fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המגמה: "עלייה זוחלת במחירים"

"תקופה של דשדוש שנקודת השינוי הוא החלת חוק המע״מ, וגמר מבצע צוק איתן", מסביר עדין סעדייב הבעלים של תיווךריצ' נדל"ן בקרית מוצקין. ירידה בביקושים לדירות להשקעה בקריות
קרית מוצקין. צילום באדיבות העירייה
עדין סעדייב, ריצ' נדל"ן
עדין סעדייב, ריצ' נדל"ן (צילום: עצמי)

תקופת מבצע צוק איתן הותיר את שוק הנדל"ן במצב של קיפאון זמני. בעונת הקיץ יש שיא של ביקושים ורכישות של דירות חדשות ויד שנייה לצד שוק השכירות בקריות שנמצא בשיא של כל הזמנים נכון למחצית הראשונה של שנת 2014. הקיץ הזה שונה.

עדין סעדייב בעלים של תיווך ריצ' נדל"ן בקרית מוצקין מסביר המגמה המסתמנת לפחות בקריות הינה עלייה זוחלת במחירים המפורסמים למכירה, וביקושים קיימים אולם לרוב רחוקים ריאלית מהישג ידם לעומת דרישותיהם של הרוכשים. המתנה לחוק המע״מ מצד קונים ומוכרים.

סעדייב: "זו תקופה של דשדוש שנקודת השינוי שלה תהייה החלת חוק המע״מ וגמר מבצע צוק איתן. עם תחילת מבצע צוק איתן אנו עדים לירידה חדה בביצוע עסקאות בל בעיות פסיכולוגיות וכלכליות שנובעים מהתקופה הנוכחית. בדרך כלל מתאפיינת תקופה זו בביקוש גבוהה שנובע ממספר פרמטרים בראש ובראשונה הרצון לסגור מקום שמשפיע גם על עתיד המשפחה בתעסוקה ומקומות חינוך לילדים. פרמטר נוסף ומרכזי הוא ההתחייבות לפינוי הדירה בזמן.

פרמטר נוסף שמשפיע על מגמת הירידה בביצוע העסקאות הוא חוק המע״מ שעדיין לא הגיע לידי מימוש. חוק זה גרם להרבה זוגות צעירים הרואים עצמם עומדים בקריטריונים להמתין עד החלתו על מנת לממש את החוק בהנחות נדל״ן למגורים בפרויקטים חדשים.

בפועל ככל שהחוק מתעכב הוא יפגע בזוגות הצעירים בעליית המחירים בשנה האחרונה ובתוכניות לקניית דירה. מצד שני החלת החוק לאו דווקא תיטיב בצורה משמעותית עם שוק הנדל״ן מכיוון שביקושים בסבירות גבוהה ייקרו את מחירי הדירות בפרויקטים חדשים לבנייה למגורים עליהם מיושם החוק".

 "אין כרגע מציאות"

רוב ערי הקריות נמצאים בשיא של ביקושים לדירות קטנות להשקעה. גם כאן מצביע סעדייב על ירידה משמעותית בביקוש. "חוג המשקיעים וההשקעות במגמת ירידה מתמשכת משלל סיבות אבל בחלקן גם רוכשי המציאות כבר לא מוצאים דירות זולות מאד להשקעה. תשואה שעומדת על 5-6 אחוזים לשכירות הינה סבירה מקובלת. לפני שנתיים דיברנו על 8 אחוז ובהסתכלות של שנתיים נוספות אחורה לעיתים עשרה אחוז ויותר.

בהתייחס לגובה המחירים הינם בקו עלייה זוחל למרות שמוכרים בעלי מוטיבציית מכירה יתפשרו ולעיתים משמעותית על המחיר בכדי לסגור עסקה. חשוב לציין כי רמת המחירים המפורסמים למכירה הינם באופן כללי גבוהים ולעיתים גבוהים מאד לעומת מחירי השוק הבסיסיים ומחירי סגירת העסקאות. בהתייחס ללקיחת משכנתאות הריביות נמוכות ומאפשרות לקיחת משכנתאות מקסימליות לקניית נכס", מסכם סעדייב.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות