fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מצטיין העונה של מכבי חיפה – מרקו בלבול

מכבי חיפה סיימה את העונה הסדירה בניצחון חשוב בחוץ מול ק"ש ובמקום השני. קשה לבחור את השחקן הבולט עד עכשיו, אבל קל מאוד לבחור מי המצטיין הגדול
החזיר את מכבי חיפה לחיים. מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטין
החזיר את מכבי חיפה לחיים. מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטין

כשמרקו בלבול קיבל את מכבי חיפה היא הייתה במקום העשירי עם ארבעה נצחונות ושישה הפסדים. שניים עשר משחקים אחרי ומכבי עדיין לא הפסידה בליגה תחת שרביט האימון של בלבול, ניצחה שמונה משחקים וסיימה ארבעה משחקים בתיקו. בלבול אולי מעולם לא אימן קבוצות צמרת ברחבי אירופה, אבל הוא ידע לעשות את השינוי הנכון ולהתאים את שיטת המשחק לחומר השחקנים שהיה בקבוצה. הדבר הראשון שבלבול עשה הוא לעבור למערך של שלושה בלמים ובזה הוא השיג רווח כפול. גם שידרג באופן מיידי את עאיד חבשי, שחזר להראות את היכולת שהביאה אותו לנבחרת מהעונה שעברה, גם נתן לאטיין ריינן את האפשרות להיות מנהל ההגנה במרכז, ובעיקר איוורר את האבק מעפרי ארד הצעיר. ההגנה של מכבי, שבשני בלמים נכנסה לפאניקה בכל פעם שהיריב שלח כדור ארוך, פתאום נראתה הרבה יותר בטוחה בעצמה. בלבול גם ניצל הרבה יותר טוב את ארנסט מאבוקה, שהראה בדיוק איך הוא הגיע לנבחרת קמרון. מאז שהמגן של מכבי משחק יותר קדימה הוא בישל ארבעה שערים ב-12 משחקים וזה קצב גבוה מאוד לקשרים ובטח ובטח למגן. יחד עם שני השערים של רז מאיר משמאל המגינים של מכבי אחראים לשישה מתוך 18 השערים של מכבי בתקופת בלבול וכשסופגים רק שבעה שערים ושבעה מתוך 12 המשחקים מסיימים עם שער ריק, אין פלא שהרבה יותר קל לאסוף נקודות.

החזיר את רוקאביצה לחיים

בסופו של יום חלוץ נמדד בכמות השערים שהוא מבקיע. רוקאביצה הבקיע שער אחד ב-14 מחזורים ונראה היה שהוא כבר עם רגל וחצי מחוץ למכבי, אבל בלבול החזיר אותו לעניינים ובעיקר הזיז אותו חזרה לעמדה מספר תשע והצמיד לו שחקן נוסף כדי שלאוסטרלי של מכבי תהיה אפשרות למשחק מסירות קצרות וריצה לשטח. רוקאביצה הבקיע שישה שערים, בנוסף הוא עוזר בהגנה ובמשחק הלחץ והוא אולי מחמיץ, ולא תמיד מרוכז, אבל כשחלוץ מבקיע חצי שער למשחק אי אפשר לבוא אליו בטענות ומכבי באופן כללי, מאז שפריי, פלקושנקו ושועה הצטרפו, נראית הרבה יותר מסוכנת בחלק הקדמי.

להחתים את פריי ומיד

לא פעם ולא פעמיים שחקנים שנחתו בישראל קיבלו את הכותרת "לא ברור איך שחקן ברמתו הגיע לכאן", אבל במקרה של קארים פריי זה פשוט נכון. ממש לא ברור מה הטורקי הנפלא עושה בליגה שלנו, אבל אם הוא מוכן להישאר יעקב שחר חייב לעשות הכל כדי להחתים אותו, מכיוון שמדובר בשובר שוויון אמיתי בליגה שלנו ובשחקן שלא מבייש את השחקנים הזרים הגדולים ביותר ששיחקו כאן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות