fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהב הורה לשלול רשיונות ממפעלים שלא מוגנו לחומרים מסוכנים

מנכ"ל המשרד להגנת העורף חשף השבוע בפני עיריית חיפה רשימת עסקים שאינם ממלאים אחר הוראות המיגון לחומרים מסוכנים
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

ראש עיריית חיפה יונה יהב, המוביל את המאבק לסילוק מיכל האמוניה ממפרץ חיפה, הנחה השבוע בצעד חריג את גורמי העירייה הנוגעים בדבר להכין תשתית משפטית הנדרשת לשלילת רישיונות עסק ממפעלים שאינם מלאים באופן מלא אחר הוראות המיגון הנדרשות ממפעלים המאחסנים חומרים מסוכנים.

מאז ימי הבריטים לא ידעו מתחמים אלה אור. יונה יהב
"אפעל כנגד כל עסק שיזלזל בהוראות". יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

"בחיפה עשרות קילומטרים של צנרות חומרים מסוכנים ומפעלים המאכסנים חומרים מסוכנים. אנו נחושים כי כל הנחיות פיקוד העורף, המשרד להגנת העורף, משטרה, רח"ל והעירייה ימולאו על ידי מפעלים אלה כלשונן", אמר יהב.

עיריית חיפה מובילה בשנים האחרונות, בשיתוף איגוד ערים להגנת הסביבה שורה של פעולות שהביאו לשיפור דרמטי באיכות האוויר בעיר כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדוחות המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים להגנת הסביבה. מדד איכות האוויר בכל התחנות באזור חיפה במשך כל שעות היממה מצביע על "איכות אוויר טובה" בכל הפרמטרים הנמדדים ביחס לערים הגדולות בארץ כאשר שיפור דרמטי במיוחד חל בפליטות SO – 2 , שמקורן בתעשיות ובתחנות הכוח.

"כפי שנשלל רישיון העסק ממיכל האמוניה, כך אפעל כנגד כל עסק שיזלזל בהוראות פיקוד העורף, המשרד להגנת העורף ומשטרת ישראל", אמר יהב בפגישת עבודה אותה קיים עם מנכ"ל המשרד להגנת העורף גבי אופיר עם ראשי אגף הביטחון בעיריית חיפה. בפגישה אמר אופיר כ המשרד להגנת הסביבה יקיים בדיקות בכל המפעלים המאחסנים חומרים מסוכנים על מנת לוודא כי הם פועלים על פי הוראות הגופים המוסמכים בנושא.

במקביל מסר יהב ממשיכה העירייה לקדם הנחת מנהרת תשתיות לחומרים מסוכנים 'חוצה כרמל' בה יונחו תשתיות של בתי הזיקוק, החברות הפטרוכימיות, חברות הובלת הגז, קוי מתח גבוה ומתח עליון של חברת החשמל, קו ראשי של מקורות, קוי ניקוז וביוב, קו מים ראשי של תאגיד מי כרמל, קוי תקשורת של בזק וחברות תקשורת נוספות ותשתיות חיוניות נוספות. "מדובר במהפכה בעלת משמעויות אסטרטגיות. הסכנה מאירוע ביטחוני תופחת, זיהום האוויר האדמה והמים יעלם כמעט לחלוטין. ניתן יהיה לפתח את המרחב לעתיד טוב הרבה יותר. התשתיות במפרץ חיפה רעועות, ישנות ומהוות סכנה יומיומית. במלחמת לבנון השנייה, תחת מטחי הטילים, הפחד הגדול ביותר שלי היה פגיעה באחת מהתשתיות, מה שהיה עלול לגרום לאסון. אבל לא מדובר רק במקרים של מלחמה. הסכנות כאן הן יומיומיות ועל כן אנו פועלים בכל מישור אפשרי להקטנתן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות