fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלום של כל קרייתי

צ'רקס יודע שראש עיריית קרית ים חולם על מרינה שתעזור לכלכלה בקריות ובמיוחד לתיירות הכל כך חשובה. אך הוא מבין שבשביל שזה יקרה צריך לנצח את הבירוקרטיה והשמרנים, ויפה שעה אחת קודם.
חוף זבולון בקרית ים | צילום: דורון גולן

בחול המועד של פסח הוצפה חיפה רבתי בתיירים רבים מכל חלקי הארץ. תשומת לב ראויה היא כמות התיירים החרדים שהגיעו למלון בטירת הכרמל.

אם לפני שנים מישהו היה אומר שיקום שם מלון, היו חושבים השומעים שמדובר בבדיחה גרועה, והנה יש מלון בטירה ויש אורחים מירושלים, ממודיעין וממקומות אחרים, והם פשטו על האטרקציות של הצפון, יערות הכרמל, שמורת עין אפק, עמק יזרעאל והגלבוע ומעגן השייט בקישון.

ואם הזכרנו אטרקציות ומעגנות, מפליאה בעיני העובדה שעד היום לא הקימו מרינה בקרית ים. אני יודע שהקמת מרינה דורשת הון עתק ולצערי חשבון הבנק שלי לא מאפשר לי להשתתף ולקחת חלק בפרוייקט מהסוג הזה, אבל תחשבו ברצינות, קריית ים בדיוק באמצע המפרץ בין עכו לחיפה מקימה בעזרת יזמים פרטיים מרינה משולבת בבתי מלון.

זה יכול להזניק את המקום קדימה, לעורר ענין, מקומות עבודה ותיירים שיזרימו כסף ויתרמו לכלכלה של קריית ים בפרט ושאר הקריות בכלל. תחשבו על מעגנה שיש בה ספורט ימי לחינוך, כמה זה יתרום לנוער הקרייתי שתמיד היה בחיבור עם הים התיכון.

באי איסקיה שבאיטליה יש מעל ל- 80 אלף תושבים, יותר מרינות מאשר בכל מדינת ישראל. מרינות מניעות כלכלה תיירותית. אני זוכר שעיר הנופש קמר בטורקיה הייתה כפר דייגים קטן עד שבנו שם מרינה והפכו אותה לפנינת תיירות שוקקת רוב ימות השנה.

אני יודע שראש עיריית קריית ים רוצה מרינה ואני חושב שממשלת ישראל הבאה שתקום חייבת לעזור ולדחוף בעניין, במיוחד משרדי התחבורה והתיירות.

אני מאמין בפרויקט הזה ואני מקווה שיקרום עור וגידים לטובת כולנו. אני יודע שצריך לנצח את הבירוקרטיה והשמרנים, אבל הדבר אפשרי וכדאי, ויפה שעה אחת קודם.

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות