fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אתלטיקה קלה: מעיין פורמן עברה 1.90

ספורטאית השנה שעברה של "הד הקריות" פספסה בשבת בשני סנטימטרים את הקריטריון לאליפות העולם באתלטיקה קלה שתתקיים באוגוסט במוסקבה. מעיין הוכיחה שהיא חזרה לכושר מצוין
מעיין פורמן
אלופה. מעיין פורמן (צילום: נחום סגל)
מעיין פורמן
עוד שני סנטימטר והיא במוסקבה. מעיין (פורמן) שחף (צילום: נחום סגל)

מעיין (פורמן) שחף אלופת ישראל בקפיצה לגובה, החמיצה בשבת הזדמנות מצוינת להבטיח את מקומה באליפות העולם באתלטיקה קלה, שתתקיים בחודש אוגוסט במוסקבה, לאחר שפסלה בגובה 1.92 בנגיעה קלה עם העקב. פורמן השתתפה בשבת בתחרות ליגת האגודות, שהתקיימה בהדר יוסף, והפגינה יכולת פנטסטית לכל אורך התחרות. היא התחילה את התחרות בגובה 1.64 מ' ובהמשך : 1.69, 175, 1.80, 1.85, 1.90. בכל הניסיונות עברה מעיין בקפיצה הראשונה.

כצפוי בשלב די מוקדם נותרה מעיין לבדה בתחרות ואחרי שעברה 1.90 היא ביקשה שיעלו את הרף בשני סנטימטרים, במטרה לקבוע את המינימום לאליפות העולם. מעיין, שהרגישה מצוין כל התחרות, ביצעה קפיצה מצוינת ולרגע היה נידמה שהיא עברה את הרף, אבל אחרי שכל גופה היה מעבר לרף היא נגעה קלות עם העקב ברף, שהתנדנד קמעה ובסוף נפל, לאכזבתה הרבה ומאמנה אלברט פונגין.

בהמשך מעיין פסלה גם בשתי הקפיצות הבאות וסיימה את התחרות ללא הקריטריון לאליפות העולם. מעיין, שמייצגת את אגודת מכבי חיפה ומתגוררת בקרית ים, הוכתרה בעונה הקודמת בתואר ספורטאית השנה של הד הקריות. בעונות הקודמות היא קיבלה סיוע כספי מהוועד האולימפי, אבל החל מחודש ספטמבר 2012 הופסקו ההקצבות ורק האגודה שלה- מכבי חיפה תומכת בה כספית ומאפשרת לה להתאמן. יצוין בי בשנה האחרונה חלה נסיגה ביכולתה של מעיין, אך לאחרונה היא גילתה שיפור משמעותי בכושרה ובשבת הפגינה יכולת מצוינת, ולראייה התוצאה הפנטסטית בתחרות.

בתום התחרות נשמעה מעיין שמחה וגם מתוסכלת: "הוכחתי בשבת שחזרתי לכושר טוב. הרגשתי מצוין לכל אורך התחרות ועברתי כל פעם בקפיצה הראשונה. הייתי משוכנעת שאוכל לעבור את ה-1.92. לצערי נגיעה קלה עם העקב גרמה לנפילת הרף. חבל, כי אם הייתי עוברת הייתי יכולה להתפנות לעבוד בשקט לקראת אליפות העולם במוסקבה, מצד שני יהיו לי הרבה הזדמנויות בחודשים הקרובים לעבור את המינימום. אני מרגישה שבכושר הנוכחי אוכל לעמוד במשימה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות