fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבצני הקורונה

צ'רקס שם לב לתופעה שגדלה בעקבות הקורונה בחודשים האחרונים, הקבצנים בצמתים העירוניים. האם הקורונה אשמה? או המדינה?
קבצנים בצמתים וברחובות העירוניים | צילום: pexels-seven

הקורונה הביאה בעקבותיה גל של נזקים חברתיים, חלקם סמויים מהעין. שמתי לב לאחרונה שמספר הקבצנים בצמתי הקריות גדל ואולי אפילו הוכפל. כל צומת קבצן אחר וסיפור אחר. בדרך כלל אני מתמקד בקבצן אחד, זה שליד צומת הצריף ופעם בשבוע תורם לו כמה שקלים, שמא יחסר לבן אדם כסף לאוכל בשבת.

למדתי גם לזהות את אלו שמושיטים את ידם ומתחננים לאוכל, אבל הם פייק לחלוטין ובכסף הם הולכים לקנות כרטיסי הימורים, כאשר הציבור מושיט יד, הוא מקווה שהרווחה תעשה את עבודתה, אבל לפעמים זה לא מסתייע.

באחד הצמתים, ביום שישי, ראיתי בחור כבן 30 גבוה ונמרץ, אחד שלא עושה הצגות ומבקש נדבה של כמה שקלים. בפעם השנייה שנתקלתי בו הוצאתי שטר של 20 שקל ונתתי לו ואולי בכך רכשתי את אמונו.

שבוע אחר כך כבר ביקשתי תמורה לטוב ליבי ושאלתי אותו איך זה שגבר נאה ומרשים שכמותו התגלגל לרחוב. בתחילה חשד שמדובר במישהו מהרשויות, אבל לאחר מכן אמר לי שזה עקב הקורונה.

חזרתי ושאלתי, האם חלה?

השיב לי שהתרסק כלכלית. אשתו עובדת, החובות כבדים וצריך להאכיל תינוק בבית. ועד שימצא פתרון הוא מקושש בצמתים, מביא סוג אחר ומפתיע של פרנסה הביתה.

יכול להיות שהוא שיקר לי ויכול להיות שלא, הרי בינינו, בן אדם עומד בצומת ופושט יד, כמה קשה ונמוך המצב הזה, בין אם מדובר בסיפור אמיתי או בדיה. אני נוטה להאמין לו ומקווה שמצבו ייטב, כך או כך, להערכתי, בעקבות המשבר הכלכלי, התרסקות העסקים הקטנים והבינוניים והאבטלה שהיא לכשעצמה מחלה חברתית ממארת.

יש סיכוי שיותר ויותר אנשים יגיעו לצמתים והתופעה הזו תלך ותגבר, ומן הראוי שמוסדות הרווחה בכל עיר וגם בקריות יצאו לשטח ויראו כיצד ניתן לעזור, שהרי מעבר למחלוקות, כולם בני אדם ומצווה עלינו להיות רחמנים בני רחמנים, גם אם לפעמים נרגיש פראיירים לרגע.

 

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות