fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסגר המכרז ל-1,042 דירות בשכונת "נאות אפק" בקרית ביאליק

נאות אפק. מבט מהאוויר | הדמיה: באדיבות עיריית קרית ביאליק
נאות אפק. מבט מהאוויר | הדמיה: באדיבות עיריית קרית ביאליק

לאחרונה הכריזה רשות מקרקעי ישראל על הזוכים בשכונת "נאות אפק" בקריית ביאליק במסגרת מחיר למשתכן. 836 יח"ד מתוך 1042 יח"ד ייבנו על ידי חברת "גיא ודורון לוי", 206 דירות נוספות ייבנו על ידי סלע בינוי, כך עולה מתוצאות המכרז. המחיר הממוצע לדירת 100 מ"ר צפוי לנוע בין 970 אלף שקלים למיליון שקלים, מחירה הממוצע של דירת 120 מ"ר ינוע בין 1.19-1.15 מיליון שקל, ואילו דירות 130 מ"ר יתומחרו סביב 1.25 מיליון שקל. מחיר זה כולל מע"מ ואת חישוב מחיר החניה, המחסן והמרפסת. במחיר זה, נמסר מהעירייה, מגולמת ההנחה של 20%  מהערכת השמאי.

תוכנית "מחיר למשתכן" שהיא פרי יוזמתה של ממשלת ישראל, בהובלת משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, באה להקל על זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה בתנאים מועדפים. התוכנית המעניקה הנחה של 200 אלף שקלים לפחות ברכישת דירה.

ההגרלות לקניית הדירות במחירים המוזלים אמורות להיערך במחצית הראשונה של 2017. על פי הערכות, תחילת האכלוס בפרויקט צפויה בתוך כשלוש וחצי שנים. אל מכרזי הדירות במתכונת מחיר למשתכן יכולים לגשת זכאים בלבד וכל הדירות שייבנו במסגרת זו  יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.

נאות אפק. מבט מהאוויר. הדמיה. באדיבות עירית קרית מוצקין
נאות אפק. מבט מהאוויר. הדמיה. באדיבות עירית קרית ביאליק

שכונת "נאות אפק" היא פרויקט משותף לקריית ביאליק ורשות מקרקעי ישראל, הכוללת 4573 יחידות דיור. היא אחת משכונות הענק הנבנות בימים אלה בישראל. השכונה נבנית משני צדי כביש עוקף הקריות. "קריית ביאליק תאכלס 16 אלף נפשות בשכונה שתוכננה לפרטים ותהיה מתחם המגורים  האטרקטיבי ביותר בצפון", אומר ראש העיריה, אלי דוקורסקי, "השכונה תציע מגוון רחב של דירות, דופלקסים וקוטג'ים, בית ספר מקיף חדש ובו 48 כיתות לימוד, מבני ציבור, שטחים ירוקים רבים, מסלולי אופניים ואפילו מחלף חדש 'ביאליק צפון' על כביש עוקף קריות, בהמשך לשדרות ח"ן".

"הקמת השכונה תעמיד לרשות זוגות צעירים ומשפחות, אפשרות לממש את הביקוש הרב לדיור בקרית ביאליק, שלא היה קיים עד כה בהיעדר היצע דירות מתאים. אני מעריך שההיצע הגדול יביא להוזלת יוקר הדיור והמחייה ואני שמח שקרית ביאליק נבחרה להוביל מהלך דרמטי זה", הוסיף דוקורסקי.

בנייני הדירות בשכונה יוקמו עד לגובה של 25 קומות. הדירות בפרויקט תהיינה בנות 4-6 חדרים והמפרט יכלול מרפסות וחניות מקורות. חברת הניהול והפיקוח ח.פ.ת מנהלת את הקמת השכונה הנבנית על מתחם של כ-1,100 דונם. בשלב זה, מבוצעות בשטח עבודות עפר חסרות תקדים בהיקפן, אשר נועדו להגביה את מפלסי הפיתוח של השכונה החדשה בכחמישה מטרים ולהניח את התשתיות למערכות מתקדמות אשר יוטמנו בתוך הקרקע, כהכנה להקמת המבנים.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות