fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עם ההתקפה?

"לא חשוב מי יעמוד על הקווים, הקבוצה תמשיך בעונה הבאה במומנטום החיובי". מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין
"לא חשוב מי יעמוד על הקווים, הקבוצה תמשיך בעונה הבאה במומנטום החיובי". מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין

 

מרקו בלבול ייצב את משחק ההגנה של מכבי חיפה. עכשיו, הגיע הזמן לייצב גם את משחק ההתקפה ולחזור לנצח כדי להבטיח מקום בפלייאוף העליון

ירדן שועה עוד ייתן את שלו, אפשר לראות כבר עכשיו בדקות שהוא שיחק שהוא שחקן כדורגל טוב מאוד. לקח למקסים פלקושצ'נקו בדיוק חצי דקה כדי להעמיד את ארנסט מאבוקה לבד באגף במסירה נפלאה, ובערך 20 דקות לשחרר כמעט מהמקום טיל אדיר, שכמעט הפך לשער העונה. שניהם שחקנים צעירים ומוכשרים שעוד יתנו את שלהם למכבי חיפה, אבל כרגע באופן מוזר, השחקן הכי חשוב במערך של מכבי חיפה הוא דווקא סינטי סולליך. הקשר של מכבי לא בהכרח בכושר טוב במיוחד, אבל כשהוא על המגרש מכבי יכולה לעבור בין שני מערכים, 3:5:2 ו-3:4:3 ובעיקר יש למכבי שחקן שיכול לדחוף את הכדור לעומק בדריבל. בלעדיו למכבי יש מרכז שדה יותר חזק, ואולי במקרים מסוימים נראה שלושה שחקני התקפה יחד, אבל אף אחד מהם לא שחקן שמתמחה במעבר ובכלל, שועה ומוחמד עוואד הרבה יותר מסוכנים כשהם קרובים לשער היריב.

מרקו בלבול ייצב לחלוטין את משחק ההגנה של מכבי חיפה ובששת משחקי הליגה שהוא מנהל הקבוצה ספגה שער אחד בלבד וזה מאזן יוצא מהכלל. מצד שני, הקבוצה הבקיעה רק שישה שערים בששת המשחקים האחרונים שלה, ובקושי הגיעה למצבי הבקעה בשני משחקי הליגה האחרונים. אם נכניס גם את משחק הגביע, מכבי כבר עם מעל 270 דקות ללא שער ובלבול חייב לשנות משהו בחלק הקדמי כדי שמכבי תחזור לסכן את שער היריב. בלבול גם צריך לשים לב לעובדה שהיריבות כצפוי למדו את רז מאיר, ולמרות שהמגן השמאלי של מכבי לא מפסיק לרוץ ולנסות, לאורך זמן בלתי אפשרי לשחקן בלי רגל שמאל לשחק על הקו.

 

לא ממש מרוצה ממשחק ההתקפה. מרקו בלבול צילום: אדריאן הרבשטיין
לא ממש מרוצה ממשחק ההתקפה. מרקו בלבול צילום: אדריאן הרבשטיין

 

תיקו מוצדק בנתניה

מכבי חיפה הגיעה לנתניה בידיעה שנצחון יעלה אותה למקום השני, אבל גם לנתניה יש שאיפות להתברג בפליאוף העליון, ולכן ראינו מהפתיחה סוג של שחמט מהוסס בין שני המאמנים. בלבול, אחרי שני משחקים שבהם מכבי לא ניצחה, שלח את ההרכב שניצח ארבעה משחקי ליגה רצופים והותיר את שועה, פלקושצ'נקו ועוואד על הספסל. סלובודן דראפיץ' מהצד השני עלה במעוין הכמעט קבוע של נתניה, כשעלי מוחמד בימין, כדי להכריח את רז מאיר לחשוב פעמיים אם לעלות, וגם גבריאל קניקובסקי משמאל, בעיקר כדי לעזור בשמירה על ארנסט מאבוקה.

מכבי חיפה החזיקה בכדור בפתיחה וניסתה ללחוץ, אבל לא ממש הגיעה למצבים ליד השער של נתניה, שהסתפקה בנסיונות לשלוח בכדור ארוך מסירות לשני החלוצים שלה, שלא הצליחו לעשות שום דבר מול כל ההגנה של מכבי. המשחק התנהל בצורה די דומה עד לשני חילופים ששינו לגמרי את מערך הכוחות. בלבול הכניס את פלקושצ'נקו במקום סולליך וכמה דקות אחר כך דראפיץ' הוציא את גיא מלמד החלוץ והכניס את מוטי ברשצקי לאגף, ונתניה השתלטה לחלוטין על המגרש ברבע השעה האחרונה. ראשית, מכבי עברה ממש ל-5:3:2, עם שלושה קשרי מרכז שדה ושועה, שנכנס קודם לכן, כמעט לא קיבל עזרה, במה שהזכיר מאוד את חלוצי נתניה מהמחצית הראשונה. ושנית, עלי מוחמד עזב את העמדה שלו בימין ועבר למרכז השדה, ונתניה עברה ל-4:3:3, כשחלוץ אחד שיחק מול שלישיית הבלמים של מכבי, ושני שחקני קו חתכו למרכז, יחד עם מוחמד, שהשתלט על מרכז השדה. נתניה בעטה בעיקר מרחוק וחיימוב עצר כמה בעיטות מסוכנות, אבל בסופו של דבר המשחק הסתיים ב-0:0 מוצדק. מכבי טפסה למקום השלישי, אבל צריך לזכור שהמרחק בין המקום השני למקום השביעי הוא שלוש נקודות, כך שלמכבי יש עוד הרבה עבודה עד שהמקום בפליאוף העליון יובטח.

הגיע הזמן לחזור לנצח

ביום שני בערב תארח מכבי את הפועל תל אביב למשחק שאותו היא חייבת לנצח. מכבי קבוצה יותר טובה, ולמרות ההתאוששות היחסית של הפועל תל אביב בשבועות האחרונים לבלבול יש את הכלים, בעיקר כשהמשחק בסמי עופר. הפועל תל אביב ראתה את הפועל רעננה, ותגיע גם היא להסתגר, ולכן הגיע הזמן שנראה את שועה פותח בליגה, ולידו את עוואד. נכון, הצמד הזה עושה פחות עבודה שחורה מרוקאביצה את וייסמן, אבל גם ככה הכדור צפוי להיות רוב הזמן ברגלי שחקני מכבי, ועוואד את שועה הם השחקנים הכישרוניים ביותר של מכבי ושניהם יחד, בגיבוי של סולליך, או פלקושצ'נקו, יכולים וצריכים לפצח את ההגנה האדומה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות