fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: קשיי הקליטה של ה-VAR

רוצים לעצור את מכבי חיפה אחרי רצף ארוך ללא הפסד? אין בעיה, כל מה שצריך זה פשוט לקרוא לבני יהודה
"אני מגיע עם מוטיבציה גדולה לעונה הבאה". ארנסט מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין
"אני מגיע עם מוטיבציה גדולה לעונה הבאה". ארנסט מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין

כשאריק בנאדו מונה למאמן מכבי חיפה, אי שם באמצע נובמבר 2012, הוא סיים בתיקו מאופס מול סכנין ומיד יצא לסדרה מרשימה של עשרה משחקים נוספים, בהם תשעה ניצחונות. ומי עצרה את הריצה ההיא של מכבי חיפה? בני יהודה, שניצחה בבלומפילד את מכבי חיפה 2-0. בנאדו והשחקנים שלו יצאו שוב לריצה של עשרה משחקי ליגה, עד ששוב פגשו בבני יהודה, שניצחה 2-1. אם נוסיף לזה גם את הפסד האליפות האכזרי בעונת הכוכבית, נגלה שאין היום בליגה קבוצה שמצליחה "להרוס" למכבי חיפה כמו בני יהודה.

בשבת פגשה מכבי את בני יהודה ויוסי אבוקסיס, שעלה כהרגלו במערך צפוף של 5-4-1, וחיכה לשחקנים של מרקו בלבול כדי לתפוס אותם במתפרצות, לעומת בלבול שהחליט, כמו במשחק הבית הקודם מול סכנין, לשחק 4-3-3, כשמנואל איטורה מקבל הופעת בכורה בהרכב. הבעיה עם איטורה הייתה שהוא משחק על המשבצת של נטע לביא, וכך מצא את עצמו לביא מנסה לנהל את המשחק של מכבי, יחד עם מוחמד אבו פאני, ללא שום הצלחה. בני יהודה שלחה שלושה שחקנים לסגור את קארים פריי ובזה בערך נגמרה ההתקפה של מכבי חיפה. בני יהודה לא הייתה צריכה אפילו לצאת להתקפה מסוכנת, אלא לחכות לטעות בהגנה של מכבי שאפשרה לסילבסטר להבקיע מקרן, אבל עם כל הכבוד ל-1:0, מה שלמעשה גמר את המשחק היה ה-VAR.

פנדל ואדום? נו, באמת

בדקה ה-42 ארסנט מאבוקה הרחיק כדור ברחבה, ובהמשך התנועה ברגל פגע בדולב חזיזה. השופט הלך לבדוק את המקרה ב-VAR ואחרי ארבע דקות החליט שלא רק שהגיע לבני יהודה פנדל, אלא שהפגיעה של מאבוקה בחזיזה הייתה מכוונת, ושלף למגן הימני של מכבי כרטיס אדום. בני יהודה הבקיעה את השני, ובזה נגמר המשחק. אז נכון, אלו חבלי הקליטה של המערכת, ובסופו של דבר כשהיא תתייצב היא בהחלט תעזור למנוע כל מיני דברים שאנחנו מאוד לא רוצים במגרש, כמו התחזויות למשל, אבל לפעמים שופט צריך להפעיל גם את חוק ההיגיון. אם שחקן הרחיק כדור ורק אחר כך פגע בשחקן יריב שהגיע לאזור בריצה, איך יכולה להיות פגיעה מכוונת? הרי מאבוקה קודם כל הגיע לכדור, אז איך אפשר לחשוד בו שהוא הגיע כדי לפגוע בשחקן יריב? לטעמי לא היה שם שום דבר, ואם השופטים יתחילו להרחיק כל שחקן שילך לכדור ובהמשך התנועה יפגע ביריב, יישארו בכל משחק ארבעה שחקנים בכל קבוצה, אבל נניח והשופט הגיע למסקנה שהיה שם פנדל, מדוע לשרוק אדום ולסיים את המשחק? פנדל הוא לא עונש מספיק חמור? למזלה של מכבי יש עוד מספיק זמן והיא עדיין בעמדה מצוינת להגיע לאירופה, אבל היא תאלץ להסתדר ללא מאבוקה עוד שבועיים במשחק החוץ מול מכבי תל אביב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות