברה הוא מסתיר. הדיירים עלולים להסתבך בגלל הערת האזהרה הרשומה בהסכם. משמעותה היא שאם הם רוצים להשתחרר מהיזם, או למכור את ביתם, הם צריכים את אישורו. מוצג לאנשים שהם חתמו על ייפוי כוח כשבעצם מדובר על חוזה משפטי מהותי ומחייב שהיזם מכתיב אותו. הוא לא הסביר להם את ההשלכות של הערת האזהרה". עוד טוענת עורכת הדין כי מהחוזה לא ברור אם מדובר בתמ"א 38 או פינוי-ובינוי וגם לא צוין בו כמה קומות יכללו הבניינים: "מדובר באנשים קשיי יום. אם ייבנו בנייני יוקרה הם לא יוכלו לממן הוצאות שוטפות יקרות כמו בריכה. בנוסף, נהוג לקבל לפחות 35 אחוז תוספת מהדירה הקודמת, והם יקבלו לפי ההסכם תוספת של 20 מ"ר לכל דירה, זו תמורה מעטה".

היזם יעקב מזרחי מסר בתגובה: "ברצוננו לסייע לתושבים, אין פה שום שטיקים או החתמת מסמכים סמויה, החתמנו אנשים מרצונם. למתנגדים יש אינטרסים ציבוריים כאלה ואחרים. אנשים שם במצב מוזנח ביותר, אנחנו פועלים לבנייה בישראל ושכולם ירוויחו מהפרויקט, גם בעלי הדירות וגם אנחנו". תוכנית ההתחדשות העירונית תוצג בעוד כחודש בנוכחות ראש העירייה יונה יהב.

כתבה: נטע פלג

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות