fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תולים תקוות בקרמר

חוליית ההתקפה של מכבי חיפה איכזבה מאוד בעונה האחרונה. אלאך מודע לכך והביא חלוץ מטרה ענק (בגובה, נקווה שגם ביכולת): מיכאל קרמר. קלאוס הולך הביתה, גם קאיו המאכזב צריך ללכת, וגם עומרי דמארי

 

הגענו לחלק האחרון של סיכום העונה. מכבי לא מחכה, וכבר מתחילה לעבוד. החלק המשמח? אפשר לזהות ניצני חשיבה מאחורי הרכש.

התקפה: ניקיטיה רוקאביצה. אם יש שחקן העונה במכבי חיפה שקשה לבוא אליו בטענות, לצד סינטיהו סולליך, זה החלוץ האוסטרלי של מכבי. רוקאביצה סבל מעונה ראשונה איומה ונוראה, אבל המשיך לעבוד קשה ובעונה הזו כבר נראה הרבה יותר טוב. זה לא רק עשרת השערים שלו בליגה, וסך הכל 15 שערים ב-40 משחקים, אלא גם העובדה שרוקאביצה שיחק רוב הזמן באגף ולא כחלוץ מספר 9, ועשה המון עבודה הגנתית. הנקודה שמכבי חילצה מול מכבי תל אביב בחוץ למשל, רשומה על שמו, כי הוא היה זה שחטף את הכדור שהפך להיות אדום של טל בן חיים ובדיעבד מנע ממכבי תבוסה. הוכחה שגם במכבי יש שחקנים שמצליחים להתאקלם אחרי עונה ולפעמים כדאי לתת לשחקן עוד ניסיון. רוקאביצה יכול לשחק באגף, כחלוץ שני וגם כ-9, בעיקר מול קבוצות שמחזיקות הרבה בכדור, והוא חייב להישאר במכבי בעונה הקרובה. אגב, רוקאביצה נופה בניפוי הסופי של ארבעת האחרונים בנבחרת אוסטרליה ולצערנו לא יהיה במונדיאל.

קלאוס. היווני של מכבי הגיע מראש כהימור יקר. רוב הסיכויים שאם הוא היה מצליח להבקיע בעונה שעברה ביוון הוא לא היה מגיע. הוא הראה לא מעט כדורגל, וגם עזר כששיחק ללחץ ולהגנה, אבל בסופו של יום שני שערים לחלוץ שמרוויח כל כך הרבה זה מעט מדי. לא הצליח להידבק, ומכבי תחליף אותו במיכאל קרמר, שעליו עוד נדבר בהמשך.

אכזבת העונה: קאיו

קאיו אלבס. האכזבה הגדולה ביותר במכבי. הברזילאי הגיע אחרי ארבע עונות רצופות בשוויץ, שבהן הבקיע מעל עשרה שערי ליגה, והיה אמור להיות הכוכב הגדול בסגל המתחדש של גיא לוזון. אבל גם הוא לא ממש נדבק, ויחד עם שפת גוף, שהראתה לפעמים שהוא לא ממש מתעניין במה שקורה (שלא תמיד בצדק אגב) ואיטיות במגרש, הביא את עצמו מהר מאוד לספסל ולפעמים גם ליציע. קאיו הראה מדי פעם שיש לו כדורגל, וברגעים מסוימים שיחק בנגיעה ולכיוון השער, אבל זה היה מעט מדי.

מכבי חיפה שילמה לקאיו ולקלאוס שכר של כמעט מיליון יורו, ועם כל הכבוד לעבודה המוצלחת של סולליך ורוקאביצה, כששני השחקנים המרכזיים שלך בהתקפה מבקיעים יחד שלושה שערים ולא תורמים כמעט כלום, אי אפשר להצליח. בינתיים לפי הדיווחים הוא עדיין בסגל כזר שישי, אבל אני בשום פנים ואופן לא הייתי מהמר על הבית שלי שהוא יהיה במכבי כשהיא תעלה למחזור הראשון בעונה הבאה.

עומר דמארי. עוד אכזבה גדולה. דמארי בריא ובכושר הוא חלוץ מצוין לליגה שלנו, אבל גם בעונה הזו הוא לא הצליח להישאר כשיר לאורך זמן. דמארי נכנס להרכב, שיחק כמה פעמים ונפצע. מדי פעם, כמו בדרבי הגביע, הוא הזכיר את דמארי של פעם, אבל מכבי לא יכולה להחזיק שחקן שלא מצליח להיות בריא וסובל מחוסר יציבות.

מזרחי ראוי לצ'אנס נוסף

אופיר מזרחי. אחד השחקנים שסבלו הכי הרבה מהסגל המנופח של מכבי ומהעובדה שבקבוצה ניסו בכח להכניס לכושר את התותחים הכבדים. מזרחי הבקיע, ואז מצא את עצמו על הספסל ופתאום ביציע. לקראת סוף העונה כבר הפך להיות אס מהספסל והייתי בהחלט נותן לו עוד עונה במכבי. מזרחי עובד קשה על המגרש, יכול לשחק בכמה תפקידים וגם באופן יחסי מבקיע בכלל לא רע, יחסית לדקות המשחק שלו. יוכל להרוויח מאוד מהצטרפות של חלוץ מטרה קלאסי כמו קרמר בעונה הקרובה.

מוחמד עוואד. לא שיחק מספיק כדי באמת לחוות דעה. מצד אחד הוא שחקן מוכשר, זריז מאוד, שיודע לנוע לשטח, ומצד שני הוא לא מסוגל להוביל התקפה במכבי והוא מוגבל לשחק רק כ-9. אם מכבי תביא עוד חלוץ כגיבוי, עוואד יהפוך  להיות החלוץ הרביעי, כשגם רוקאביצה יועדף לפניו ואופציה שלישית מהספסל במערך של שני חלוצים, כי במצב שכזה מזרחי יועדף יחד עם שלושת החלוצים שלפני עוואד. יכול מאוד להיות שכדאי לו לצאת להשאלה בקבוצה אחרת כדי לקבל דקות משחק ולהראות לאלאך שהוא מסוגל להבקיע כמות שערים שתסדר לו בחזרה מקום במכבי.

 

צריך להישאר. ניקיטה רוקאביצה
צריך להישאר. ניקיטה רוקאביצה
הביתה. קאיו אלבס צילומים: אדריאן הרבשטיין
הביתה. קאיו אלבס (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

 

 

הגיון בשיגעון

מיכאל קרמר, החלוץ ההולנדי בן ה-29, חתם במכבי לעונה הקרובה. קרמר הוא חלוץ 9 קלאסי, ששיחק בעבר בפיינורד, מתנשא לגובה 1.95, וממבט ראשון הוא קצת מזכיר את גליינור פלט. לנבא את סיכויי הצלחה שלו כרגע זה כמובן לא רציני, אבל קרמר מביא איתו משחק ראש מצוין, יחד עם יכולת שמירה על כדור, עם הגב, וגם הורדת כדורים לשחקן שבא מקו שני. כאן אנחנו בהחלט רואים ניסיון של אלאך להכניס סוג של הגיון בהרכב של מכבי. ארנסט מאבוקה בימין יוכל לקבל כתובת איכותית להגבהות שלו, ורועי קהת יוכל להיכנס לרחבה, כשהפעם יש לפניו חלוץ שמתמחה בסגנון משחק שמתאים לקהת מאוד. ואם אנחנו מנסים ללכת עוד צעד קדימה, ומכבי גם תביא מגן שמאלי תוקף ותאזן את הקבוצה, גם שני השחקנים שישחקו באגפים יוכלו להיכנס לרחבה ולפנות את השטח למגנים וכך לייצר יתרון מספרי, שגם יוביל לאפשרויות הבקעה, כי בעונה שעברה ראינו מעט מדי התקפות בהם יש שלושה או ארבעה שחקנים ירוקים בתוך רחבת היריב, ולא פחות חשוב, מכבי תוכל ללחוץ על ההגנה באזור הכדור עם יתרון מספרי. כמובן שהכל על הנייר, אבל אם כבר משאירים מגן יוצר כמו מאבוקה, כדאי מאוד שיהיה לו למי למסור, וכאן נדמה שמכבי בונה משהו שיכול להצליח קצת יותר מבעונה שעברה. זה ככל הנראה לא יהיה הכי אטרקטיבי, אבל לדרוש אטרקטיביות מקבוצה ששבע שנים לא לקחה אליפות והידרדרה עד למקום העשירי, זה קצת מוגזם. יחד עם אטיין ריינן הבלם ומאבוקה, למכבי יש כבר שלושה זרים לעונה הבאה, כשאליסון דוס סנטוס וקאיו בספק גדול להמשך. מכבי תביא בוודאות קשר אחורי, וגם שחקן אגף שמאלי, ויהיה לה מקום לזר נוסף במידה והיא תחליט להיפרד מדוס סנטוס וקאיו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות