fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עד היום אני לא מאמין שאני בעצמי עשיתי את כל זה"

הילד השובב ("פושטק", כהגדרתו), שהיום מעצב את שיערן של אגם בוחבוט ושל אושיות נוספות בביצה התל אביבית, התחיל את דרכו כחופף במספרה בקריות. עוד בגיל צעיר הוא סימן את היעד, ובעבודה קשה מסביב לשעון גם הצליח לכבוש אותו * עידן בקשי מתמרן היום בין צילומי קמפיינים למותגים נחשבים לבין עבודתו כמסרק כלות, נהנה מכל רגע ומוכיח שחלומות נועדו כדי להגשים אותם. גם אם באת מהפריפריה
על קו תל-אביב קריות. עידן בקשי | צילום: גיא דניאלי
על קו תל-אביב קריות. עידן בקשי | צילום: גיא דניאלי

כאשר עידן בקשי, 26, מקרית מוצקין עשה לחברותיו תסרוקות עוד בכיתה ח', הוא לא תיאר לעצמו עד כמה רחוק הוא יגיע. הוא עזב את הקריות לבדו לעיר הגדולה בתקווה להגשים את החלום בגדול, והיום הוא ממשיך לכבוש פסגות בעולם עיצוב השיער. כשהוא מדלג בין צילומי קמפיינים לעדיקה לעיצוב שיערה של אגם בוחבוט (וזו רק תחילת הרשימה), הוא עדיין מתקשה להאמין שאת כל זה הוא עשה בעשר אצבעותיו. סיפור על הגשמת חלומות.

עיצוב שיער במקום שיעורי בית

תחילה, גילוי נאות. אני הייתי אחת מאותן הילדות שהתחננו בפני בקשי שיעשה להן פן אי שם בשלהי שנותינו בחטיבת הביניים. הוא אמנם שמח על כל הזדמנות שהייתה לו לעסוק בעיצוב השיער, אך הדבר לא תמיד היה מובן מאליו עבורו.

"אפשר לומר שהייתי ילד פושטק, מאוד שובב, אבל תמיד הייתה לי משיכה לשיער", הוא מעיד על עצמו, "אהבתי להתעסק בשיער של חברות שלי ולנסות לעשות להן תסרוקות. בכיתה ז' חברה מאוד טובה שלי איחרה לאירוע, ואני עשיתי לה פן. זו הייתה הפעם הראשונה, ומאז לא הפסקתי".

"ניסיתי כמה פעמים את מזלי בחו"ל". עידן בקשי | צילום: תום עמוס
"ניסיתי כמה פעמים את מזלי בחו"ל". עידן בקשי | צילום: תום עמוס

בלי ללמוד את התחום, בקשי הבין עוד בגיל צעיר שיש לו כישרון. הוא עשה פנים לשכנות, לקרובות משפחה ולכל מי שרק חפצה. הוא מספר: "עשיתי פנים לכל מי שרק רצתה. מכל אחת שהגיעה אליי למדתי עוד משהו, וכך התחלתי לצבור ניסיון, אבל רציתי לקחת את זה צעד קדימה. בכל פעם לאחר בית הספר הייתי רץ לסלוני כלות ומספרות באזור, מבקש רשות לשבת ופשוט להסתכל כיצד מעצבי השיער עובדים. ההורים שלי לא ידעו שבמקום לעשות שיעורי בית הלכתי ללמוד לעצב שיער. בכיתה ח' כבר נכנסתי לעבוד במספרה הראשונה בתור חופף. הייתי צופה בספרים איך הם עושים תסרוקות ולומד מהם מה שאפשר. כשהרגשתי שלקחתי מספיק כלים עברתי למספרה הבאה. מכל בעל מספרה למדתי והפכתי את זה לידע שלי".

"עשיתי פנים לכל מי שרק רצתה. מכל אחת שהגיעה אליי למדתי עוד משהו, וכך התחלתי לצבור ניסיון. הייתי צופה בספרים איך הם עושים תסרוקות ולומד מהם מה שאפשר. כשהרגשתי שלקחתי מספיק כלים עברתי למספרה הבאה. מכל בעל מספרה למדתי והפכתי את זה לידע שלי"

בקשי למד את המקצוע ביצירתיות והמשיך לעבור בין מספרה למספרה ברחבי הקריות. "בשנה אחת עבדתי בחמש מספרות, רציתי ללמוד כמה שיותר. ידעתי שאני מאוד רוצה לעסוק במקצוע הזה, אבל התביישתי לבקש מההורים ללכת וללמוד את זה באופן מקצועי, אז הייתי צריך לאלתר. ידעתי שזו הוצאה כלכלית לא קטנה ולא רציתי לבקש סכום כזה. התביישתי גם בגלל הנטייה המינית שלי, לא ידעתי איך הם יקבלו את זה. לילד פריפריה לא פשוט לצאת מהארון".

הוא המשיך לצבור ידע ולרגע לא ויתר על החלום שלו. הוא יצר קשרים בתל אביב והחליט לנסות את מזלו בתעשייה המקומית.

סטאז' על עדן בן זקן

"לפני שהתגייסתי, חברתי לגילי אלגבי, שעוסק בסטיילינג, איפור ושיער. הייתי נוסע לתל אביב ברכבות. לפעמים הוא היה נותן לי עבודות בתור אסיסטנט שלו. העבודה הראשונה שהוא נתן לי בתור אסיסטנט הייתה עם עדן בן זקן בצילומי הקליפ הראשון שלה אחרי הפריצה ב'אקס פקטור', וככה התחלתי לאט לאט ליצור קשרים".

נעמי אליאב ועומר נודלמן ל-FIX | עיצוב שיער וצילום: עידן בקשי
נעמי אליאב ועומר נודלמן ל-FIX | עיצוב שיער וצילום: עידן בקשי

את העבודה הקשה להגשמת החלום קטע השירות הצבאי, אבל בקשי הוא לא אחד שמוותר בקלות. "בהתחלה התגייסתי לשירות קרבי שקטע את כל העשייה שלי. התגייסתי לפלוגה מעורבת עם לוחמות. החבאתי מחליק שיער, ובהפסקות הייתי עושה להן תסרוקות. פעם, אפילו השאירו אותי שבת. ידעתי שזו התשוקה שלי ופשוט חיפשתי כל הזדמנות לעשות את זה. אחרי שנה וחצי עברתי לתפקיד מינהלי, והמפקדת שלי, שמאוד רצתה לעזור לי, נתנה לי לצאת מדי פעם לעבודות. הכרתי את מעצב השיער אסי שדה, שעזר לי להגיע לעבוד בתור אסיסטנט בהפקות גדולות כמו 'הכוכב הבא' ו'בית ספר למוזיקה'".

"ידעתי שאני מאוד רוצה לעסוק במקצוע הזה, אבל התביישתי לבקש מההורים ללכת וללמוד את זה באופן מקצועי, אז הייתי צריך לאלתר. ידעתי שזו הוצאה כלכלית לא קטנה ולא רציתי לבקש סכום כזה. התביישתי גם בגלל הנטייה המינית שלי"

לבקשי חשוב להדגיש שלא הכל קרה כבמטה בקסם. על מנת להגיע להפקות הנחשקות, הוא נאלץ לעבוד קשה. הוא מספר: "הייתי אסיסטנט של מעצבי שיער בכירים בתעשייה. הסרתי מעליי את כל האגו וחוסר הנעימות ושלחתי הודעות לכולם באינסטגרם, עד שמישהו היה עונה לי. הייתי אומר שיש לי תיק עבודות מאוד גדול ומכובד, כשבפועל כל מה שהיה לי הוא הניסיון שצברתי בקריות. אבל כשאנשים היו נותנים לי הזדמנות, לא הייתי מאכזב אותם. וככה היו מזמינים אותי שוב, ולאט-לאט הכירו אותי יותר".

התחושה הזו של לשמח כלה

אך בקשי לא נעצר בהפקות. עוד בהיותו בשירות הצבאי, התנסה בעיצוב שיער לכלות, וכבר אז התאהב בתחום ובתחושת הסיפוק. "הייתי לוקח המון חופשות, כדי לשהות במחיצת מעצבי שיער לכלות, רק כדי לצפות בהם עובדים. בגיל 20 כבר עיצבתי שיער לכלה בעצמי. בשביל ילד בן 20 זה היה דבר מטורף. אתה מסרק אותה ליום הכי גדול בחייה. התאהבתי בתחושה הזו של לשמח את הכלה ביום כל כך חשוב בשבילה, לגרום לה להיראות הכי טוב ולשמוח, זו תחושת סיפוק אדירה. אני רוצה להיות כמה שיותר שמח בשבילן ולתת להן את ההרגשה הכי טובה שיש".

"הייתי אסיסטנט של מעצבי שיער בכירים בתעשייה. הסרתי מעליי את כל האגו וחוסר הנעימות ושלחתי הודעות לכולם באינסטגרם, עד שמישהו היה עונה לי. הייתי אומר שיש לי תיק עבודות מאוד גדול ומכובד, כשבפועל כל מה שהיה לי הוא הניסיון שצברתי בקריות"

כשהשתחרר מהצבא, החל בקשי לעסוק במקצוע במשרה מלאה. הוא עבד לילות כימים מסביב לשעון: "יומיים אחרי השחרור כבר עברתי לתל אביב. לא חשבתי פעמיים. זו אמנם הייתה שנה מאוד קשה עבורי, נכנסתי למינוסים בבנק, רק כדי להצליח. רציתי להגשים את החלום התל אביבי של להיות 'מישהו'. עשיתי המון עבודות בחינם בשנה הזאת, הגעתי לכל מיני סלבס והצעתי להם את השירותים שלי ללא תשלום. ההורים שלי מאוד עזרו לי בתקופה הזאת ותמכו בי מאוד. הם ידעו שאני רוצה להגשים את החלום שלי והם רצו את זה בשבילי. היה לי חשוב להכיר כמה שיותר אנשים וליצור כמה שיותר קשרים. בגיל 21 כבר עשיתי את הקמפיין הראשון שלי".

העבודה הקשה השתלמה. בקשי התברג לעבודות בתצוגות אופנה גדולות ובקמפיינים מובילים. במקביל, הוא חזר לשתי אהבותיו הגדולות: עיצוב שיער לכלות והקריות.

מתוך הקמפיין של ADIKA | עיצוב שיער וצילום: עידן בקשי
מתוך הקמפיין של ADIKA | עיצוב שיער וצילום: עידן בקשי

"באותה התקופה התחלתי לעבוד בסלון כלות מאוד גדול בתל אביב. למדתי שם טכניקות ושיטות חדשות, דבר שפתח אותי יותר לעולם האופנה. עשיתי שערים ב'פנאי פלוס' וקמפיינים של רנואר, דלתא, זברה ועוד. ככל שעבדתי ביותר הפקות ועם אנשים יותר מוכרים, הזמינו אותי ליותר עבודות כאן, בקריות. לקריות יש פינה מאוד חמה בלב שלי, ומבחינתי, הן תמיד הבית".

כשהתחיל לצבור עוד ועוד לקוחות ולאחר שכנה בסלון הכלות, החליט בקשי לצאת לדרך עצמאית. "הרגשתי שאני בשל לצאת לדרך עצמאית. זה היה מלווה בלחצים רבים, כי פתאום כל האחריות מוטלת על הכתפיים שלי ויש לי הזדמנות אמיתית להראות את האמנות שלי. ברגע שהעבודה הראשונה עברה בשלום, כל הלחץ נעלם. לאט-לאט התחלתי להאמין בעצמי יותר, למרות שעד היום אני לא מאמין שאני בעצמי עשיתי כל זה. פתאום הזמינו אותי כלות מכל הארץ. קראו לי לקמפיינים והפקות בזכות עצמי. עבדתי עם גיא פינס ובתוכניות נוספות של קשת, חברתי לאגם בוחבוט, ואני מעצב השיער שלה כבר שלוש שנים, משם הגעתי לעבוד עם עדי ביטי, אנה זק, שיר אלמליח, מגי אזרזר ויש עוד".

"פתאום הזמינו אותי כלות מכל הארץ. קראו לי לקמפיינים והפקות בזכות עצמי. עבדתי עם גיא פינס ובתוכניות נוספות של קשת, חברתי לאגם בוחבוט, ואני מעצב השיער שלה כבר שלוש שנים, משם הגעתי לעבוד עם עדי ביטי, אנה זק, שיר אלמליח, מגי אזרזר ויש עוד"

גם כשההצלחה הגיעה, הוא לא נח על זרי הדפנה, ולאחר שהתנסה במספר הפקות בחו"ל, החל ללמד אחרים. הוא מספר: "ניסיתי כמה פעמים את מזלי בחו"ל, לפעמים הצלחתי ולפעמים נשברתי, אבל בסופו של דבר תמיד חזרתי הביתה. היו לי עבודות בלוס אנג'לס, בהודו, בפירנצה ובברצלונה. בער בי להעביר הלאה את הדברים שלמדתי. בתחילת הדרך ניסיתי לעשות כיתת אמן של 20 תלמידים בדירת הגלריה הקטנה שלי בתל אביב. זה היה בחינם לחלוטין, רציתי לראות איך זה עובד, ואם יש ביקוש לדבר הזה. היום אני מלמד בכמה מכללות של איל מקיאג'".

היום בקשי נמצא לא מעט על קו תל אביב-קריות, מנסה לשלב בין העבודה עם הכלות הרבות, הקמפיינים והכוכבות שהוא מלווה. "היום אני נהנה לעבוד מסביב לשעון ולשמח אחרים. עשיתי קמפיינים קצת יותר גדולים כמו עדיקה וגולף. אני ממשיך לעבוד עם כלות ואני נהנה מכל רגע. אני כל כך מאושר לראות את הפנים המרוצות של הלקוחה כשאנחנו מסיימים, זה הרגע שבשבילו אני עושה את זה. אני נהנה ליצור, ומבחינתי זו האמנות שלי".

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות