fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון דרמטי לאתא במשחק הליגה האחרון

כדורסלני עירוני קרית אתא סיימו ביום שלישי את העונה הסדירה בניצחון ביתי על הפועל רמת גן בתוצאה 78:80, אחרי מחצית שנייה מצוינת. הניצחון הבטיח לקבוצה את המקום השביעי בליגה ומפגש בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד הפועל כפר סבא. הפלייאוף יחל ביום רביעי הקרוב
קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן

פתיחת משחק נוראית של עירוני עזריאלי קרית אתא הפכה בסיום לניצחון גדול ודרמטי על קבוצת הצמרת הפועל רמת גן/גבעתיים בתוצאה 78:80. המשחק, שנעל למעשה את הליגה הסדירה, התקיים ביום שלישי באולמה הביתי של קרית אתא. לשתי הקבוצות היה מה להפסיד, לאורחים אפילו יותר מאשר לאתא, שכן הם רצו לשמור על מקומם השלישי, כדי לזכות בביתיות במשחקי הפלייאוף. אתא מנגד הייתה צריכה לנצח כדי לחמוק מהמקום השמיני והאחרון של הפלייאוף, שבעקבותיו הקבוצה תשחק נגד הקבוצה שבמקום הראשון – מכבי רעננה. אתא עמדה במשימה וניצחה ובזכות הניצחון עלתה למקום השביעי והיא תתמודד בסדרת חצי גמר הפלייאוף נגד הפועל כפר סבא.

מאמן אתא זיו ברתנא לא מייחס חשיבות לקבוצה היריבה. אחרי הניצחון על רמת גן אמר ברתנא: "הניצחון היה חשוב. אנחנו קבוצה תחרותית, וחשוב לנו תמיד לנצח. אני לא חושב שזה משנה נגד מי משחקים. אנחנו נגד כפר סבא, זה המצב. הם עושים עונה נהדרת וסיימו את הליגה במקום השני, אי אפשר לא לכבד את זה". צריך להדגיש כי אתא הובסה פעמיים העונה על ידי מכבי רעננה, מאידך היא ניצחה פעמיים את הפועל כפר סבא די בקלות, בתוצאות דו ספרתיות. לכן סביר להניח שברתנא בכל זאת מרוצה מכך, גם אם הוא לא אומר בגלוי.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
15 נקודות ברבע האחרון. נועם מטלון

המשחק נגד רמת גן נפתח בצורה נוראית. כבר אחרי שתי דקות האורחים הובילו 10:2 והרבע הראשון הסתיים ביתרון דו ספרתי 24:11. המגמה נמשכה גם ברבע השני והקבוצות ירדו להפסקה ביתרון של רמת גן 44:30, אחרי משחק התקפה עם כמות דלה של נקודות מצד הסקוררים: נועם מטלון – 6 נק'  וסר פויינטר 4 נקודות. גם ג'ויינר דאליס קלע 6, והרכז ירין איינהורן קלע יותר מכולם, 7 נקודות. ברבע השליש הסיפור היה אחר לגמרי. אתא השתפרה מאוד בהתקפה וגם ההגנה הייתה טובה יותר. בתום הרבע רמת גן המשיכה להוביל 60:56, אבל היה ברור שאתא חזרה למשחק ואכן פתיחה מצוינת של הרבע האחרון, עם יכולת שיא של מטלון, שקלע עד תחילת הרבע 13 נקודות וברבע הזה קלע 15 נקודות, ואתא עשתה מהפך וניצחה אחרי משחק דרמטי. בסיום 78:80. פרט למטלון גם הזרים חזרו למשחק. דאליס סיים עם 16 נק' ו-8 ריב' ופויינטר עם 14 נק' ו-10 ריב'. את מכסת הנקודות השלימו: איינהורן 11, שגיב דוד 5, גל חלמיש, רועי יחיא ותומר סנקר 2 כ"א.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
המפתח – לנצח את המשחק הראשון בכפר סבא. זיו ברתנא

משחקי הפלייאוף יחלו ביום רביעי הקרוב. בזכות דרוגה הגבוה כפר סבא תארח את המשחק הראשון. המשחק השני יתקיים במוצאי שבת בקרית אתא. במקרה של 1:1 יתקיים משחק שלישי ומכריע בכפר סבא ביום שלישי 18.4.

ברתנא: "המטרה הראשונה שלנו הייתה להגיע לפלייאוף. זאת היסטוריה רחוקה. כרגע המטרה היחידה היא להגיע לחצי הגמר. המפתח בשביל זה – לנצח את כפר סבא בחוץ במשחק הראשון".

צילומים: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות