fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המנעולים הופכים למתוחכמים"

למרות שגדל במשפחת נגרים, החליט חיים אמור, לאחר 19 שנות עבודה במספנות חיל הים ללמוד מנעולנות ומאז, הוא מנעולן וותיק שיכול להתמודד עם כל מנעול
אוהב אתגרים. אמור (צילום עצמי)
אוהב אתגרים. אמור (צילום עצמי)

הידיים של חיים אמור חיבות לעבוד, חייבות ליצור, חייבות להיות עסוקות. אמור, 41, בא ממשפחה של נגרים וכבר כשהיה נער עבד עם המשפחה בנגרייה המשפחתית וספג לתוכו את עולם היצירה והעבודה אותו הוא משלב היום בעסק המנעולנות שלו.

במשך 19 השנים האחרונות עובד אמור במספנות חיל הים. “יום אחד, בדרך לעבודה שמעתי ברדיו פרסום של קורס מנעולנים. זה הדליק אצלי משהו חדש והרגשתי שאני חייב ללמוד את זה”. כמה ימים לאחר מכן אמור כבר נרשם לקורס מנעולנות. “זה הרבה יותר מעניין ממה שחושבים בדרך כלל” הוא מספר “לומדים על מכניקה וטכנולוגיה, כל הדברים שסמויים מן העין כי הם נמצאים בתוך הצילינדר בדלת ובדרך כלל לא חושבים עליהם, אבל יש המון מחשבה על הדברים האלה, על איכות החומרים, ההרכב שלהם, יכולות ההגנה, המורכבות של כל החלקים הנעים, זה עולם נסתר ומרתק שמחייב אותך להפעיל את הראש”.

היתרון של אמור הוא הרקע שלו בייצור רהיטים “ברהיטים צריך לדייק באופן מוחלט במידות, לחשוב איך זה יראה בבית הלקוח, לתכנן ולדעת מראש מה תהיה התוצאה, צריך לדעת להפעיל את הראש ולהיות יצירתי. ככה זה גם במנעולים, יש המון סוגים ומורכבויות שונות, חברות שונות שמייצרות מנעולים שונים, צריך לדעת מה יהיה השימוש שלו וכיצד הוא ישתלב בעיצוב. זה תחום שבו כל הזמן צריך ללמוד ולהתפתח כי המנעולים נהיים מתוחכמים כל הזמן אז תהליך הלמידה נמשך כל הזמן”.

אמור, שמספק גם שירותי פריצה לבתים ולכלי רכב מעיד על עצמו: “אני אוהב אתגרים וככל שהמנעול מסובך יותר ככה אני יותר נהנה להתעסק איתו. כשאני מוזמן לתקן תקלה במנעול או לפרוץ אותו, אני קודם כל לומד אותו ומנסה למצוא את הבעיה ולתקן אותה. עולם המנעולנות זה עולם שבו האנשים שעוסקים בו שומרים על שקט ולא מגלים את הסודות המקצועיים שלהם ולכן מבחינתי כשאני מגיע למנעול שלא פגשתי לפני כן אני מתייחס לזה כמו לאתגר”.

אוהב אתגרים. אמור (צילום עצמי)
אוהב אתגרים. אמור (צילום עצמי)

מניסיונו נותן אמור עצה לכל מי שנכנס לבית חדש. “דבר ראשון להחליף צילינדר, במיוחד כשנכנסים לבית חדש. המפתחות כבר היו אצל שלושה-ארבעה קבלני משנה לפחות ולא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ולגלות שמישהו פרץ לבית באמצעות המפתח המקורי. היום יש מנעולים מאוד מתוחכמים וכל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו כולל מנעולים ביומטריים שפועלים עם טביעת אצבע ואפליקציות שמופעלות מהטלפון הנייד”.

עם זאת, אמור החליט להוסיף צבע לעסק והוא הכניס תחום חדש של ציפוי דלתות, מקררים ומדיחי כלים, ציפוי מקררים בציפוי מגנטי, מה שהופך אותן לפריט עיצובי שניתן לשנותו בכל עת. הרעיון הוא פשוט אך מבריק. אמור מגיע לבית הלקוח ולאחר שמחליטים על עיצוב הוא לוקח את המידות ומכין אותו. “זה יכול להיות כל דבר” הוא מסביר “יכול להיות מקרר שרוצים לשים עליו צבע אחיד או איזה עיצוב משוגע, זה יכול להיות גם תמונה משפחתית, תמונת נוף או עיצובים מתוך הקטלוג. זה הופך את המקרר מפריט טכני לפריט עיצובי שיכול לשנות את כל העיצוב של המטבח ולהעיר אותו לחיים”.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות