fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: דברים זזים בהפועל חיפה

המאמן חיים סילבס לא מבזבז רגע אחד וכבר החתים בלם ברמה גבוהה ושוער זר עם רזומה טוב. בזמן שההנהלה שוב בבלגן, טוב שיש מי שדואג להכין את הקבוצה לעונה הבאה
יכולת כמעט מיסטית לשמור על יתרון. סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין
יצטרך לעזור לשחקנים שלו. סילבס | צילום: אדריאן הרבשטיין

הבעלים כבר חושב על היום שאחרי, ההנהלה שוב עוברת טלטלה פרסונלית, אבל ההכנות לעונה הבאה ממשיכות במרץ די חריג. עוד לפני שקבוצות הפלייאוף העליון סיימו את העונה, הפועל חיפה הספיקה להודיע על החתמת שני שחקני רכש מרשימים ועל סיכום עם אלמוג בוזגלו, שזה כמו שחקן רכש משמעותי נוסף.

ככל הנראה, מירב הקרדיט על העבודה הטובה והמהירה מגיע לחיים סילבס. זה עוד יתרון של מאמן שמגיע לקבוצה חדשה לפני סיום העונה, מה שמאפשר לו להתחיל להתכונן לעונה הבאה מיד עם סיום הנוכחית. במצב אחר, סביר שהפועל חיפה הייתה נמצאת כרגע בעיצומה של התלבטות לגבי המאמן הבא, ההתפטרות של שרון מימר הכריחה את כץ להחתים מהר את המאמן שהוא כנראה רצה בכל מקרה לעונה הבאה.

יכול להיות שההשפעה ארוכת הטווח של הקדנציה של ניר קלינגר בקבוצה היא, שהוא הצליח לשכנע את ההנהלה לתת למאמן לעבוד. נדמה שהקיץ אין שלושה גורמים שכל אחד ממליץ על שחקן אחר, אלא שכולם מבינים את מה שהם לא מבינים ומאפשרים לסילבס לבנות את הסגל כרצונו. בן והבה זו החתמה קלאסית של מאמן שמביא שחקן שלו, שהוא אימן בעבר ומאוד מעריך, לקבוצה.

סילבס שינה את הגישה של האדומים ומבהיר בשבועות האלה שאין לו כוונה להיגרר להתלבטויות והסתבכויות למיניהן. הוא החתים בלם בכיר לפני קבלת ההחלטה לגבי גבריאל תאמאש, החלטה שתלויה ביואב כץ לא פחות ממנו. כאשר המשא ומתן עם שוער לטבי והקבוצה שלו הסתבך, הוא מיד פנה לאופציה ב' והחתים את יסמין בוריץ' הבוסני.

מהירות החתמת השוער מעניינת גם מסיבות אחרות. המצב של ארנסטס שטקוס ובית"ר ירושלים לא ברור, ויש כמה שוערים ישראלים בכירים שגם הסטטוס שלהם באוויר. אבל סילבס החליט שהוא לא מחכה לאף אחד, אפילו לא לשחקן הטוב ביותר שהפועל חיפה החתימה בעשור האחרון. ייקח זמן עד שנכיר את בוריץ', אבל שוער ששיחק עשר שנים בקבוצה גדולה בליגה הפולנית (עם דגש על שיחק) זה אומר שהוא בא עם רזומה מרשים מאוד בסטנדרטים של הפועל חיפה.

חלוץ, מקשר ומגן שמאלי

סילבס כנראה ימשיך בגישה העניינית שלו גם בשבועות הבאים. נכון לזמן הכתיבה, הוא מחפש בעיקר חלוץ, שחקן מרכז שדה ומגן שמאלי. עדן בן בסט ושמואל שיימן יכולים להבין שאין להם טעם לצפות לסנטימנטים, האיש החזק בקיץ הזה של הפועל חיפה לא היה שם בעונה הגדולה שלהם והוא לא מתכוון לחכות לאף אחד. הוא יחתים את מי שיהיה מוכן להגיע בלי בעיות, גם אם הבעיות לא קשורות אליו.

כל זה יהיה נכון גם לשאלות לגבי שחקנים שעשויים להישאר בהפועל חיפה. יש כרגע לא מעט שמות שעוד לא ברור סופית מה קורה איתם: תאמאש, שון גולדברג, רסמוס סויסטדט, ראדו גינסארי, נס זמיר ובן אז'ובל. יש ברשימה הזאת לא מעט דילמות מכל מיני סוגים, אבל כולם אמורים להבין את המסר שמבחינת סילבס יש מחליף אפשרי לכל אחד מהם.

אתמקד הפעם בשניים מהרשימה הזאת. שון גולדברג סיים עונה מעניינת בהפועל חיפה, הוא הצליח להיות מגן שמאלי לא רע, בלי יכולת הגבהה בכלל. הוא הצטרף להתקפות ותרם להן בדרכים אחרות, עבד קשה מאוד בהגנה והיה אחד המצטיינים בסיבוב המוצלח עם מימר. מדובר בשחקן צעיר (יהיה בן 24 בעוד שבועיים) ומבטיח, שאם בכלל מעוניין להישאר, נראה כמו הימור טוב.

השאלה היא אם הוא באמת מגן שמאלי. אחת ההברקות של קלינגר בתחילת העונה שעברה הייתה לקחת את רסמוס, שהגיע על תקן מגן ימני עם מגבלות דומות, ולהפוך אותו לאחד הקשרים האחוריים הטובים בליגה. יכול להיות שגולדברג ירוויח משינוי דומה. הוא טכני, קשוח ויודע להוביל כדור, אם יש לו חוש מיקום של קשר אחורי הוא יוכל להיות מאוד מוצלח בעמדה. הוא יוכל להתאים גם כבלם שמאלי בשיטה של שלושה בלמים, שאולי סילבס ינסה בעונה הבאה אם הסגל שלו יהיה עמוס בבלמים טובים.

בן אז'ובל תקוע כי כדי להישאר בהפועל חיפה יואב כץ צריך לקנות את כרטיס השחקן שלו. למרות שמדובר בסכום נמוך מאוד בסטנדרטים שהוכתבו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, היה ברור שכץ לא ימהר לבצע את המהלך.

אז'ובל לא הוכיח בעונה החולפת שהוא בדרך הבטוחה להיות חלוץ בכיר בכדורגל הישראלי, אבל הוא גם לא הוכיח שהוא לא. יש לו כלים מצוינים שעוד לא ברור עד כמה הוא מסוגל לנצל אותם בעקביות. גם הוא אמור להיות שווה הימור, כדאי לבחון איך זה נראה כשהוא פותח עונה בקבוצה שהוא כבר מכיר, קבוצה שלא נמצאת במשבר בדיוק כשהוא מגיע. אבל לפי הקצב של הקיץ הזה, ניתן להניח שסילבס לא יחכה עד שכץ יקבל החלטה לגביו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות