fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהטובות בליגה כרגע

שער ענק. גבריאל תאמאש | צילום: אדריאן הרבשטיין
שער ענק. גבריאל תאמאש | צילום: אדריאן הרבשטיין

מעט קבוצות הצליחו העונה לקחת נקודה מהאלופה הבטוחה שבדרך, אחת מהן היא הפועל חיפה. אלא, שבניגוד לאחרות, שגנבו נקודה ממכבי ת"א, הפועל שיחקה טוב מאוד והייתה ראויה לנקודה, שתעזור לה בהמשך המאבק על מקום בפלייאוף

הפועל חיפה הגיעה ביום ראשון למשחק הכי פחות מלחיץ של העונה, משחק שיש בו רק מה להרוויח, והיא בהחלט הרוויחה. מעבר לנקודה, שעוד יכולה להיות לה חשיבות במאבק הצפוף על המקום בפלייאוף העליון, היא חיזקה את התחושה שמדובר באחת הקבוצות הטובות בליגה כרגע. מבין הקבוצות שמדורגות במקומות 2-7, שתי החיפאיות נראות הכי טוב בחודשים האחרונים.

שרון מימר הלך על כל הקופה עם שני הדברים שהביאו לו הצלחות מיידיות: שינוי מערך ושחקן חדש במשחק בכורה. לפני המשחק תהיתי אם לא חבל לבזבז את השער של שלומי אזולאי במשחק הבכורה שלו בקבוצה על מכבי ת"א, אני עדיין מופתע שהוא לא הבקיע.

אזולאי מסתמן כאחד מחביביו של מימר משכבר הימים וכמחליף ראוי למקסים פלקושצ'נקו: הוא יותר עקבי ביכולת המסירה שלו, אך פחות מבריק ממקסים. כקשר טכני ולא נייד הוא משתלב טוב במרכז השדה האדום, שבהרכב מלא כולל שניים מהשחקנים הניידים בליגה. הוא שומר על המבנה שבו להפועל יש הרבה שחקנים על כל המגרש שיודעים להפעיל את שחקני ההתקפה. מול האלופה שבדרך הרשים במיוחד גבריאל תאמאש עם סדרה של כדורים ארוכים מצוינים במחצית השנייה. זה לא מקרה שהוא גם התכבד בשער השוויון, כאשר הוא חד ביכולת המסירה הוא חד גם ביכולת הנגיחה.

הפתעה טקטית של מימר

ההפתעה הטקטית של מימר הייתה שראדו גינסארי הוסט לאגף שמאל, העמדה הקבועה של נס זמיר המושעה, וגילי ורמוט שיחק מאחוריי החלוץ. זה הוביל למערך של 4:2:3:1, זכר לימי אלי גוטמן ועונת האליפות. אני משער שמימר העדיף את גינסארי באגף בעיקר כדי שירדוף אחרי מאור קנדיל, המגן הימני ההתקפי הנהדר של מכבי ת"א, במקום שורמוט ינסה לעשות את זה. טוב לראות שהשחקנים יודעים להתאים את עצמם למערכים משתנים. גינסארי הוכיח שגם באגף יש לו מה לתרום מבחינה התקפית, זה היה עוד משחק טוב לכלבויניק האיכותי הזה.

ולדימיר איביץ' עזר להפועל חיפה בכך שהעלה הרכב עם שלושה שחקני מרכז שדה עם קונוטציה הגנתית. אבל גם עם הרכב לא מושלם וביום לא מדהים, קשה לפספס את האיכות של מכבי ת"א השנה. זו קבוצה שמסרבת לטעות, שכל השחקנים שלה חכמים ואחראיים. זו קבוצה שהמגן השמאלי שלה מסוגל להוביל מתפרצת מושלמת, וגם כשההגנה פעלה נכון וחסמה את זוויות המסירה שלו, הוא ידע להגיע למצב בעיטה ולבעוט נהדר לפינה הרחוקה.

אבל גם האדומים הגיעו מוכנים והיו שותפים למשחק איכותי ושוויוני מהצפוי. ההגנה הקבוצתית עבדה טוב מתמיד, עם שמירת שטחים מדויקת שחילקה את העבודה בין השחקנים השונים. אם שון גולדברג או דור מלול מצאו את עצמם מול מגן של היריבה, תמיד הגיע שחקן קישור לחפות עליהם. המעבר מהגנה להתקפה, בעיקר במחצית השנייה, היה טוב מאוד, וכך גם ניצול המצבים הנייחים. שער השוויון הגיע לאחר בליץ של בעיטות חופשיות וקרנות בו כל ההגבהות היו מוצלחות והשחקנים ברחבה ידעו להשתחרר למצבי נגיחה.

ציון מיוחד לניסו קפילוטו

בשני המשחקים האחרונים הפועל חזרה מפיגור לשוויון בסיטואציה בה זה לא היה צפוי: בפיגור מספרי ומול יריבה שגדולה על הליגה. מי שראוי לציון מיוחד הוא הגיבור השקט של שני שערי השוויון האלה: ניסו קפילוטו. מול קרית שמונה הוא התחיל את המהלך, הצטרף לרחבה והנוכחות שלו משכה מספיק תשומת לב של שחקני הגנה כדי לשחרר את עידן שמש. מול מכבי ת"א הוא ביצע חסימה מושלמת לתאמאש בכדור הקרן, התזמון היה מושלם לרגע ההרמה ונתן לרומני את מעט המרחב שהוא היה צריך כדי להשתחרר לנגיחה. קפילוטו מסתמן כשחקן שיודע לעשות את הדברים הקטנים והחשובים לא רק בהגנה.

אני כותב בשלב בו עוד לא ברור האם הפועל חיפה הספיקה להחתים חלוץ נוסף עד תום חלון ההעברות. המשחק מול מכבי ת"א הדגיש את הצורך בכך: שחקן אחד מושעה ואחד פצוע השאירו את מימר ללא אופציות התקפיות של ממש על הספסל. השם עליו מדברים בימים האחרונים הוא מיחאי רומן, חלוץ רומני ששיחק בעבר במכבי פ"ת, אבל גם אם זה לא יסתדר יוכל לעזור לקבוצה חלוץ זול נוסף בסדר הגודל של עידן שמש, בעיקר כדי לעבות את הסגל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות