fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרפאה לבריאות הנפש לילדים ולנוער תיפתח בקרית שמואל

המרפאה תעסיק את מיטב המומחים ותשרת את כל תושבי הקריות. פרופ' חן שפירא, מנהלת המרחב של כללית, מסכמת שנה של שינוי ארגוני מיטיב עם המטופלים ופורשת את התוכניות לשנה החדשה

 

"חיפה והקריות הן, לדאבוננו, פריפריה בריאותית ורפואית. המשימה שלנו היא לסגור ואף להפוך על פניו את הפער המשמעותי ברמת השירות הרפואי והבריאות שמקבלים התושבים בהשוואה לזו שמקבלים תושבי המרכז. כללית היא קופת החולים המובילה משמעותית במספר מבוטחיה בארץ. בקריות אנו מעניקים שירות ל~60 אחוז מהתושבים, פי שלושה מקופת החולים הבאה אחריה בגודלה. לכן, אנו רואים מחויבות למנף את השירות לציבור לקוחות נאמן ומסור, והשנה הקריות עומדות במוקד הפיתוח וההתחדשות שלנו". הדוברת _ מנהלת המרחב של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, פרופ'  מ"ק חן שפירא.

 "המטופל בידיים טובות". פרופ' שפירא  [צילום: דני חבקוק]
"המטופל בידיים טובות". פרופ' שפירא [צילום: דני חבקוק]
בחודשים האחרונים נעשה בכללית שינוי ארגוני פורץ דרך, עם הקמת מרחב חיפה וגליל מערבי. בבסיס השינוי _ תפישה חדשנית שמשלבת את הטיפול הניתן במרפאות הקהילה עם בית החולים כרמל. פרופ' שפירא: "כך אנו מעניקים למטופלי כללית טיפול מיטבי על ידי צוות משולב בית חולים ברמה גבוהה ביותר וברצף טיפולי, כאשר אותו צוות מומחים נפגש עם המטופל במרפאה היועצת באחד המרכזים הרפואיים שלנו, שאין כדוגמתם בארץ, כמו זבולון ולין, ובבית החולים, אם יש צורך באשפוז ובהמשך המעקב עם שובו לטיפול בקהילה. בראש כל מערך כזה עומד מנהל בכיר, שמחלק את זמנו בין בית החולים לקהילה. עבור המטופל, המשמעות היא, לא רק רמה רפואית גבוהה, אלא גם תחושה אישית טובה יותר, כי הוא פוגש בכל צומתי הטיפול את הרופאים המוכרים לו והמכירים אותו. זה חלק מתפישתנו שחשוב מכל להעניק למטופל שלנו תחושה שהוא בידיים טובות".
אתגר נוסף שעמד בפני הכללית הוא מתן טיפול מיטבי ומקל לחולים האונקולוגיים, לאור העובדה העגומה, שבקריות ובחיפה שיעור תחלואת הסרטן הוא מהגבוהים בארץ. על כך אומרת פרופ' שפירא: "לאחר שפיתחנו, בסיוע אגודת ידידי זבולון, את המכון האונקולוגי הגדול בזבולון, שמאפשר לחולים לקבל טיפול במקום המגורים שלהם ובתנאים ידידותיים בקהילה, נפעיל השנה תוכנית מיוחדת, במסגרתה נכשיר עשרות צוותי מינהל וסיעוד במרפאות כמלווים אישיים של החולה האונקולוגי ומשפחתו שיסייעו בסבך הבירוקרטי".

שנת 2015 הייתה שנה של שדרוג פיזי, בדגש על הנגשה, של המרפאות השכונתיות בנות עשרות השנים. "במרפאות קרית ים ג', מרפאת קרית ים צפון, צור שלום וקרית חיים מערבית, בוצע שיפוץ מקיף", אומרת פרופ' שפירא", "בקרית אתא נפתחו מרפאות חדשות של רפואה משלימה, ובימים אלה החלו עבודות שיפוץ נרחבות במרפאה הגדולה בקרית מוצקין, מרפאת הרמן. מרפאת עוזיאל בקרית אתא תיבנה מחדש במהלך השנה הקרובה".

כחלק מההיערכות של כללית לרפורמת בריאות הנפש, תיפתח ממש בימים הקרובים בקרית שמואל מרפאה מרווחת לילדים ונוער, שתשרת את כל תושבי הקריות. המרפאה עוצבה באופן ידידותי ויעבוד בה צוות רב מקצועי של פסיכיאטרים לילדים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

פרופ' שפירא מוסיפה: "אנו מרעננים את שדרת הרופאים שלנו ומוסיפים מומחים צעירים ברפואת משפחה, רפואה פנימית ורפואה יועצת לסוגיה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות