fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגת האלופות: האימפריה מכה שישית

כשיורגן קלופ הגיע לליברפול הוא הבטיח שתוך 4-3 שנים ליברפול תזכה בתואר גדול, הבטיח, וקיים בענק
מטריף את ליברפול. יורגן קלופ בפורטרט ענק על חומת אנפילד | צילום: איסר רביץ
מטריף את ליברפול. יורגן קלופ בפורטרט ענק על חומת אנפילד | צילום: איסר רביץ

כימיה היא דבר הפכפך. לפעמים דברים נדבקים ולפעמים קצת פחות, אבל השידוך בין יורגן קלופ, המאמן הגרמני, חובב הבי מטאל, לבין ליברפול, כאילו נכתב מלמעלה. קלופ לא מסתתר מאחורי קלישאות, חי את המשחק ושחקנים פשוט מתים עליו ומוכנים להתאבד על המגרש בשבילו, והיכולות האלה קונות גם את האוהדים. אבל להגיד שקלופ הוא רק אשף תקשורת יהיה כמובן עוול גדול לאחד ממוחות הכדורגל המבריקים אי פעם. קלופ שיכלל בגרמניה שיטת לחץ כדי להתמודד עם יריבות עדיפות, ובנה תוך שלוש עונות בליברפול קבוצה שנחשבת על ידי רבים לטובה ביותר בעולם. ואת זה הוא עשה בלי מסי ובלי רונאלדו ואפילו בלי תקציב גדול במיוחד. בתחילת העונה ליברפול רכשה שחקנים בכסף גדול, אבל אלמלא המכירה של פיליפה קוטיניו לברצלונה זה לא היה קורה. קוטיניו אגב עזב כדי לזכות בליגת האלופות. צחוק הגורל הוא שדווקא הוא שיחק ב-4:0 המדהים של ליברפול על ברצלונה בחצי הגמר.

קלופ לא היסס ונתן לטרנט ארנולד הצעיר לפתוח דווקא באולד טראפורד במשחק מול יונייטד, וקיבל אחרי שנתיים את אחד המגינים הימנים הטובים בעולם, ששבר את שיא הפרמיירליג בבישולים. וזה עוד כלום לעומת המגן השמאלי אנדי רוברטסון, שירד ליגה עם האל סיטי, וחודשיים היה ביציע עד שלאט לאט נכנס לעניינים בעונה שעברה והעונה הוא כבר וורלד קלאס לכל דבר. את ג'יני ווינאלדום קלופ הביא מניוקאסל, שירדה ליגה, ואת סאדיו מאנה הוא שלף מסאותהמפטון. אפשר להמשיך ככה ולעבור על כל השחקנים של ליברפול, שאת כולם הוא שדרג ללא יוצא מהכלל ואם לפני כמה שנים לליברפול היה חסרון בולט באיכות לעומת אריות היבשת, היום היא כבר במקום אחר, כשיש לה לא מעט שחקנים שנחשבים בטופ העולמי בעמדה שלהם. למשל, וירג'יל ואן דייק, שהגיע בסכום שיא לבלם מסאותהמפטון. קלופ התעקש אך ורק עליו והיה מוכן לחכות חצי שנה עד שליברפול תצליח לסכם עם סוטון על מחיר של 75 מליון פאונד. ואן דייק התגלה כסנסציה, והיום הוא נחשב לבלם הטוב בעולם. ב-64 משחקים רשמיים העונה אף שחקן לא הצליח לעבור אותו בכדרור.

אליסון – קאריוס: יחי ההבדל הקטן

לקינוח, אחרי הגמר המאכזב בעונה שעברה מול ריאל, כשלוקאס קאריוס חירב במו ידיו את המשחק של ליברפול, קלופ הבין שנשארה עוד לבנה בחומה שזקוקה לחילוף והביא מרומא את אליסון, שוערה של נבחרת ברזיל. אליסון עצר בדקות האחרונות בצורה נהדרת מול נאפולי בנצחון שהעלה את ליברפול לשמינית הגמר, הפגין משחק פשוט הירואי ב-0:4 מול ברצלונה והיה גם המצטיין בגמר הנוכחי. ליברפול מנצחת את טוטנהאם 0:2 במשחק חלש, ביחס לרמה ששתי הקבוצות הרגילו אותנו העונה, אבל זה לא ממש משנה לאף אחד. עם סגל צעיר, מלא בכוכבים ובמוטיבציה, ליברפול כאן, והיא לא מתכוונת ללכת לשום מקום, ותסמכו על קלופ שכבר מתכנן את העונה הבאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות