fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבריה הטובים

לפני כשנה וחצי, למרות שהייתה כבר כמעט בת 23, התגייסה לודמילה מילרוד מקרית אתא לצה"ל וקיבלה תפקיד מאתגר: מאלפת כלבים בחיל האוויר. לארץ עלתה מרוסיה לבדה משאירה מאחוריה חיים שלמים ואת משפחתה. היא לא מצטערת לרגע והיא כאן כדי להישאר. ציונות בלי מירכאות
מאלפת כלבים עם ציונות (צילום: דובר צה"ל)
מאלפת כלבים עם ציונות (צילום: דובר צה"ל)

"הבנתי שפה אני רוצה לחיות וכאן אוכל להגשים את כל החלומות שלי", כך אומרת טוראית לודמילה מילרוד מקרית אתא, מאלפת כלבים בחיל האוויר, היכולה בהחלט להוות פרסומת מצוינת לציונות מהולה בהמון מוטיבציה לשירות בצה"ל. בעידן שבו רבים עוזבים את ישראל בשביל גביע מילקי ואחרים מצליחים להשתמט מגיוס צבאי בקלות רבה מאי פעם, מילרוד עזבה מאחוריה משפחה, חברים, עבודה טובה וחיים שלמים, ובגיל 20, בלי ידיעת השפה העברית ובלי מכרים בישראל, החליטה לעלות לארץ.

לא קל היה לה להתאקלם. אפילו הפעם הראשונה שנסעה באוטובוס הפכה לחוויה ישראלית מבהילה משהו מבחינתה. "הייתי צריכה להיפגש עם מישהו בתל אביב ונסעתי אליו באוטובוס. ברוסיה יש עובד שאוסף כסף מאנשים, כאן צריך לשלם לנהג, אבל לא ידעתי את זה, פשוט התיישבנו והתחלנו לנסוע. הנהג פנה אליי בעברית ושאל למה לא שילמתי ולא הבנתי מה הוא רוצה ממני. בהמשך הדרך ראיתי שנכנסים אנשים חמושים ששואלים כל מיני דברים. נכנסתי לפאניקה.

"הם אמרו לי לצאת מהאוטובוס. לא הבנתי למה, וממש דאגתי כי לא ידעתי בכלל עברית, חשבתי שעשיתי משהו לא בסדר. מזל שהגיע מישהו מהמשטרה דובר רוסית מהמשטרה. הוא שאל אותי אם יש לי מסמכים ואמרתי שאין לי. חקרו אותי במשך הרבה זמן. נסענו לאוניברסיטה וחיפשו אותי ברשימות, הסתכלו על הדרכון שלי ושחררו אותי. עכשיו זה מצחיק אותי, אבל אז לא ידעתי מה לעשות".

היום היא יודעת מעט עברית, אך עדיין לא בצורה שוטפת. היא נולדה בעיר חברוסק שבפדרציה הרוסית, הסמוכה ליפן. בת יחידה במשפחתה, וכמו כל ילדה רוסייה טובה, מגיל 7 החלה לעסוק בהתעמלות אמנותית. כשבגרה פנתה ללימודי הוראת השפה האנגלית בקולג' מקומי. בתום לימודיה, החלה ללמד בבית ספר מקומי, ואז שמעה על פרויקט "מסע", המשותף לממשלת ישראל והסוכנות היהודית, שהוקם במטרה לעודד שהות של יהודים צעירים בישראל לתקופה של סמסטר ועד שנה, כשכאן הם משתתפים בתוכניות, מסלולי לימודים ופעילויות שונות.

מילרוד קפצה על ההזדמנות, ובמשך ארבעה חודשים למדה תקשורת במרכז האוניברסיטאי באריאל. ההתנסות הזו הספיקה לה כדי לעזוב מאחוריה בני משפחה ומשרה טובה ולעבור למדינה אחרת. במאי 2012, עלתה לישראל. "אין לי כאן משפחה וכשהגעתי לא הכרתי אף אחד. הייתי בת 20, היה לי קשה למצוא עבודה. הצלחתי בסופו של דבר למצוא עבודה כמטפלת בגן רוסי, אחרת זה היה לעבוד בניקיון".

הסיפור המלא יפורסם ב: "הד הקריות".

מאלפת כלבים עם ציונות (צילום: דובר צה"ל)
מאלפת כלבים עם ציונות (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות