fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: קבוצה במשבר

עד לפני חודש חשבנו שעירוני אתא תהיה העונה פקטור משמעותי בליגה הלאומית. ביום שלישי אתא נוצחה בביתה על ידי הפועל נהריה בתוצאה 79:72, הפסד רביעי ברציפות. צריך לעשות משהו בקבוצה לפני שהיא תיפול לפלייאוף התחתון
כריס ווטסון
היחיד שעושה את העבודה באתא. כריס ווטסון, לידו נייט מילר מנהריה (צילום: נחום סגל)

אחרי שלושה הפסדים רצופים שהורידו את קרית אתא במהלך חודש דצמבר מפסגת הליגה הלאומית עד למקום השביעי, ארחה עירוני קרית אתא ביום שלישי את עירוני נהריה למשחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות. בתום מותחן שקול גברו חניכיו של שי מינסטר מנהריה על חניכיו של שרון אברהמי בתוצאה 72:79, הפסד רביעי רצוף שבהחלט מעיד על משברון אמצע עונה בעירוני אתא.

מתחילת המשחק ועד סוף הרבע השלישי הובילה קרית אתא ביתרון שהגיע לשיאו לעשר נקודות, אבל האורחים מנהריה שמרו על מרחק סביר והצליחו כל פעם לצמצם את הפער במשחק סבלני, תוך ניהול משחק מבריק של מינסטר. היה ברור שברבע האחרון נהריה תחולל מהפך.

אתא פתחה מצוין ועלתה ליתרון 0:9 בעזרת הקהל הרב (כ-600 צופים), שתמך ועודד. עד סוף הרבע נהריה צמצמה את הפער 17:22 לאתא. בתחילת הרבע השני אתא ברחה שוב ליתרון שיא 17:27, אבל עד סוף הרבע נהריה צמצמה והקבוצות ירדו להפסקה ביתרון 33:39.

בתחילת הרבע השלישי נהריה צמצמה 40:42 לאתא. עד סוף הרבע התנהל משחק שקול עם יתרון קל של אתא ובסיומו של הרבע קבר אבירם זליקוביץ' מנהריה, השחקן המצטיין במשחק, שלשה אדירה שקבעה שוויון 54:54.

אתא החזיקה מעמד עוד שלוש דקות בתוך הרבע האחרון ובשלב הזה השתלטו האורחים על המשחק לחלוטין ועלו לראשונה ליתרון 58:61, שצמח עד מהרה ל-58:65. מכאן ועד הסיום התקיים פינג פונג של זריקות עונשין בשני הצדדים ובסיום ניצחה נהריה 72:79.

כפי שצוין קודם גם בשלושת הרבעים הראשונים היה ברור שהסיום יהיה של נהריה כי כשאילן נניקשוילי מסיים משחק ללא סל שדה ועד הדקה ה-38 המאזן שלו עומד על אפס נקודות, קשה לאתא לנצח. גם הנפילה הגדולה ביכולת של קובי אייזיק, שהיה בין המצטיינים בקבוצה בתחילת העונה, מהווה גורם לקריסה של הקבוצה בחודש האחרון. אייזיק סיים את המשחק עם ארבע נקודות בלבד וסל שדה אחד. שני הזרים אנטוני גיבנס ואייבורי קלארק לא היו במיטבם, אבל הם פחות או יותר התקרבו לממוצע שלהם. מי שבלט במיוחד היה המתאזרח כריס ווטסון שקלע 22 נקודות באחוזים טובים וקטף 12 ריבאונדים.

קלעו לאתא: כריס ווטסון 22 (12 ריב'), אנתוני גיבנס 15, אייבורי קלארק ונועם לייש 9 כל אחד, גל חלמיש ואילן נניקשווילי 5 כל אחד, קובי אייזיק 4, אבי נניקשווילי 3.

ביום שלישי תצא קרית אתא תצא למשחק חוץ נגד קבוצת התחתית מכבי קרית גת במסגרת המחזור ה-12, הלפני אחרון של הסיבוב הראשון של הלאומית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות