fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

150 תלמידי כיתות י״א מאורט ביאליק יצאו למסע בפולין

למשלחת הצטרף ראש העירייה אלי דוקורסקי. את דבריו הקדיש למיליון וחצי ילדים יהודים שמצאו את מותם בשואה ואין מי שיספר את סיפורם. דוקורסקי ציין כי הוא גאה בבני הנוער: "ראיתי את ילדינו במלוא תפארתם: ערכיים, מתרגשים, מתחבקים ומניפים בגאווה את דגל מדינת ישראל"
המסע לפולין של תלמידי אורט ביאליק
התרגשו. המסע לפולין של תלמידי אורט ביאליק (צילום: באדיבות העירייה)
תלמידי אורט ביאליק במסע לפולין
תלמידי אורט ביאליק במסע לפולין (צילום: עיריית קרית ביאליק)

כ-150 תלמידי כיתות י״א מבית הספר התיכון -אורט בקרית ביאליק יצאו למסע בפולין. אל התלמידים הצטרפו 35 מלווים, הורים, סבים וסבתות, כחלק ממסע מרגש זה. טרם היציאה למסע עברו התלמידים הכשרה מעמיקה שכללה מפגשי הסברה, שיחות עם ניצולי השואה, סדנאות, ייעוץ ליווי פסיכולוגי ועוד. למסע הצטרף גם ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי.

ערב יציאתם נפגשו התלמידים בחצר בית הספר אורט. לאחר שהמורה רפי שטיינברג הקריא את תפילת הדרך, המסדר ננעל בשירת ״התקווה״.  במהלך המסע ביקרו בני הנוער באתרים יהודיים בוורשה, קרקוב, לודז', במחנות ההשמדה מיידנק, בלזץ', ובאושוויץ-בירקנאו. במחנות ההשמדה ערכו בני הנוער טקסים מרגשים לזכר היהודים שנטבחו.

דוקורסקי, נשא דברים בטקס. את דבריו הקדיש למיליון וחצי הילדים היהודיים שמצאו את מותם בשואה ואין מי שיספר את סיפורם. דוקורסקי ציין כי הוא גאה בבני הנוער: "ראיתי את ילדינו במלוא תפארתם: ערכיים, מתרגשים, מתחבקים ומניפים בגאווה את דגל מדינת ישראל. הבטתי שוב בילדינו ולא יכולתי שלא להתפעל מבגרותם, ערכיותם ויופיים הפנימי".

בהפוגה במסע בעיר רדומסקו, תלמידי אורט קריית ביאליק ציינו את חג הפורים במסיבה צבעונית וססגונית בהשתתפות להקת הפולקלור של וורשה. 69 שנים אחרי תום המלחמה, חגגו בני הנוער מקרית ביאליק בשירה וריקודים את פורים על אדמת השילוחים והמחנות בפולין. זהו הניצחון האמיתי. ראש עיריית רדומסקו, עיר המקיימת עם קרית ביאליק ברית ערים תאומות הגיעה אף היא עם מנהלי בתי הספר בעירה לחגוג עם תלמידי תיכון אורט ביאליק את חג הפורים. לאחר מכן התקיים מפגן הצדעה לישראל בהשתתפות בני נוער פולנים.

המסע לפולין של תלמידי אורט ביאליק
התרגשו. המסע לפולין של תלמידי אורט ביאליק (צילום: באדיבות העירייה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות