fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצריף והמשחתת

צ'רקס נזכר בשמועה שהגיעה כי ישראלים תפסו בשבי משחתת מצרית באוקטובר 56, הסיפור רץ מפה לאוזן והוא לא היה יכול להישאר אדיש ורץ עם חבריו לים כדי לחזות באירוע הענק. 
חוף הים בקרית חיים (צילום: דורון גולן)
חוף הים בקרית חיים (צילום: דורון גולן)

אני מסתובב בקריות, נדהם מהמגדלים שצמחו לאחרונה, בתים רבי קומות, ונזכר שפעם, בעבר, היית יכול לראות מצריף קריית חיים, מבית חד קומתי מהגג, את נוף הים.

החוויה הראשונית של חיפוש בים מהקומה השנייה הייתה בזמן מבצע סיני באוקטובר 56. הגיעה שמועה שהישראלים תפסו בשבי משחתת מצרית, שמה של המשחתת היה אבראהים אל-אוול. הסיפור רץ מפה לאוזן.

השכן שלי, שהיה ידוע בכינוי גרישה מספר הבדיות, נשבע לי שהוא רואה איך גוררים את המשחתת לחיפה, ומיד אנחנו, הילדים וחבורת הורים איתם כדבוקה גדולה, רצנו בכל כוחותינו לשפת הים לחזות באירוע הענק.

את המשחתת לא ראינו, אבל היום כל אחד זוכר ומוכן להישבע, כולל אני, שראינו גם ראינו. לימים הוסב שמה של המשחתת לאח"י חיפה והיא שירתה בחיל הים עד שיצאה לגמלאות וטובעה. ואם הזכרתי את הצריף בצומת קריית חיים-ביאליק, נדמה לי שזהו הצריף הכי מפורסם בתולדות מדינת ישראל, אחרי הצריף של בן גוריון בשדה בוקר.

יש הרבה גרסאות למי שבנה או יותר נכון הקים את הצריף. לאחרונה קיבלתי מידע מגורם די מוסמך שטען שאת הצריף הקים בשנת 1933 יהודה בורובסקי. הצריף היה ירוק והוא נועד להיות מקום מנוחה ושתיית קפה לנהגי אגד.

עד היום חנות הפרחים והמזנון של דוד אדרי בצומת נקראים הצריף, כמו שאמרנו, טוב שם טוב משמן טוב. ויש גם תוכניות להרוס את המבנה הנוכחי ולהקים יחד עם הבתים הסמוכים, לפי סעיף של פיצוי בינוי, מרכז חדש.

אני בטוח שגם אז המקום יקרא הצריף. ולהזכיר כמובן שהוקם ב-1933 על ידי יהודה בורובסקי מראשוני קריית חיים.

 

 

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות