fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוזר לתיכון קרית חיים

13 שנה אחרי שפרש לגמלאות, רמי פלומין, המנהל המיתולוגי של תיכון קרית חיים, חוזר עם תערוכת צילומים ראשונה שתוצג באשכול פיס בתיכון שאותו ניהל 20 שנה. "הייתי עולה על הגגות בבית הספר ומצלם, בעיקר בשעות אחר הצהריים,כשהתלמידים כבר לא היו בבית הספר", הוא מספר על התחביב שמלווה אותו מילדות
"לא חשבתי בזמן הצילום על תגובות כאלו ואחרות". רמי פלומין (צילום: הילה מלמד)

רמי פלומין מרגיש שהוא סוגר מעגל. בעיקר עכשיו כשהוא מציג תערוכת צילומים באשכול פיס בתיכון קרית חיים. אחרי הכל, הוא ניהל את בית הספר מזה 20 שנה ונחשב לאחד המנהלים המיתולוגיים של התיכון. פלומין, בן 78, היה מנהל קשוח אבל אנושי, כזה שדיבר עם התלמידים והשתדל להיות מעורב בחינוכם. שני דברים נגעו לליבו במיוחד: המסגרת הספורטיבית והאמנותית.

צילום: רמי פלומין

במהלך שני העשורים שבהם ניהל את התיכון, הוא המציא בקריות את המושג כיתות הספורט ואף נהג להצטרף לנסיעות של משלחות הכדורעף שהשתתפו באליפות העולם לבתי ספר. פלומין נחשב למנהל חברותי שלא פעם לקח ללב את המשחק וחי אותו בדיוק כמו השחקניות. עוד דבר שהתלמידים ידעו עליו הוא שהוא צלם חובב ומרבה לצלם בעיקר בטיולים בחו"ל. לפני 13 שנה הוא פרש לגמלאות והפך את התחביב לעיסוקו המרכזי. בשבת שעברה נפתחה תערוכה מצילומיו באשכול פיס בתיכון.

פלומין נולד בקיבוץ תל יוסף וגדל במשק. את שירותו הצבאי עשה ביחידת הצנחנים ולאחריו חזר אל הקיבוץ ואל המשק והיה רועה צאן ופלאח. לאחר מכן נרשם ללימודים באוניברסיטה העברית בירושלים, שם למד היסטוריה, מדעי המדינה והוראה. בתום הלימודים חזר לקיבוץ ולימד במשך שנה. את אהבת הצילום, הוא מספר, ירש מאמו.

"אמא שלי קיבלה מצלמת בוקסה בשנות ה~40 כשהייתי ילד קטן. לא היה לה חוש טכני ולי לא הייתה סבלנות להצטלם, אבל היא היתה מצלמת אותנו כל הזמן", הוא מספר, "תמיד היא היתה אומרת לי: 'כשתהיה אבא, אני מאחלת לך שגם הילדים שלך יעשו לך את אותן צרות'. כשסיימתי את הצבא, אמא נתנה לי שני אלבומים עם תמונות שצילמה במהלך השנים ואמרה לי: 'בהצלחה, מעכשיו אתה מצלם'. אמא שלי מעולם לא היתה צלמת, אבל דאגה לנו למזכרות מהילדות ואני הייתי צריך להמשיך".

בשנת 1964 נישא פלומין למרים ונולדו להם שלושה ילדים: עמית בן 46, אורי בן 44 ודלית בת 42. בשנת 1977, כשהיה בן 42 והתגורר עם משפחתו בערד שם ניהל תיכון, נפטרה אשתו ממחלה קשה. פלומין הפך לאלמן צעיר עם שלושה ילדים בגילאי 8- 12. "זה אחרת כשנמצאים בתוך זה", הוא מסביר, "חיים את זה כחלק מהיומיום ולא עוצרים לחשוב על ההתמודדות עם האובדן. למזלי, היו לי שלושה ילדים טובים ועשינו את זה ביחד".

לאחר שש שנים כמנהל התיכון בערד עבר פלומין לנהל במשך שנה את כפר הנוער כנות הסמוך לגדרה. בשנת 1980 מונה למנהל תיכון קרית חיים ועבר להתגורר עם שלושת ילדיו בקרית מוצקין. "אחרי שניהלתי את תיכון ערד, החלטתי שלא אגור ביישוב בו אני מנהל את בית הספר ולכן החלטתי להתגורר בקרית מוצקין", הוא מסביר, "כשילדי סיימו את לימודיהם ובגרו, עברתי להתגורר בחיפה". אז גם הכיר את מי שהפכה לפרק השני בחייו, מאיה, אלמנה חיפאית עם שני ילדים, בת זוגו עד היום.

צילום ברגעים שקטים

לאחר שקיבל את הירושה מאמו, התחיל פלומין לצלם להנאתו, תחילה בשחור-לבן ואחר כך בצבע. "צילמתי כי היה לי כיף לצלם", הוא אומר. חוץ מסטילס הייתי מצלם גם סרטים במצלמת סופר 8, מסרטה משנות ה~60. ברבות הימים המסרטה התחלפה במצלמת וידאו והשחור~לבן הפך לצבעוני, עד שהגיעו המצלמות הדיגיטליות בתחילת שנות האלפיים".

פלומין השתייך לקבוצות מטיילים בארץ ובחו"ל כשתמיד המצלמה עליו. גם במשלחות מטעם בית הספר. כתלמידת תיכון קרית חיים ששיחקה כדורעף, אני זוכרת שהוא לא הפסיק לתעד ולצלם. "הייתי עולה על הגגות בבית הספר ומצלם, בעיקר בשעות אחר הצהריים, כשאתם כבר לא הייתם בבית הספר. הראש שלי לא היה אז רק בצילום, הייתי מעורב עד עמקי נשמתי בניהול, אז צילמתי ברגעים שקטים, כשיכולתי להיות עם המצלמה. מחוץ לבית הספר הייתי מצלם בטיולים ואירועים ובנסיעות עם נבחרות הכדורעף לאליפויות העולם. נסעתי ארבע מתוך חמש נסיעות וצילמתי את הנופים ואת התלמידים. במשחקים היה קשה לי לצלם כי הייתי מתעצבן, חייתי את המשחק. בתחילת שנת 2000, כשכבר ידעתי שאני פורש לגמלאות, הגעתי לתחילת האימונים של נבחרת בית הספר ואמרתי לבנות: 'אני פורש השנה, והמתנה הכי יפה שתוכלו לתת לי תהיה אם תזכו וניסע ביחד. קיבלתי את המתנה מהן ונסעתי עם בנות הנבחרת לפורטוגל".

"לא חשבתי בזמן הצילום על תגובות כאלו ואחרות". רמי פלומין (צילום: הילה מלמד)

הקשר המיוחד לספורט החל בילדותו, כששיחק טניס שולחן וכדורסל. "באופן אידיאולוגי עודדתי כל מורה שיזם דברים מעבר לשיעורים הרגילים", מספר פלומין, "כיתות הספורט היה פרויקט מיוחד בתיכון קרית חיים בפרט ובקריות בכלל. כילד הגעתי להישגים בטניס השולחן. בכדורסל לא יכולתי להגיע להישגים יוצאי דופן בגלל הגובה שלי, אבל הייתי שופט ומאמן. עד היום אני צופה במשחקי הכדורסל של מכבי תל אביב".

כשפרש פלומין לגמלאות בתחילת שנת 2000, הצילום תפס חלק נכבד בחייו. גם כי זמנו היה בידו וגם מאחר שהמצלמות הדיגיטליות הושקו בעולם. הוא נרשם לקורסים שונים של צילום והתחיל לצלם בכל מקום. במקביל למד תוכנת עריכת קליפים והחל להעלות לרשת קליפים שלו המציגים שילוב של סרטים ותמונות שצילם בארץ ובעולם על רגע מוזיקה.

התערוכה שנפתחה באשכול פיס בקרית חיים, "אנשים = מבט חובק עולם", היא למעשה התערוכה הראשונה שלו ומשלבת פורטרטים של אנשים מטיולים שערך ברחבי העולם, בעיקר באתרים אקזוטיים. "לא חשבתי על זה שאני חוזר לתיכון, זה היה מתבקש מבחינתי להציג באשכול פיס שהקמתי בדיוק בשביל הדברים האלה. כשהגעתי לפה הבנתי שיש לי חיבור טבעי לבית הספר. אני עדיין מרגיש שייך ומדבר על בית הספר בלשון רבים", הוא אומר.

אוצר התערוכה הוא אריה רובינוביץ', שעבד כמורה להיסטוריה בתיכון וכיום אמן בעצמו ועומד בראש התאחדות האמנים בחיפה. "כשהקמנו את בניין אשכול הפיס בתיכון, לחצתי שהבניין יהיה שייך לקרית חיים ולא לחיפה. השגנו תקציבים כדי שיהיו פה מעבדות ואולם והשתדלנו לבנות הכל הכי טוב שיש. הבניין הזה היה החלום שלי. הוא נוסד מתוך מחשבה שישמש כמרכז קהילתי ושהלובי ישמש לתערוכות", מספר פלומין.

צילום מהתערוכה של רמי פלומין

לערב פתיחת התערוכה בלובי הבניין שהתקיים לפני שבועיים הגיעו הרבה מאוד אנשים והתגובות היו נלהבות. "התמונות צולמו בשבילי, לא חשבתי בזמן הצילום על תגובות כאלו ואחרות", הוא אומר, "זה לא דבר שהעסיק אותי, אבל הבנתי שהתגובות היו יפות. לפני כן לא חשבתי להתפתח, אבל כנראה שהתערוכה הבאה תהיה של נופים. כל אחד רואה את אותו נוף דרך העיניים שלו ואת זה אני רוצה להציג".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות