fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוקד כל הדרך לאתונה

ריקוד זה לא רק חוג במתנ"ס. אלון דוידובסקי צילום: יגאל פליקס
ריקוד זה לא רק חוג במתנ"ס. אלון דוידובסקי צילום: יגאל פליקס

אלון דוידובסקי מקרית ים ייסע בקרוב לייצג את ישראל באליפות העולם לריקודים סלוניים. תצטרף אליו בת זוגו לריקוד, דיאנה דיקובה, וכן. הוא בהחלט מאמין שהם יכולים לנצח
אלון דוידובסקי מקרית ים, 27, ייסע בעוד כמה שבועות לייצג את ישראל באליפות העולם הפתוחה לריקודים סלוניים שתתקיים באתונה.

דוידובסקי התחיל לרקוד בגיל 9 ומאז, לא החמיץ שום שיעור, אליפות או תחרות. "בגיל 6 ההורים שלחו אותי לשיעור ניסיון, כי קראטה, ג'ודו וכדורגל לא זרמו, לא נתפס לי. כשהגעתי לשיעור הראשון שלי, יצאתי משם בבכי וצעקות, אבל בגיל 9, כשבאתי לאמא שלי יד ביד עם שכנה שלי, אמרנו לה שאנחנו הולכים לרקוד, ומאז אני רוקד בלי הפסקה – אליפויות, טיסות לחו"ל, לא הייתה לי הפסקה אפילו של חודש".

דוידובסקי רוקד בעיקר ריקודים סלוניים ולטיניים, בהם הוא מתמחה – צ'ה צ'ה צ'ה, סמבה, רומבה, פסדובלה וג'ייב. בכל תחרות יש מינימום 10 שופטים שמסתובבים ברחבה, שופטים בינלאומיים ומורים ותיקים שגידלו את הדורות החדשים של הרקדנים.

זה מגיע מהלב ומתפרץ החוצה. אלון דוידובסקי ובת זוגו לריקוד דיאנה דיקובה צילום: אריק רובין
זה מגיע מהלב ומתפרץ החוצה. אלון דוידובסקי ובת זוגו לריקוד דיאנה דיקובה
צילום: אריק רובין

 

ריקוד זה לא רק חוג במתנ"ס. אלון דוידובסקי צילום: יגאל פליקס
ריקוד זה לא רק חוג במתנ"ס. אלון דוידובסקי
צילום: יגאל פליקס

לאתונה ייסע דוידובסקי לייצג את ישראל עם בת הזוג שלו דיאנה דיקובה מנתניה, עולה חדשה מאוקראינה, שעדיין לומדת עברית באולפן. "בשבילי תחרות זו נשימה. בשנייה שאני מכין את עצמי לתחרות אני מתמלא בהתרגשות, כי יש לי מטרה –  להצליח. כשאני שומע מוזיקה אני מתעורר, אני חיית במה, נדלק מזה. כשאני רוקד מול קהל, אני אוהב להיכנס לו לתוך העיניים, וכשמישהו מסיט מבט, כי לא נעים לו מתשומת הלב, אני את שלי עשיתי".

לדברי דוידובסקי, באליפות העולם הפתוחה ישתתפו רקדנים מכל אירופה, אך יהיו גם נציגים מארה"ב, רוסיה וקנדה. "בתחרות נרקוד חמישה ריקודים לטיניים, בהם אנו מתמחים. לכל גבר יש מספר על הגב, ולפיו השופטים יכולים להחליט אם הוא הזוג עובר שלב או מודח. רקדן צריך שיהיה לו המון כושר, כדי שיוכל לרקוד המון שלבים עד שיגיע לגמר".

לגבי סיכויי הזכייה אומר דוידובסקי כי לו ולבת זוגו לריקוד יש סיכוי לזכות באליפות העולם, למרות שהם זוג יחסית חדש. "הרבה מאוד זמן חיפשתי בת זוג שרוקדת ברמה גבוהה, כי לרקדן ברמה שלי למצוא מישהי באותה הרמה זה לוקח זמן. לאחרונה התחלנו להתחרות ביחד. כמובן שיש לנו סיכוי, אני לעומד הביא את כל כולי בתחרות הזו ונעשה את המקסימום גם כדי ליהנות וגם כדי לייצג את ישראל בכבוד".

למרות שתחום הריקודים הסלוניים התפתח מאוד בשנים האחרונים בישראל, דוידובסקי היה מעוניין שתהיה יותר מודעות. "הייתי מעוניין לפתח יותר מודעות בארץ, שאנשים יעדעו שזה ספורט לכל דבר. גם לגברים. מדובר בספורט תחרותי שאפשר להגיע בו להישגים מאוד גבוהים. זה ספורט מפתח. בשנייה שמתחברים אליו, כמו כל ספורט אחר, אי אפשר להעביר במילים, זה מגיע מהלב ומתפרץ החוצה. הרמה של הריקוד בארץ מתפתחת בצורה מאוד מהירה, ואני יודע שככל שבני נוער ומבוגרים נחשפים לעולם התחרותי בריקוד ומבינים שזה לא רק חוג במתנ"ס, הם הופכים לספורטיביים. אנחנו מדינת תחרותית וברגע שאנשים מבחינים שבתחום הזה מעבר לאמנות יש גם ספורט תחרותי, זה עובד. בכלל התחום בעולם מתפתח והריקודים הסלוניים ייכנסו לאולימפיאדת החורף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות