fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכה לקליש: המועצה הארצית המליצה לממשלה לאשר את תוכנית נמל חיפה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לממשלה על אישור התוכנית לעורף נמל חיפה. יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור זאב בילסקי: "לתוכנית תרומה רבה למשק הישראלי ותייצר מקומות תעסוקה חדשים בחיפה"
נמל חיפה העתידי
חזית ים חיפה (הדמיה: שנער מן אדריכלים)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות זאב בילסקי, המליצה היום (שלישי)  לממשלה לאשר את תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל חיפה (13/ב/1), שנותנת מענה יבשתי לפעילות הכלכלית והלוגיסטית של נמל חיפה. ראש עיריית חיפה עינת קליש, ניסתה לעצור את התוכנית לטובת קידום שדה תעופה בינלאומי באזור.

התוכנית מהווה מסגרת תכנונית כוללת לפיתוח נמל חיפה והממשקים בינו לבין המרחב העירוני הסובב אותו ונותנת מענה לשינויים שחלו בתחום הספנות והנמלים, ובכללם גידול בהיקף המטענים והצורך בפיתוח שירותים לוגיסטיים הקשורים בפעילות הנמלית. כמו כן התוכנית נסמכת על צירי תחבורה בהם רכבת שיחברו את עורף הנמל עם מרחב העוטף אותו.

התוכנית, ביוזמת חברת נמלי ישראל, מבוססת על "תוכנית אב אסטרטגית לפיתוח נמלי הים התיכון של ישראל לשנים 2006-2055", שאומצה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2006, ועל התוכנית האסטרטגית לשטחי עורף של נמלי הים התיכון של ישראל לשנת היעד 2030, אשר נגזרה מתוכנית האב. תכניות אלו הגדירו את הצרכים לשטחים יבשתיים הנחוצים לתפקוד הנמל, בהתאם לתחזיות הפיתוח של המשק הישראלי והגידול בכמויות המטען הנובע מכך.

התוכנית רואה חשיבות בחיזוק הקשר בין נמל חיפה וחיבור לעיר חיפה בפרט ולמטרופולין בכלל. לאור זאת, תכנון השטחים היבשתיים נעשה תוך התחשבות בצרכי הנמל יחד עם השימושים השונים במרקם העירוני הקיים והעתידי. בתוך כך, התוכנית כוללת הוראות ביחס למעגנה הקיימת, שימור ופיתוח פארק מורד נחל הקישון ושדה התעופה.

יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור, זאב בילסקי ציין כי "לתוכנית תרומה רבה למשק הישראלי שברובו הגדול נשען על ייצוא וייבוא מהים. הנמל החדש שנבנה בימים אלו, הינו נמל בסטנדרט הגבוה ביותר כמקובל בעולם. דבר שיאפשר כניסה של חברות עתירות ידע לחיפה וייצר מקומות תעסוקה חדשים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות